Από το βήμα του Συνεδρίου του ΣΕΤΕ, που έλαβε χώρα σήμερα στον Αστέρα Βουλιαγμένης, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Π. Γερουλάνος, ανακοίνωσε ριζικές αλλαγές στον τρόπο προσέγγισης της Ελλάδας με τις τουριστικές αγορές – στόχους.

Με αφετηρία εκκίνησης το Νοέμβριο η Ελλάδα ξεκινάει τη διαφημιστική της εκστρατεία, όχι όμως με σποτάκια ως εργαλείο ανάπτυξης του τουρισμού, αλλά με μια προσπάθεια ανάδειξης της Ελλάδας που θα εξελίσσεται μέσα στο χρόνο ανάλογα με το πότε μπαίνει μια αγορά στο παιχνίδι των κρατήσεων, όπως ανέφερε ο υπουργός.

Οι δράσεις που πρέπει να προκύψουν για να ενισχύσουμε τον ελληνικό τουρισμό αφορούν και σε κάθε αγορά ξεχωριστά, δήλωσε ο κ. Γερουλάνος σημειώνοντας ότι κάθε αγορά χρειάζεται άλλη προσέγγιση.

«Για πρώτη φορά μέσα από την γνώση που έχουμε συλλέξει όλοι μαζί μπορούμε να προσεγγίσουμε την αγορά που θέλουμε με εξειδικευμένα μηνύματα, εξειδικευμένα μέσα και εξειδικευμένους συνεργάτες όπως tour operators και δημοσιογράφους», σημείωσε με νόημα.

Όχημα στη ρηξικέλευθη αυτή προσέγγιση που επιχειρεί η αρμόδια ηγεσία θα είναι το διαδίκτυο με τα σύγχρονα εργαλεία που το διέπουν.

«Για κάποιους μπορεί να μην έχει γίνει αυτό αντιληπτό αλλά το διαδίκτυο και το λεγόμενο «word of mouth» μέσα από τα κοινωνικά μέσα. Είναι το πεδίο που πρέπει άμεσα να κατακτηθεί επεσήμανε ο υπουργός.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι περιφέρειες που αναδείχθηκαν με δική τους πρωτοβουλία μέσα από αυτά τα μέσα ενίσχυσαν αποτελεσματικά τις αφίξεις τους, όπως η Κως και η Μεσσηνία.

Παράλληλα ο κ. Γερουλάνος ανακοίνωσε 3 προγράμματα, που θα πλαισιώσουν τις δράσεις τουριστικής προβολής της Ελλάδας. Το πρώτο πρόγραμμα είναι η ανάπτυξη του περιεχομένου των 90 εμπειριών, ένα πρόγραμμα που αφορά σε όλη την Ελλάδα με εμπειρίες που μπορούν να αναδειχθούν ως ολοκληρωμένα τουριστικά προϊόντα, με το διαγωνισμό να έχει ήδη προκηρυχθεί.

Το δεύτερο πρόγραμμα αφορά την προβολή της Θεσσαλονίκης και φέρει την ονομασία «Σταυροδρόμι Πολιτισμών».
Το τρίτο είναι ένα πρόγραμμα που θα προβάλει όλες τις δραστηριότητες που συμβαίνουν σήμερα στην Αθήνα.

Σε ό, τι αφορά το ρόλο των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό ο υπουργός τόνισε ότι εκεί που η παρουσία μας είναι αναποτελεσματική θα κλείσουν τα γραφεία.

Εκεί που αφορά στην προβολή της Ελλάδας θα μείνει λίγο προσωπικό το οποίο θα μπορεί να λειτουργεί στην Πρεσβεία, στα γραφεία τύπου ή ακόμη και στο Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού.

Εκεί που χρειάζονται μεγαλύτερα γραφεία αλλά δεν χρειάζεται παρουσία μας με «βιτρίνα» θα κλείσουν τα ακριβά μαγαζιά που νοικιάζαμε και θα πάμε σε φθηνότερα γραφεία. Και εκεί που η παρουσία μας πρέπει να είναι ενισχυμένη τα γραφεία μας θα γίνουν κέντρα πολιτισμού και τουρισμού για να αναδειχτεί όλος ο πλούτος της χώρας μας.

Απευθυνόμενος στους διοργανωτές του συνεδρίου, στο ΣΕΤΕ, ο κ. Γερουλάνος απαντώντας ουσιαστικά στην πρόταση του συνδέσμου για τη δημιουργία φορέα προβολής της χώρας, σχολίασε ότι αυτό δεν αποκλείεται. «Έχει πολλά θετικά εφόσον μπορεί να εξυπηρετήσει μια ενιαία εικόνα της Ελλάδας διεθνώς και όχι μόνο ως τουριστικό προορισμό».

Αναφερόμενος, τέλος, στην απορροφητικότητα των κονδυλίων μέσω του ΕΣΠΑ υπογράμμισε ότι το ΕΣΠΑ του τουρισμού είναι κοντά στο ΕΣΠΑ του πολιτισμού που έχει βραβευτεί για την αποτελεσματικότητά του.

Ήδη 6 εκατ. έχουν πάει σε έργα υποδομής. Στις 15 Νοεμβρίου προκηρύσσεται το πρόγραμμα πράσινος τουρισμός ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Τον Οκτώβριο μπαίνει σε διαβούλευση το πρόγραμμα Εναλλακτικός Τουρισμός ύψους 28 εκατ. και το Δεκέμβριο ξεκινούν οι υποβολές αιτήσεων. Τέλος τα προγράμματα «Εκσυγχρονίζομαι και Συνεργάζομαι» θα ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2011. Η συνολική επένδυση θα ξεπεράσει τα 120 εκατ. ευρώ.