ΟΟΣΑ: Πάτωσαν οι έλληνες μαθητές στις επιδόσεις τους

Η χώρα μας κατατάχθηκε τέταρτη από το τέλος ανάμεσα σε 37 χώρες


ΕΛΛΑΔΑ
10:37
03/12/2019
ΟΟΣΑ: Πάτωσαν οι έλληνες μαθητές στις επιδόσεις τους
11
loading

Χαμηλές ήταν οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στη διεθνή εκπαιδευτική αξιολόγηση του προγράμματος PISA, το οποίο πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια από τον ΟΟΣΑ. Μάλιστα από το 2009 οι επιδόσεις τους ολοένα και πέφτουν.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα για την έρευνα του 2018, το σκορ των ελλήνων μαθητών ήταν:

  • 457 στην κατανόηση κειμένου (487 μέσος όρος ΟΟΣΑ),
  • 451 στα μαθηματικά (489 μ.ο.) και
  • 452 στις φυσικές επιστήμες (489 μ.ο.).

Το ποσοστό των ελλήνων μαθητών με υψηλές επιδόσεις σε ένα τουλάχιστον αντικείμενο ήταν 6,2% (15,7 μ.ο.) και εκείνο με χαμηλές επιδόσεις και στα τρία αντικείμενα 19,9% (μ.ο. 13,4).

«Δεν συντρέχει κανένας λόγος να επικεντρωθούμε στη βελτίωση της χώρας μας στην κατάταξη υπό την έννοια πως κάτι τέτοιο δεν πρέπει να γίνει αυτοσκοπός. Το κύριο ζητούμενο είναι να εκμεταλλευτούμε το PISA ως εργαλείο για να πετύχουμε μια δίκαιη και ισότιμη εκπαίδευση. Δηλαδή μια εκπαίδευση που θα δίνει τη δυνατότητα στους μειονεκτούντες μαθητές να κατακτήσουν υψηλά επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων. Τα παραδείγματα των άλλων χωρών μπορούν να μας βοηθήσουν ως προς αυτόν τον στόχο» σημειώνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ η εθνική συντονίστρια του PISA για την Ελλάδα, καθηγήτρια στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Χρύσα Σοφιανοπούλου, επισημαίνοντας το παράδειγμα της Εσθονίας, της χώρας που πρώτευσε ανάμεσα σε εκείνες του ΟΟΣΑ.

Από τα αποτελέσματα προκύπτει ακόμη πως:

  • Το Πεκίνο, η Σαγκάη, η Jiangsu και η Zhejiang (Κίνα) και η Σιγκαπούρη σημείωσαν σημαντικά υψηλότερη επίδοση από όλες τις υπόλοιπες χώρες/ οικονομίες που έλαβαν μέρος στο PISA 2018.
  • Η Εσθονία, ο Καναδάς, η Φινλανδία και η Ιρλανδία σημείωσαν την υψηλότερη επίδοση ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ.
  •  Σε όλες τις χώρες και οικονομίες που έλαβαν μέρος στο PISA 2018 τα κορίτσια απέδωσαν σημαντικά καλύτερα από τα αγόρια στην Κατανόηση Κειμένου - κατά 30 μονάδες κατά μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ. Στην Ελλάδα, η διαφορά υπέρ των κοριτσιών στην επίδοση στην Κατανόηση Κειμένου ήταν 42 μονάδες.

Στην Ελλάδα:

  • Ανάμεσα στις 37 χώρες του ΟΟΣΑ η Ελλάδα κατετάγη τέταρτη από το τέλος, ενώ ακολουθούν η Χιλή, το Μεξικό, η Κολομβία και η Ισπανία.
  • Οι μαθητές που προέρχονται από ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον σημείωσαν καλύτερες επιδόσεις στην Κατανόηση Κειμένου από όσους προέρχονται από μη ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον, με διαφορά 84 μονάδων.
  • Περίπου το 8% (μ.ο. ΟΟΣΑ 17%) των μαθητών που προέρχονται από ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον αλλά μόνο το 1% (μ.ο. ΟΟΣΑ 3%) των μαθητών που προέρχονται από μη ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον σημείωσαν πολύ υψηλές επιδόσεις στην Κατανόηση Κειμένου (επίπεδα 5 και 6), στο PISA 2018.
  • Περίπου το 12% των μαθητών που προέρχονται από μη ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον πέτυχαν επίδοση που τους κατέταξε στο υψηλότερο 25% της βαθμολογίας της χώρας αποδεικνύοντας, όπως επισημαίνεται, ότι το μη ευνοϊκό υπόβαθρο δεν αποτελεί απαραίτητα ανυπέρβλητο εμπόδιο για το μέλλον.

Σύμφωνα με άλλα ευρήματα:

  • Το 27% των ελλήνων μαθητών ανέφερε ότι έπεσε θύμα σχολικού εκφοβισμού (bullying) τουλάχιστον κάποιες φορές τον μήνα, σε σύγκριση με το 23% κατά μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ.
    Όμως, το 85% των μαθητών στην Ελλάδα (και το 88% κατά μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ) συμφώνησαν ή συμφώνησαν απόλυτα ότι είναι καλό να βοηθάνε τους μαθητές που δεν μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους.
  • Περίπου το 34% των μαθητών στην Ελλάδα (μέσος όρος ΟΟΣΑ: 26%) ανέφεραν ότι σε όλες ή στις περισσότερες ώρες των μαθημάτων Γλώσσας/ Λογοτεχνίας ο/ η καθηγητής/-ήτριά τους έπρεπε να περιμένει αρκετό χρόνο για να ησυχάσουν οι μαθητές.
    Στην Ελλάδα, οι μαθητές που ανέφεραν αυτό το γεγονός σημείωσαν στην Κατανόηση Κειμένου επίδοση κατά 24 μονάδες χαμηλότερη από τους μαθητές που ανέφεραν ότι αυτό δεν συμβαίνει ποτέ ή συμβαίνει μόνο σε κάποιες ώρες αυτών των μαθημάτων. Αυτή η διαφορά προήλθε αφού συνυπολογίστηκε η επίδραση του κοινωνικο-οικονομικού προφίλ τους.

Σημειώνεται πως στο PISA 2018 πήραν μέρος περίπου 600.000 μαθητές, αντιπροσωπεύοντας περίπου 32 εκατομμύρια 15χρονους από σχολεία των 79 χωρών και οικονομιών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Στην Ελλάδα, 6.403 μαθητές από 256 σχολεία πήραν μέρος, εκπροσωπώντας 95.370 15χρονους μαθητές.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

11
σχόλια
  1. avatar te

    ειναι γιατι επι ΣΥΡΙΖΑ τους μαθαινανε πως θα κανουν καταληψεις και κωλοτουμπες

  2. avatar .;.

    Μελλοντικα προβατα του συριζα

  3. avatar Stilitis

    Κατα τα άλλα η αποστήθιση ζει και βασιλεύει στη Μπανανία...

  4. avatar Αυτοί που υποστηρίζουν τις εκτρώσεις έχουν γεννηθεί. 300.000 κάθε χρόνο!!!

    Ποιος θα έχει όλη την ώρα το κινητό στο χέρι του;;;

  5. avatar ΚΑΡΑΓΚΟΥΛΑΣ

    και μετα την δευτεροβαθμια συνεχιζουν οι γονεις να στελνουν τα παιδια τους σε αχρηστες σχολες με 2999 μορια εισαγωγης ,πληρωνουν ενα σκασμο λεφτα για τις ταχα σπουδες τους για να εχουν να λενεοι γονεις οτι σπουδαζει το παιδι τους. τετοιος σανοφαγος ειναι ο ελληνας.

    1. avatar Αριστερος ειμαι κι ο,τι θελω λεω.

      Δυστυχως ετσι ειναι. Εχουμε πλεον ανωτερη κι ανωτατη εκπαιδευση εντελως απαξιωμενου επιπεδου. Τα τελευταια 30 περιπου χρονια, εγινε ανεξελεκτη δημιουργια σχολων σε ολη τη χωρα με αποκλειστικο γνωμονα να τονωθουν οικονομικα οι τοπικες κοινωνιες απο τα οφέλη ενος "φοιτητικου τουρισμου". Αρκει να δουμε τα αντικειμενα πολλων σχολων, ιδιαιτερα των ΤΕΙ, των οποιων οι αποφοιτοι εχουν εξασφαλισει και με σφραγιδα την....ανεργια στο αντικειμενο τους. Βεβαια η ριζα του κακου βρισκεται στην Μεση Εκπαιδευση, οπου εχει χαθει η μπαλα σε ολα τα επιπεδα!

  6. avatar πως να μην πατωσουν?

    Στα γυμνασια και στα λυκεια οι βαθμοι είναι εντελως τυχαιοι!
    Απλα οι καθηγητες βαζουν βαθμους για να μην εχουν παραπονα απο τους γονεις αλλα και επειδη βαριουνται να κανουν την δουλεια για την οποια πληρωνονται! Βλεπεις τα μαυρα ιδιαιτερα πληρωνουν καλυτερα!
    Θα επρεπε οι βαθμοι σε γυμνασιο και λυκειο να ειναι αποκλειστικα βασει γραπτων και μονο διαγωνισμων σε στυλ πανελληνιων αν εξαμηνο.
    Τοσο απλα.

  7. avatar Το ονομα της…

    ...πια δεν ειναι Ελλας αλλα Μπαχαλισταν!

  8. avatar thorn

    Με τόσα αντικείμενα, με πιεστική ύλη, με την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και με την αντικατάστασή του από τα φροντιστήρια ...
    φυσικό κι επόμενο!

  9. avatar Αριστερή τουβλοποίηση! Με καταλήψεις και πορείες έτσι γίνανε!

    Όταν βγάζουν Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, κάνουν καταλήψεις, πορείες, και τους ενδιαφέρει πως θα κάνουν κοπάνα από τα μαθήματα, μπάφους και αλητείες έτσι γίνεται. Δε πειράζει... Χρειάζεται ανόητους δούλους το σύστημα για να δουλέψει. Αν δεν υπάρχουν πολλοί δούλοι χαζοί πως θα καλοπερνάν οι έξυπνοι; Φάτε Στάλιν , Μαρξ , Τσε Γκεβάρα και αμόρφωτους αναρχοκομμούνες άπλυτους. Μια χαρά σκυλάκια της νέας τάξης πραγμάτων...

  10. avatar Κώστας freediver

    Ωραία.΄..
    Ας εξετάσουν τώρα και τους καθηγητές των παιδιών για να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει