Ο μεγαλοεφοπλιστής Ντίνος Γουλανδρής περίμενε με ανυπομονησία εκείνη την ημέρα, όπως και πολλά από τα μέλη της Ανδριώτικης οικογένειας. Ήταν εκεί στα 1981, όταν ο επιχειρηματίας ειδοποιήθηκε από τα ιταλικά ναυπηγεία Picchiotti πως ήταν έτοιμο το υπερπολυτελές γιοτ που είχε παραγγείλει και μπορούσε να το παραλάβει. Το «Aetea», όπως το ονόμασε ο ιδιοκτήτης του, ήταν ένα από τα καλύτερα σκάφη που κυκλοφορούσαν εκείνη την εποχή στις θάλασσες. Ακόμη και σήμερα όμως, εξακολουθεί να παραμένει ένα αξιόπλοο και σε άριστη κατάσταση σκαρί, το οποίο ο γιος του Βασίλης που το κληρονόμησε πουλά αυτή την περίοδο.

Ο Basil, όπως τον φωνάζουν οι φίλοι του, δεν έρχεται συχνά στην Ελλάδα. Κινείται περισσότερο μεταξύ Λονδίνου που βρίσκεται η έδρα της εφοπλιστικής οικογένειας και Ελβετίας που διαθέτει σπίτι και γραφείο και κατά συνέπεια δεν έχει αρκετό χρόνο για να ευχαριστιέται τα ταξίδια με το συγκεκριμένο γιοτ. Οπότε θεώρησε σκόπιμο να το αγοράσει καλύτερα κάποιος άλλος που θα εκμεταλλευτεί δεόντως τις δυνατότητες του Aetea.

Ο οίκος που έχει αναλάβει την πώληση ανακοίνωσε πως η τιμή του θα ανακοινώνεται σε όποιον ενδιαφέρεται κατόπιν επικοινωνίας, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν πως θα κινείται γύρω στα 4.500.000 ευρώ. Οι γνώστες της συγκεκριμένης αγοράς βρίσκουν λογική μια τέτοια τιμή. Δεν είναι τόσο παλιό, εν συγκρίσει με τα άλλα κλασικά ξύλινα γιοτ και είναι το μοντέλο που άνοιξε τον δρόμο για την σύγχρονη εποχή των θαλαμηγών που κατασκεύασαν τα φημισμένα ιταλικά ναυπηγεία Picchiotti, που έχουν μια παράδοση… 450 χρόνων, καθώς ιδρύθηκαν το μακρινό 1575 έχοντας παραδώσει όλα αυτά τα έτη πάνω από εξακόσια σκάφη σε επιχειρηματίες.

Το μήκος του σκάφους της οικογένειας Γουλανδρή, έχει μήκος 40,78 μέτρα (μήκος υδατογραμμής 36,52 μ.) και η τελική του ταχύτητα φθάνει τους 18 κόμβους/ώρα (ταχύτητα πλεύσης 16 κόμβοι/ώρα) η οποία επιτυγχάνεται χάρις στους δύο κινητήρες ντίζελ MTU των 3.470 συνολικά ίππων που διαθέτει. Όπως διαβάζουμε στην σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα αγοράς του, μπορεί να φιλοξενήσει έως και 10 άτομα επισκέπτες, ενώ το πλήρωμά του είθισται να απαρτίζεται από 9 μέλη. Την εσωτερική της διακόσμηση είχε αναλάβει ο Bob Byron, ενώ τις δικές του πινελιές είχε βάλει και ο Ντίνος Γουλανδρής που φημιζόταν για το καλό γούστο. Ακόμη και τα μαξιλάρια του πλοίου είχαν κεντημένο το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη του, ενώ οι πίνακες ζωγραφικής που είχε βάλει ήταν ανεκτίμητης αξίας. Στο σκάφος υπάρχουν πέντε καμπίνες με ιδιωτικά μπάνια, ενώ η κύρια σουίτα ανταγωνίζεται άνετα αντίστοιχες μεγάλων και γνωστών ξενοδοχείων.

Η γάστρα του γιοτ είναι κατασκευασμένη από ατσάλι. Στα πλεονεκτήματά του ανήκει το γεγονός πως διαθέτει ένα αρκετά ρηχό βύθισμα 2,5 μέτρων (8,2 πόδια), κάτι που σημαίνει πως μπορεί να εισέλθει στους λιμένες σχεδόν όλου του κόσμου. Η δε εμβέλειά του με πλήρη καύσιμα στις δεξαμενές του αγγίζει τα 4.200 ναυτικά μίλια (με ταχύτητα πλεύσης 16 κόμβων) ενώ άξιο μνείας είναι το γεγονός ότι το μηχανοστάσιο ανακατασκευάστηκε την περίοδο 2013 – 2014. Φέρει σημαία Γιβραλτάρ και ως έδρα έχει δηλωμένη τη Βουλιαγμένη.

Τα προηγούμενα χρόνια κατέπλεε συχνά στις Σπέτσες, απέναντι στο Πόρτο Χέλι, στην Άνδρο και σε άλλα νησιά των Κυκλάδων, όχι πάντα κοσμοπολίτικα, προκαλώντας τον θαυμασμό επισκεπτών και κατοίκων των περιοχών αυτών. Έβλεπαν αρκετές φορές τον Ντίνο Γουλανδρή να κάθεται στην πρύμνη του Aetea και να κουβεντιάζει επί ώρες ευδιάθετος με τους καλεσμένους του, όπως ήταν ο φίλος του, επίσης εφοπλιστής, Γιώργος Κουμάνταρος (που ήταν και δεινός ιστιοπλόος συμμετέχοντας σε αγώνες ανοικτής θαλάσσης για πάνω από 50 χρόνια), ο Γιώργος Εμπειρίκος, ο τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος και ο Γιώργος Λιβανός.

Πηγές φωτογραφιών: Navinco και Superyacht Times