Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να υπογραφούν οι συμβάσεις μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και των τεσσάρων συστημικών τραπεζών όπως και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για να ξεκινήσει η χρηματοδότηση των ιδιωτικών επενδύσεων από το σκέλος των δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ). Τα πρώτα ποσά που θα διατεθούν ανέρχονται συνολικά σε 1,4 δισ. ευρώ εκ των οποίων 800 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν προς τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και 600 εκατ. ευρώ προς την EΤΕπ και την EBRD.

Επίσης όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης μιλώντας στη Βουλή μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου η κυβέρνηση θα καταθέσει το επόμενο αίτημα για την καταβολή της πρώτης δόσης, ύψους περίπου 4 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Πιστεύω ότι παρά τις δυσκολίες θα πετύχουμε πολύ μεγάλες απορροφήσεις στα επόμενα χρόνια. Δεν θα είναι μια εύκολη πορεία ο επόμενος προϋπολογισμός, αλλά πιστεύω ότι έχουμε τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις» σημείωσε ο Θόδωρος Σκυλακάκης.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών εμφανίστηκε αντίθετος στην μείωση της φορολογίας στα καύσιμα που ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας ότι με την πρόταση αυτή «θα χάναμε αν τη ακολουθούσαμε -χονδρικά σας λέω- 600 εκατ. ευρώ από την βενζίνη φόρους, 190 εκατ. ευρώ από το ντίζελ θέρμανσης, 160 εκατ. ευρώ από το ντίζελ κίνησης και 4 εκατ. ευρώ από το φυσικό αέριο». Όπως υποστήριξε στην Ελλάδα περίπου 1,3 εκατ. πολίτες δεν έχουν αυτοκίνητο και επομένως δεν έχουν κανένα όφελος από τη μείωση του φόρου. Αντίθετα κερδισμένοι είναι περίπου 1 εκατομμύριο πλουσιότεροι που έχουν δυο ή τρία αυτοκίνητα.