Το Renault Austral παρουσιάστηκε στις αρχές (Μάρτιο 2023) του περασμένου χρόνου αντικαθιστώντας το Kadjar την μέχρι τώρα πρόταση της Γαλλικής φίρμας στην κατηγορία των C-SUV. Πρόκειται για ένα όμορφο αμάξωμα που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των μοντέλων SUV, με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Sensual Tech» (αισθησιακή σχεδίαση) της μάρκας. Το όνομά του προέρχεται από τη λατινική λέξη «australis» που σημαίνει «νότιος», ενώ κατασκευαστικά βασίζεται στην 3η γενιά της πλατφόρμας CMF-CD που έχουν αναπτύξει οι Renault, Nissan και Mitsubishi.

Στην εξωτερική εμφάνιση του Austral ξεχωρίζουν τα full LED φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν την «υπογραφή» σχήματος «C» που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Renault, καθώς και το νέο λογότυπο «Nouvel’R» στο κέντρο της μάσκας. Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου τα φωτιστικά σώματα σχηματίζουν και αυτά την «υπογραφή C», ενώ η κορυφαία έκδοση που δοκιμάσαμε χαρακτηρίζεται από την προσθήκη ενός «Ε» στο τέλος του ονόματος.

Το Austral δεν διαθέτει πετρελαιοκινητήρα στην γκάμα του, αλλά κινείται από μια νέα γενιά βενζινοκίνητων υβριδικών κινητήρων, στην κορυφή της οποίας βρίσκεται ένας 1.200άρης πλήρως υβριδικός κινητήρας, που αποδίδει 200 ίππους και είναι ο πρωταγωνιστής στην δοκιμή που περιγράφουμε σε αυτό εδώ το άρθρο.

Εσωτερικό

Το high-tech cockpit του Austral είναι αναπτυγμένο γύρω από την μεγάλη οθόνη του συστήματος Open R που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3″ και την κάθετη οθόνη πολυμέσων 12″. Η αυτορρυθμιζόμενη φωτεινότητα και οι βελτιστοποιημένες ανακλαστικές ιδιότητες, έκαναν δυνατή την αφαίρεση του παραδοσιακού αλεξήλιου πάνω από την οθόνη του Open R, χαρίζοντάς στο ταμπλό την αίσθηση ότι αιωρείται, αλλά και βελτιώνοντας συνολικά την ευρυχωρία στο εσωτερικό. Το σύστημα πολυμέσων ενσωματώνει το λογισμικό της Google με υπηρεσίες όπως τα Google maps, Google assistant και Google play.

Το νέο μοντέλο διαθέτει επίσης μία κεντρική κονσόλα (με πρακτικό αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα) ειδικής σχεδίασης, η οποία δημιουργεί ένα κομψό διαχωριστικό μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Διαθέτει επίσης ένα πρακτικό υποβραχιόνιο που κάνει πιο εύκολη τη χρήση της οθόνης πολυμέσων. Επιπλέον, τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας και το εσωτερικό αναβαθμίζεται συνολικά από το σύστημα εσωτερικού φωτισμού με την ονομασία Living Lights.

Η τεχνογνωσία της μάρκας από τα πολυμορφικά της μοντέλα, απογειώνει την εκμετάλλευση των χώρων και τις πρακτικές λύσεις. Ο συνολικός χώρος για μικροαντικείμενα στην καμπίνα φθάνει αθροιστικά την χωρητικότητα των 35 λίττρων, ενώ σε ανάλογα επίπεδα βρίσκεται και το πορτ μπαγκάζ παρά το ότι στην κορυφαία υβριδική έκδοση της δοκιμής μας στερείται χωρητικότητας 70 λίτρων που ουσιαστικά είναι ο διαθέσιμος χώρος κάτω από το δάπεδο. Αντισταθμιστικά υπάρχει το συρόμενο κατά 160 χλστ. πίσω κάθισμα, που επιτρέπει την αυξομείωση της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ (με πόρτα που διαθέτει ηλεκτρική hands free λειτουργία) έως και 55 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθεί η πλάτη των πίσω καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος φθάνει συνολικά τα 1.455 λίτρα, όπου όμως – δυστυχώς – δεν υπάρχει η σχεδόν απαραίτητη για τα ελληνικά δεδομένα ρεζέρβα.

Σε κάθε περίπτωση το Austral που οδηγήσαμε θα ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό υποψήφιο αγοραστή τόσο με την ποιότητα κατασκευής και τους χώρους, όσο και με την ευχάριστη σχεδίαση αλλά και την σύγχρονη τεχνολογία που διαθέτει.

Το μοναδικό σημείο στο εσωτερικό του Austral που ενοχλεί (και πολλές φορές μπερδεύει) είναι η τοποθέτηση του χειριστηρίου για το αυτόματο κιβώτιο στη δεξιά πλευρά της κολόνας του τιμονιού, πολύ κοντά στον μοχλό των υαλοκαθαριστήρων, αλλά και στο χειριστήριο των λειτουργιών του ραδιοφώνου (που αποτελεί χρόνια παράδοση για την Renault).

Κινητήρας – Μετάδοση

«Ψυχή» του Austral της δοκιμής μας είναι ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων (130 ίππους και 205 Nm ροπή, με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό), που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος με ισχύ 68 ίππων βοηθά στην κίνηση του αυτοκινήτου και φορτίζει την μπαταρία ιόντων-λιθίου (400 Volt χωρητικότητας 2 kWh), ενώ ο δεύτερος ισχύος 34 ίππων λειτουργεί σαν μίζα, αλλάζει τις σχέσεις και περιστασιακά συμμετέχει στην φόρτιση της μπαταρίας. Η συνδυαστική ισχύς του πλήρως υβριδικού συστήματος που βασίζεται στην τεχνολογία e-Tech φθάνει τους 200 ίππους, με ροπή 410 Nm ροπής (εξ ημισείας προερχόμενα από το θερμικό και το ηλεκτρικό τμήμα του συστήματος).

Το έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς με ένα multi–mode ασυγχρόνιστο 4τάχυτο κιβώτιο, με έναν άξονα που δημιουργεί τέσσερις ακόμη σχέσεις. Συνολικά, υπάρχουν 15 συνδυασμοί σχέσεων μαζί τις δύο επιπλέον σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα όταν το Austral κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.

Το σύστημα συνοδεύεται και από paddles που όμως αφορούν τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας που είναι δυνατός σε τέσσερις «σκάλες» με την πιο σφιχτή να κάνει την οδήγηση εύκολη με «ένα πεντάλ», αυτό του γκαζιού που όταν το πατάς επιταχύνει και όταν το αφήνεις φρενάρει, μειώνοντας κατά πολύ την φθορά στη χρήση των φρένων.

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με ένα σύστημα ελέγχου του τρόπου οδήγησης και αξιολόγησης του οδηγού όσον αφορά την οικονομική οδήγηση, συντελούν ούτως ώστε η κατανάλωση να συγκρατείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα (μόλις 5,7 λτ/100 χλμ η μέση τιμή της δοκιμής μας), μειώνοντας εντυπωσιακά το κόστος κίνησης και φθάνοντας την αυτονομία στα 900+ χιλιόμετρα, με βάση την 55 λίτρων χωρητικότητα του ρεζερβουάρ. Εκτός αυτού, οι χαμηλές εκπομπές CO2 απαλλάσσουν τον χρήστη από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Την ίδια ώρα οι επιδόσεις του 1.600+ κιλών βάρους οχήματος είναι κάτι περισσότερο από αξιοπρεπείς με 8.4΄΄ για τα 0-100 και 180 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας.

Από την θέση του οδηγού

Στην σχεδόν άριστη ανατομικά και εργονομικά θέση του οδηγού, αισθάνεσαι πως ελέγχεις εύκολα το μεγάλο αμάξωμα χάρη και στην απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα.

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα αντιλαμβάνεται κανείς ότι, η «γαλλική σχολή» της άνεσης έχει βάλει νερό στο κρασί της χάρη της οδικής συμπεριφοράς, με αποτέλεσμα οι κλίσεις του αμαξώματος να περιορίζονται και η ανάρτηση να αντιδρά σφιχτά ειδικά στους κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους.
Πλεονέκτημα στην περίπτωση της δοκιμής μας, η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (αντί του ημιάκαμπτου άξονα που έχουν οι άλλες εκδόσεις) που συνοδεύει ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης (4Control). Το σύστημα αυτό συνοδεύεται και από ενισχυμένο σύστημα φρένων, με επιπλέον χρέωση 1.900 ευρώ για τον υποψήφιο αγοραστή, αλλά επιβαρύνει το απόβαρο του οχήματος με επιπλέον 110 κιλά.

Το 3ης γενιάς 4Control διαφοροποιεί την γωνία των πίσω τροχών στρίβοντάς τους έως και 5 μοίρες αντίθετα από τους εμπρός τροχούς σε ταχύτητες μικρότερες των 30 χλμ./ώρα αυξάνοντας την ευελιξία και στην ίδια κατεύθυνση έως 1 μοίρα σε ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα, αυξάνοντας την σταθερότητα. Σαν αποτέλεσμα της πρώτης δράσης το αμάξωμα των 4,5 μ. επιτυγχάνει κύκλο στροφής διαμέτρου 10,1 μ. (μείον 1,3 μ. σε σχέση με τις βασικές εκδόσεις). Όσο για την σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, δεν διαπιστώσαμε υστέρηση τηρουμένων βέβαια των αναλογιών του μεγέθους, του βάρους και του ύψους από το έδαφος που έχει το Austral.

Ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό είναι το ότι, μέσα από το πλήρως παραμετροποιήσιμο MySense των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης, το ποσοστό εμπλοκής της τετραδιεύθυνσης ρυθμίζεται μπορεί σε έως και 13 βαθμίδες.

Από την πλευρά του ο κινητήρας λειτουργεί απολύτως γραμμικά χωρίς ξεσπάσματα, αλλά ανταποκρίνεται και στην πίεση χάρη την βοήθεια από τον μεγάλο ηλεκτροκινητήρα. Το turbo 3κύλινδρο σύνολο, διατηρεί εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα θορύβου και κινεί σβέλτα το μεγάλο αμάξωμα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Πάντως, παρά το σπορ πρόγραμμα οδήγησης, την ευελιξία και το ακριβές (αλλά με μέτρια αίσθηση) τιμόνι, το κορυφαίο Austral εστιάζει περισσότερο στην άνεση, την ποιότητα κύλισης και την οδική συμπεριφορά, παρά στην σπορτίφ οδήγηση.

Τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους και στους τέσσερις τροχούς είναι αποτελεσματικά και ακούραστα, αλλά το πεντάλ απαιτεί εξοικείωση από τον οδηγό, καθώς η ανάκτηση ενέργειας δημιουργεί σύγχυση όσον αφορά την ενδεδειγμένη πίεση.

Επιπλέον, όσον αφορά τη λειτουργία του κιβωτίου, αυτή περνά απαρατήρητη και οι όποιες αλλαγές γίνονται ομαλά, με τον οδηγό να τις αισθάνεται μόνο όταν πατήσει το γκάζι στο πάτωμα.

Τέλος, εκεί που απολαμβάνεις το Austral E-Tech είναι στον αστικό κύκλο όπου επικρατεί ο ηλεκτρικός «χαρακτήρας» του, καθώς η απόκριση στο γκάζι και ο βαθμός επιτάχυνσης θυμίζει BEV, ενώ με την ανάκτηση ενέργειας στο μέγιστο ουσιαστικά δεν χρειάζεται να πατάς το πεντάλ του φρένου. Στα συν τα δυνατά φώτα και τα υψηλού προφίλ ελαστικά που ενισχύουν την άνεση, ενώ κριτική επιδέχεται ο αεροδυναμικός θόρυβος που παράγεται μετά τα 120-130 χλμ/ώρα.

Δια ταύτα

Η αντκατάσταση του αδιάφορου Kadjar με το Austral, βάζει την Renault στην μάχη της κορυφής στην κατηγορία των C-SUV, κυρίως λόγω του υπέροχου υβριδικού συστήματος e-Tech και της τεχνολογίας που το συνοδεύει μαζί με τα 32 συστήματα ασφαλείας, το 4Control και την ποιότητα κατασκευής. Παράλληλα, επί της ουσίας δείχνει το πόσο περιττές είναι οι plug-in υβριδικές εκδόσεις που στις περισσότερες των περιπτώσεων το μόνο που προσφέρουν είναι φορολογικές… ντρίπλες.

Όμως, την ώρα που είσαι βέβαιος ότι αυτό είναι το C-SUV που ψάχνεις, η τιμή κτήσης σου κόβει την όρεξη καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ξεπερνά τις 50.000 ευρώ, μια τάξη μεγέθους που δεν είναι συνηθισμένη για την πλειοψηφία του κοινού της Γαλλικής μάρκας, αν και το επίπεδο εξοπλισμού του μαζί με την σύγχρονη τεχνολογία που διαθέτει δικαιολογεί το αλμυρό κόστος.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα υλικών – συναρμογής
  • Εξοπλισμός – Εργονομία
  • Συστήματα ασφαλείας
  • Υβριδικό σύστημα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευελιξία

Κατά

  • Τιμή
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Θέση επιλογέα ταχυτήτων

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο επιβατικό, C-SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.510 Χ 1.825 Χ 1.618 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.667 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 180 χλστ
  • Βάρος: 1.627 κιλά
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 55 λτ
  • Χώρος αποσκευών: 575 / 1525 λτ
  • Κινητήρας: υβριδικός, βενζίνης, turbo, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 1.199 κ.εκ.
  • Ισχύς θερμικού κινητήρα: 130 ίπποι/4.500 σαλ
  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 68 ίπποι
  • Συνδυαστική Ισχύς: 200 ίπποι
  • Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm @ rpm): 205/1.750
  • Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm): 205
  • Συνδυαστική ροπή: 410 Nm
  • Μετάδοση: Στους Εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο (multi mode) με 15 συνδυασμούς
  • Ανάρτηση: Εμπρός Τύπου McPherson /Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων
  • Φρένα: Εμπρός & Πίσω Αεριζόμενοι Δίσκοι
  • Τροχοί: 205/55/19
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση με κύκλο στροφής 10,1 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 8,4΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
  • Μέση κατανάλωση (WLTP): 5,7 λτ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 108,0 γρ/χλμ
  • Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
  • Τιμή: Από 49.700 ευρώ (δοκιμής 51.600 ευρώ)