Για την 3η γενιά του Citroën C4 C-Cross έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν, επισημαίνοντας τη σχεδίαση, τους χώρους, την άνεση, την οδική συμπεριφορά και την πολυχρηστικότητα. Αυτό που δεν μας ενθουσίασε μέχρι την έκδοση που θα αναλύσουμε στην συνέχεια, ήταν τα κινητήρια συστήματα που είχαμε οδηγήσει μέχρι σήμερα.

Αρχικά ήταν η έκδοση βενζίνης 1.2 PureTech 130 EAT8 (δημοσίευση 14/6/21) δεν είχε τη ροπή που θα θέλαμε, ενώ η κατανάλωση ήταν «τσιμπημένη» (7,0 λτ/100χλμ). Στην συνέχεια, η ηλεκτροκίνητη έκδοση (ë-C4 C-Cross) με 136 ίππους έχει να αντιμετωπίσει μεγαλύτερο βάρος (300+ κιλά) με περιορισμένη αυτονομία (περί τα 250+ χιλιόμετρα) που δεν ταιριάζει σε ένα αυτοκίνητο που προσφέρεται για ταξίδια και εκδρομές.

Έτσι, η έκδοση 1.5 BlueHDi που οδηγήσαμε πριν λίγες ημέρες δείχνει η απολύτως κατάλληλη για τον χαρακτήρα και τις δυνατότητες του μοντέλου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική ικανοποίηση.

Σβελτάδα & Οικονομία

Το C4 C-Cross της δοκιμής μας, με 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.500 κ.εκ. που αποδίδει 131 ίππους από τις 3.500 στροφές, ροπή 300 Nm από μόλις 1.750 στροφές και μετάδοση στους εμπρός τροχούς από το γνωστό αυτόματο (με τυπικό μετατροπέα ροπής) κιβώτιο 8 σχέσεων της Aisin (EAT8), είναι ο πλέον ιδανικός συνδυασμός για την περίσταση.

Ο αλουμινένιος πετρελαιοκινήτηρας με την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας αποδεικνύεται δυνατός και με ποιοτική λειτουργία, ενώ οι επιδόσεις που δίνει στο βάρους 1.324 κιλών αμάξωμα είναι ελαφρώς καλύτερες όσον αφορά τις ρεπρίζ και την τελική ταχύτητα (206 χλμ/ώρα) με μικρή υστέρηση στην επιτάχυνση 0-100 (9.5΄΄).

Επιπλέον, η σωστή κλιμάκωση και οι ομαλές αλλαγές σχέσεων (γίνονται και από paddles πίσω από το τιμόνι) του κιβωτίου δίνουν οδηγικό πλεονέκτημα σε κάθε συνθήκη, ακόμα και με επιλογή του eco προφίλ κινητήρα (υπάρχει ακόμα το normal & το sport). Τα προφίλ αυτά αλλάζουν την αίσθηση του τιμονιού και την απόκριση του κινητήρα στο γκάζι, αλλά η ροπή του diesel είναι αρκετή ώστε να μην λείπει δύναμη ακόμα και στην eco επιλογή.

Τα πλεονεκτήματα του πετρελαιοκινητήρα, γίνονται ακόμα πιο πειστικά με την μέση κατανάλωση καυσίμου που στην δοκιμή μας σημείωσε 5,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή που σε συνδυασμό με το 50λιτρο ρεζερβουάρ δίνει αυτονομία 800+ χιλιομέτρων.

Από τη θέση του οδηγού

Τα χαρακτηριστικά απόδοσης του πετρελαιοκινητήρα ταιριάζουν «γάντι» στον χαρακτήρα του C4 C-Cross, εντός ή εκτός πόλης και ακόμα περισσότερο στους αυτοκινητόδρομους. Τα αποθέματα ισχύος είναι επαρκή σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ η ανάρτηση αντέχει και σβέλτους ρυθμούς χωρίς να χάνει την τροχιά που ζητά το σύστημα διεύθυνσης. Στο ίδιο μοτίβο και τα δυνατά φρένα, με τους 4 δίσκους να ελέγχουν αποτελεσματικά το βάρος του αμαξώματος και το πεντάλ να έχει γραμμική απόκριση.

Η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions με τα υδραυλικά bump stops λειτουργεί σαν μαγικό χαλί και σε συνδυασμό με την επαρκή ηχομόνωση δίνει κορυφαία ποιότητα κύλισης. Ο ημιάκαμπτος άξονα πίσω αντιδρά απορροφώντας τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου βοηθούμενος και από τα υψηλού προφίλ οικολογικά ελαστικά, ενώ το τιμόνι είναι γρήγορο και ελαφρύ, χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το μεγάλο αμάξωμα είναι σωστά στημένο στο δρόμο, δεν πλέει και έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ όταν ξεπερνιούνται τα όρια τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν προοδευτικά.

Τέλος, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (15,6 εκ), οι κοντοί πρόβολοι του αμαξώματος, τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου, επιτρέπουν τις χωμάτινες αποδράσεις, αλλά εκεί χρειάζεται προσοχή γιατί τα ελαστικά είναι καθαρά ασφάλτινων προδιαγραφών και επιπλέον το κιτ επισκευής δεν επαρκεί να επουλώσει λάστιχο που είναι χτυπημένο στο πλάι.

Δια ταύτα

Κατά τη γνώμη μας δεν τίθεται θέμα. Η καλύτερη έκδοση του Citroen C4 C-Cross είναι με διαφορά αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου. Σβέλτη, οικονομική, με μεγάλη αυτονομία, χωρίς να στερείται καμιά από τις αρετές του μοντέλου, μπορεί να ικανοποιήσει πολλαπλές μεταφορικές ανάγκες, καθώς και να είναι το μοναδικό όχημα μιας οικογένειας.

Όλα τα παραπάνω στην τιμή των 28.350 ευρώ, που με χειροκίνητο κιβώτιο και πιο φτωχό εξοπλισμό μπορούν να περιοριστούν κοντά στα 25.000 ευρώ, τιμή στην οποία θα πρέπει να υπολογίζουμε τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, την καθημερινή κυκλοφορία στον δακτύλιο και την 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Απόδοση κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Άνεση
  • Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

Κατά

  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, C-SUV, επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.360 x 1.800 x 1.525 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.670 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 156 χλστ
  • Βάρος: 1.324 κιλά
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λτ
  • Χώρος αποσκευών: 380 / 1.250 λτ
  • Κινητήρας: Diesel, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, τούρμπο, 1.499 κ.εκ.
  • Ισχύς: 131 ίπποι / 3.500 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 300 / 1.750
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 8 σχέσεων (ΕΑΤ8)
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα τύπου McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
  • Τροχοί: 295/60/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,9 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9,5΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 206 χλμ/ώρα
  • Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 5,6 λτ/100χλμ
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 120,0 γρ/χλμ
  • Τιμή: από 28.350 €
TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.