Τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το Skoda Karoq, το δημοφιλέστατο compact SUV, ανανεώνεται. Το νέο Karoq υιοθετεί την πιο σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, αποκτά πληθώρα βιώσιμων υλικών στο εσωτερικό, νέες τεχνολογίες και ακόμα πιο αποδοτικούς κινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO του VW Group. Η ανανέωση του μοντέλουαναμένεται να δώσει νέα ώθηση στις πωλήσεις του στις 60 χώρες που διατίθεται.

Σχεδίαση

Εξωτερικά, το νέο Karoq ξεχωρίζει από την φαρδύτερη, εξαγωνική πλέον μάσκα της μάρκας, τους πιο λεπτούς προβολείς και πίσω φώτα, ενώ πολλές είναι οι μικρές σχεδιαστικές παρεμβάσεις που βελτιώνουν την αεροδυναμική, ανάμεσά τους μια μπροστινή ποδιά με αεροκουρτίνες, νέες ζάντες αλουμινίου, τα τελειώματα των πίσω παραθύρων και η νέα πίσω αεροτομή. Σαν αποτέλεσμα, ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,30, είναι βελτιωμένος κατά 9%.

Τα επανασχεδιασμένα φώτα ημέρας, τα οποία τώρα χωρίζονται στα δύο, τονίζουν ακόμη περισσότερο τη δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου και διαθέτουν τεχνολογία full-LED Matrix. Εδώ, δύο μονάδες LED είναι διατεταγμένες η μία πάνω από την άλλη, για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα και δημιουργούν ένα ξεχωριστό σύμπλεγμα τεσσάρων φώτων, με χαρακτηριστική φωτιστική υπογραφή στο σκοτάδι. Τα πίσω φώτα είναι στάνταρ full-LED ενώ σε κάποιες εκδόσεις διαθέτουν δυναμικά φλας.

Το νέο Karoq έχει μήκος 4,390 μέτρα και πλάτος 1,841 μ. Το μεταξόνιο της προσθιοκίνητης έκδοσης είναι 2,638 μ. ενώ της τετρακίνητης 2,63 μ.. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι ίδια με το προηγούμενο μοντέλο, 521 λίτρα με τα καθίσματα στην προεπιλεγμένη θέση τους και 1.630 λίτρα όταν είναι αναδιπλωμένα. Με τα καθίσματα Vario Flex, το πορτμπαγκάζ μπορεί να φτάσει τα 588 λίτρα ή 1.605 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα και 1.810 λίτρα με αφαίρεση των πίσω καθισμάτων.

Το εσωτερικό του ανανεωμένου SUV είναι ακόμα πιο άνετο και πλέον κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από βιώσιμα υλικά. Το νέο, προαιρετικό Ecopack περιλαμβάνει καλύμματα καθισμάτων από vegan και ανακυκλωμένα υλικά, ενώ ο βελτιωμένος ατμοσφαιρικός φωτισμός LED και οι νέες διακοσμητικές λωρίδες στον πίνακα οργάνων και τις επενδύσεις των θυρών, δημιουργούν μία αναβαθμισμένη ατμόσφαιρα. Προαιρετικά, το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί πλέον να ρυθμίζεται ηλεκτρικά.

Κινητήρες – Μετάδοση

Πέντε αποδοτικοί κινητήρες από τη γενιά EVO του VW Group είναι οι επιλογές για το νέο Karoq. Δύο πετρελαιοκινητήρες και τρεις βενζινοκινητήρες αποδίδουν ισχύ που κυμαίνεται από 110 έως 190 ίππους, ενώ στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμοι σίγουρα αυτοί των 110 και 150 ίππων. Ο 2.0 TSI των 190 ίππων προορίζεται για το Karoq Sportline και αποκλειστικά με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο 2.0 TDI με ισχύ 150 ίππων διατίθεται με κίνηση στους εμπρός ή όλους τους τροχούς. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι είτε χειροκίνητο 6 σχέσεων είτε αυτόματο DSG, 7 σχέσεων.

Το νέο Karoq διαθέτει ένα εντυπωσιακό ψηφιακό εσωτερικό, με τον πίνακα οργάνων «Virtual Cockpit» να έχει μέγεθος 8 ή 10,25 ιντσών. Τα κορυφαία συστήματα Infotainment είναι ΜΙΒ τρίτης γενιάς και προσφέρουν χειρισμό μέσω οθόνης αφής από 6,5 έως 9,2 ίντσες ή/και φωνητικό έλεγχο και σε κάποιες εκδόσεις μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο ενώ οι ενημερώσεις λογισμικού εγκαθίστανται «over the air». Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, παρέχει πρόσβαση σε μια ευρεία γκάμα διαδικτυακών υπηρεσιών Skoda Connect. Οι διαδικτυακές υπηρεσίες infotainment, για παράδειγμα, επιτρέπουν την απομακρυσμένη πρόσβαση στο όχημα μέσω της εφαρμογής MySkoda. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το όχημα μέσω smartphone, να εμφανίσει τη θέση του αυτοκινήτου σε χάρτη ή να ενεργοποιήσει τη λειτουργία Honk & Flash για να διευκολύνει την εύρεση του οχήματος σε μεγάλο χώρο στάθμευσης.

Βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας, καθώς και έως και εννέα αερόσακοι (ανάμεσά τους αερόσακοι κουρτίνας και αερόσακος γονάτων για τον οδηγό) εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή προστασία για όλους τους επιβάτες του μεσαίου SUV. Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει το Front Assist με Predictive Pedestrian Protectionκαι City Emergency Brake. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής δύο παραλλαγών του Travel Assist που ενσωματώνει πέντε έως οκτώ συστήματα υποβοήθησης, και οι δύο περιλαμβάνουν Predictive Cruise Control, το οποίο χρησιμοποιεί εικόνες από την κάμερα στο παρμπρίζ καθώς και δεδομένα από το προηγμένο σύστημα πλοήγησης. Το προαιρετικό σύστημα CrewProtect Assist αντιδρά σε επικείμενες συγκρούσεις για να αποτρέψει ένα ατύχημα ή να ελαχιστοποιήσει τη σοβαρότητα των συνεπειών του.

Το νέο Karoq αναμένεται στην Ελλάδα την ερχόμενη άνοιξη.

Νίκος Τσάδαρης