Η Hyundai παρουσίασε σήμερα το Kona N στα πλαίσια της Hyundai N Day, μιας διαδικτυακής παρουσίασης αφιερωμένης στην μάρκα Hyundai N.

Πρόκειται για ένα SUV επιδόσεων που ανήκει στην οικογένεια Ν και προσφέρει ένα συνδυασμό ευελιξίας, εκρηκτικών επιδόσεων και ρυθμίσεων προσφέροντας αίσθηση πίστας.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Το Kona N εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο 2.0 T-GDI κινητήρα που συνδυάζεται με αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού υγρού συμπλέκτη (N DCT). Το «N DCT» είναι η βελτιωμένη έκδοση του κιβωτίου 8-DCT της Hyundai, ενός 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου. Για να καταστεί κατάλληλο για τα μοντέλα Ν, το 8-DCT έχει δεχθεί πληθώρα βελτιώσεων στην αντοχή του, επιτρέποντάς του να διαχειριστεί τις απαιτήσεις των μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Η μονάδα ελέγχου μετάδοσης έχει παραμετροποίηση N, με ταχύτερη λειτουργία του και μια σειρά αποκλειστικών χαρακτηριστικών όπως τα N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) και N Track Sense Shift (NTS) – που μεγιστοποιούν την οδηγική ευχαρίστηση.

Το σύστημα κίνησης προσφέρει μέγιστη ισχύ 280 ίππων και ροπή 392 Nm. Με το N Grin Shift, η ισχύς αυξάνεται στους 290 ίππους(δεν διατίθεται στην Ευρωπαϊκή αγορά), ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο την αδρεναλίνη. Ο κινητήρας προσφέρει γραμμική ισχύ (flat power) που εξασφαλίζει υψηλή απόκριση και καλύτερη επιτάχυνση στο δρόμο ή στην πίστα. Το Kona N έχει τελική ταχύτητα 240 χλμ/ώρα και μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 5,5 δευτερόλεπτα, όταν είναι ενεργοποιημένο το Launch Control.

Το γρήγορο Κορεάτικο SUV προσφέρει το N Corner Carving Differential, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E LSD) για τον έλεγχο κατανομής της ροπής στους κινητήριους τροχούς και βέλτιστη πρόσφυση. Επίσης, το Kona N είναι εξοπλισμένο με ελαφρού κράματος σφυρήλατους τροχούς 19 ιντσών, καθώς και με φρένα και ελαστικά υψηλής απόδοσης, ενώ ακόμη και στη βασική έκδοση διαθέτει λειτουργία Launch Control, σύστημα Variable Exhaust System και κυρίως το N Grin Control System, προσφέροντας την ίδια οδηγική απόλαυση σε όλα τα επίπεδα. Το N Grin Control System προσφέρει υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης, με πέντε ξεχωριστά προφίλ οδήγησης: Eco, Normal, Sport, N και Custom. Αυτά τα προφίλ μεταβάλλουν ανάλογα το χαρακτήρα του οχήματος προσαρμόζοντας τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, το ESC, τον ήχο της εξάτμισης και το σύστημα διεύθυνσης για την βελτιστοποίησή τους σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.

Τα επιπλέον σημεία συγκόλλησης του αμαξώματος, τα βελτιωμένα σημεία της ανάρτησης και το ενισχυμένο πλαίσιο ενισχύουν την ακαμψία και βελτιώνουν θεαματικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Το Kona N είναι εξοπλισμένο με ένα νέο σύστημα πολυμέσων 10,25 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 10,25 ιντσών. Διαθέτει μια αποκλειστική οθόνη head-up racing (HUD) που προσθέτει μια νέα διάσταση, όπως ένα παιχνίδι μέσα από τις εντυπωσιακές λειτουργίες N ή Sport. Ο νέος σχεδιασμός «N mode» του συστήματος πολυμέσων που προσφέρει μια gaming εμπειρία με ψηφιοποιημένα στοιχεία, παρέχει διάφορες πληροφορίες όπως ο χρόνος γύρου και οι χάρτες N track που βοηθούν στις καλύτερες «γραμμές» στις πίστες μαζί με άλλες πληροφορίες.

Επιπλέον ο οδηγός εξυπηρετείται από διάφορα εύχρηστα και ευανάγνωστα widget που προσφέρουν ενημέρωση και οδηγικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, όπως στα δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια αγώνων, διαθέτει διακόπτες εξατομίκευσης N για την εναλλαγή προσαρμοσμένων προφίλ ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού, ενώ αυτοί οι διακόπτες ενεργοποιούν ή απενεργοποιούν το χρονόμετρο γύρου.

Σχεδίαση

Το επιβλητικό αμάξωμα έχει σπορ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Ο συνδυασμός των «φουσκωμένων» φτερών του αμαξώματος και των τροχών 19 ιντσών, το κάνουν να κινείται ακόμα και ακίνητο. Το αποκλειστικό N Sonic Blue χρώμα αμαξώματος αποτελεί μια νέα εκδοχή του Performance Blue, του χρώματος που χαρακτηρίζει μέχρι σήμερα περισσότερο από κάθε άλλο τη μάρκα Ν. Το Sonic Blue δημιουργεί έντονη αντίθεση με τις κόκκινες σχεδιαστικές λεπτομέρειες Ν, που τονίζει τα χαμηλότερα μέρη του αμαξώματος.

Το εμπρός σπόιλερ, η αεροτομή διπλής πτέρυγας και οι πλευρικές ενισχύσεις βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση και υποδηλώνουν την ικανότητα του αυτοκινήτου για σπορ επιδόσεις. Η φαρδιά χαμηλή εισαγωγή αέρα κυριαρχεί στον εμπρός προφυλακτήρα και διασφαλίζει την απαραίτητη ψύξη του κινητήρα κατά τη διάρκεια hot γύρων σε οριακή οδήγηση. Η αεροτομή διπλής πτέρυγας, στην οποία είναι ενσωματωμένο το N τριγωνικό στοπ φρένων, βελτιώνει τo κάθετο αεροδυναμικό φορτίο και προσφέρει άμεση αναγνωρισιμότητα. Επίσης, το εσωτερικό μεταφέρει το «πνεύμα» N με λεπτομέρειες, όπως οι αποχρώσεις του Blue Performance, τα καθίσματα, το τιμόνι, η λαβή του λεβιέ ταχυτήτων και τα μεταλλικά πεντάλ.

Συστήματα υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας

Το Kona N είναι εξοπλισμένο με μια πλήρη σειρά προηγμένων συστημάτων Hyundai Smart Sense υποβοήθησης του οδηγού, όπως τα: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following Assist (LFA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Alert (RCCA), Safe Exit Warning (SEW) και Smart Cruise Control (SCC).

Επίσης, διαθέτει υποστήριξη πολλαπλών ταυτόχρονων συνδέσεων Bluetooth και ένα βελτιωμένο σύστημα αναγνώρισης φωνητικών εντολών που ενσωματώνει τεχνολογίες Speech-to-Meaning και Deep Meaning Understanding, ενώ είναι εξοπλισμένο με σύστημα ελέγχου Traction Control για κίνηση σε μειωμένης πρόσφυσης επιφάνειες, όπως το χιόνι και τη λάσπη.

Νίκος Τσάδαρης

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast.gr. Ακολουθήστε το Newsbeast.gr σε Instagram, Facebook και Twitter.