Το πρόγραμμα «Vitesco Technologies Mini Electric Racing» σηματοδότησε μια παγκόσμια πρεμιέρα, τον πρώτο αγώνα ταχύτητας ενός ηλεκτρικού Mini στην ιστορία, που συμμετείχε στην τελευταία ειδική διαδρομή του Ρουμανικού Πρωταθλήματος Αναβάσεων (Romanian National Hill Climb ​​Championship), το Opel Brașov Trophy, στα μέσα Οκτωβρίου.

Στόχος του προγράμματος ήταν η προετοιμασία ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου βασισμένου στο νέο Cooper SE, επιβεβαιώνοντας τις δυναμικές επιδόσεις του μοντέλου και τις δυνατότητες της τεχνολογίας εξηλεκτρισμού. Η εμπλοκή της Vitesco Technologies (μιας εταιρείας τεχνολογίας που περιλαμβάνει λύσεις εξηλεκτρισμού 48-volt, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές μονάδες ισχύος για υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα) στοχεύει στην βελτιστοποίηση του συστήματος κίνησης του Cooper SE για αγωνιστικές συνθήκες. Η Automobile Bavaria παρείχε τεχνική υποστήριξη και αγωνιστική προετοιμασία, ενώ η Michelin προσέφερε τα ελαστικά για συμμετοχή σε διάφορους αγώνες.

Το αυτοκίνητο ήταν σύννομο με τους κανόνες, με ελάχιστες αλλαγές στον τομέα της ασφάλειας, απαραίτητες για συμμετοχή σε έναν αγώνα ταχύτητας, υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ρουμανίας. Δεν έγινε οποιαδήποτε αλλαγή δυναμικού χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών τα οποία ήταν περισσότερο street, αλλά πολύ καλής ποιότητας (Michelin Pilot Sport 4). Επιπλέον, αλλαγές σχετικές με την ασφάλεια, όπως αφαίρεση των καθισμάτων και της επένδυσης, τοποθέτηση ειδικών αγωνιστικών καθισμάτων και συστημάτων, και εγκατάσταση ενός ανθεκτικού roll-cage, πέτυχαν μείωση βάρους περίπου 150 κιλών.

«Σε πρώτη φάση, στην πρώτη μας συμμετοχή, θέλαμε να έχουμε ένα σημείο αναφοράς για τη δυναμική του στάνταρ μοντέλου και να καταλάβουμε ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις σε ένα αγωνιστικό πρόγραμμα. Πιστεύουμε ότι μπορούμε κερδίσουμε 3-4 δευτ. ανά χιλιόμετρο με αλλαγές στην ανάρτηση, αγωνιστικά ελαστικά και θερμική διαχείριση. Το Mini είναι ένα ευέλικτο μοντέλο, πολύ καλύτερα προετοιμασμένο για τεχνικά σιρκουί και διαδρομές, όχι για ταχύτητα, κυρίως επειδή η ηλεκτροκίνηση περιορίζει -τουλάχιστον σε πρώτη φάση- τη μέγιστη ταχύτητα στα 150 χλμ./ώρα», τόνισε ο υπεύθυνος του προγράμματος.

Ο βασικός οδηγός του προγράμματος, Dominic Marcu, αντιμετώπισε μία σειρά  από προσωπικά προβλήματα που τον εμπόδισαν να συμμετάσχει στον αγώνα. Καθήκοντα οδηγού ανέλαβε ο Andrei Barbu, με αποτέλεσμα να επιστρέψει στο National Coastal Speed ​​Championship μετά από διάλειμμα τεσσάρων ετών.

«Ξεκίνησα αυτή την περιπέτεια αρκετά δύσπιστος για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, κυρίως επειδή θα έτρεχα στο National Coastal Speed ​​Championship χωρίς άλλη δοκιμή, χωρίς να γνωρίζω το αυτοκίνητο, ούτε τι να περιμένω. Αλλά κατά τη διάρκεια των οκτώ αναβάσεων στο Poienii Road μάθαμε πολλά για το αυτοκίνητο, τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες του, καταφέρνοντας να βελτιώνουμε τους χρόνους σε κάθε ανάβαση και στο τέλος να  ολοκληρώσουμε τα πέντε χιλιόμετρα σε 3 λεπτά και 8 δεύτερα.

Σίγουρα, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης με σημαντικότερη τη βελτίωση της θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας ώστε να έχουμε αναβάσεις με τη μέγιστη ισχύ που μπορεί να προσφέρει το αυτοκίνητο. Εδώ, πιστεύω ότι η Vitesco Technologies, εταίρος μας σε αυτό το εγχείρημα, θα διαδραματίσει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο και είμαι σίγουρος ότι με την τεχνική ομάδα της θα μπορέσει να επινοήσει τη βέλτιστη λύση για διατήρηση της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα σε βέλτιστα επίπεδα θερμοκρασίας.

Το καλό είναι ότι το Mini καταφέρνει να μεταφέρει αυτή την αίσθηση go-kart ακόμα και στην ηλεκτρική έκδοση, επομένως ήταν πολύ ευχάριστο στην οδήγηση. Είμαι πραγματικά εντυπωσιασμένος, λαμβάνοντας υπόψη ότι ξεκινήσαμε με στάνταρ ανάρτηση και φρένα και με ελαστικά δρόμου, ένα εκπληκτικό σετ ελαστικών Michelin Pilot Sport που συμπεριφέρεται άριστα και σε αγωνιστικές συνθήκες, φτάνοντας στη βέλτιστη θερμοκρασία γρήγορα και διατηρώντας την πρόσφυση σε όλη τη διαδρομή.

Στο τέλος, ήταν μία μοναδική εμπειρία για μένα, με εντελώς νέα σημεία αναφοράς, αφού ανακάλυψα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει τη δυνατότητα να γίνει τουλάχιστον το ίδιο γρήγορο με μοντέλα που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης με παρόμοιες ιπποδυνάμεις. Εάν όχι ακόμα ταχύτερο, γνωρίζοντας ότι ο ηλεκτροκινητήρας παράγει πολύ καλή ροπή, άμεσα διαθέσιμη», εξηγεί ο Andrei.

Το Mini Electric Racing, χωρίς δυναμικές βελτιστοποιήσεις, βρέθηκε κάτω από τη μέση της κατάταξης στο τέλος του Opel Trophy. Ο καλύτερος χρόνος για την ανάβαση των 5 χλμ. στο Poiana road ήταν 3:07,478, που αντιστοιχεί με ταχύτητα 96 χλμ./ώρα, άριστο αποτέλεσμα για συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σε αγωνιστικές συνθήκες, η μέση κατανάλωση έφτασε τα 50 kWh /100 χλμ. στην ανάβαση και περίπου στα 25-30 kWh /100 χλμ. επωφελούμενο από την ανάκτηση ενέργειας στην κατηφόρα, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο, με στάνταρ μπαταρίες, είχε αρκετή ενέργεια για να καλύψει τις απαιτήσεις της αγωνιστικής ημέρας.

Ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία των αγώνων που δύο ηλεκτρικά πληρώματα τερμάτισαν στον αγώνα, ενώ το Mini Electric Racing προσπέρασε η Kaufland e-Rally Team.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing

Βασικό μοντέλο: MINI Cooper SE

Ηλεκτοκινητήρας με μέγιστη ισχύ: 135 kW- 184 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 270 Nm from 0 rpm

Μέγιστη ισχύς ανάκτησης ενέργειας: 50 kW

Μπαταρία: Καθαρή χωρητικότητα 32.6 kWh, 12 T-modules ενσωματωμένες στο δάπεδο, κατασκευαστής CATL

Μετατροπές (αυτή τη φορά): αφαίρεση καθισμάτων, ταπετσαρίας, πιστοποιημένο roll-cage FRAS, αγωνιστικά καθίσματα και ζώνες ασφαλείας, σύστημα πυρόσβεσης, ελαστικά Michelin Pilot Sport 4.

Νίκος Τσάδαρης