Το Clio 5ης γενιάς δεν πρόκειται να δει έκδοση R.S. λόγω των αυστηρών προδιαγραφών ρύπων που ισχύουν από 1/1/20 στην Γηραιά Ήπειρο. Έτσι οι λάτρεις της γρήγορης έκδοσης του δημοφιλέστερου Renault, καλό είναι να περιοριστούν στην έκδοση της δοκιμής μας, που έχει το διακριτικό R.S. Line και θα μπορούσε εύκολα να είναι ένα GT, αλλά σε καμιά περίπτωση GTI.

Το άρθρο αυτό, συνέχεια του άρθρου που δημοσιεύσαμε στις 22/9/20 (Clio 1.5 dCi 115hp Dynamic) αφορά την πιο ολοκληρωμένη και γρήγορη έκδοση του Clio της τελευταίας γενιάς.

Εξωτερικά γνωρίσματα

Η έκδοση R.S. Line ξεχωρίζει –κυρίως- από το μεταλλικό χρώμα αμαξώματος (κόκκινο «Flame» ή πορτοκαλί «Valencia», όπως αυτό της δοκιμής μας), τον εμπρός προφυλακτήρα με τους «στιλ F1» αεραγωγούς, την κυψελοειδή μάσκα, τις 17άρες ζάντες «Magny-Cours Diamond», τον πίσω «διαχύτη», την  οβάλ απόληξη της εξάτμισης και τα λογότυπα R.S. Line που βρίσκονται στα εμπρός φτερά και στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ. Κατά μήκος του αμαξώματος «τρέχουν» μεταλλικά διακοσμητικά και το σύνολο είναι όμορφο και δείχνει σπορτίφ χωρίς να βγάζει… μάτια.

Εσωτερικό

Τα τύπου μπάκετ (με πολύ καλή πλευρική στήριξη) καθίσματα, το σπορ τιμόνι με επένδυση διάτρητου δέρματος και κόκκινες ραφές, τα paddles για τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων και τα αλουμινένια πεντάλ, προδίδουν τις σπορ διαθέσεις της έκδοσης, ενώ η επένδυση με δέρμα και ύφασμα των καθισμάτων, οι κόκκινες λεπτομέρειες στις ζώνες ασφαλείας, το σήμα R.S. Line στο κάτω μέρος του τιμονιού και η με ανθρακονημάτινη υφή της επένδυσης του ταμπλό, με την κόκκινη γραμμή που διατρέχει όλο του το μήκος, στοιχειοθετούν ένα σύγχρονο και ευχάριστο εσωτερικό.

Την διαθέσιμη τεχνολογία «υπογραμμίζουν» ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, με δυνατότητες παραμετροποίησης των πληροφοριών που προβάλλει και η οθόνη πολυμέσων 7 (ή προαιρετικά 9,3 ιντσών), από την οποία ελέγχεται και το σύστημα Renault Multi-Sense. Με το σύστημα αυτό, δίνεται στον οδηγό η δυνατότητα εξατομίκευσης διάφορων παραμέτρων του αυτοκινήτου, τόσο στα προγράμματα οδήγησης (My Sense για το νορμάλ, Sport και Eco) που κάνουν αλλαγές στον κινητήρα και στο κιβώτιο, όσο και στον αισθητικό τομέα.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Κάτω από το καπό, βρίσκεται το προϊόν συνεργασίας Renault & Daimler. Πρόκειται για τον 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe, με άμεσο ψεκασμό και σύγχρονες τεχνολογίες μείωσης των τριβών για ομαλή λειτουργία. Το σύνολο των 1.332 κ.εκ. αποδίδει 130 ίππους στις 5.000 στροφές και 240 Nm ροπής, από τις μόλις 1.600 στροφές. Το σύνολο είναι ζωηρό σε ευρύ φάσμα λειτουργίας, έχει επαρκή αποθέματα δύναμης σχεδόν σε όλη την κλίμακα του στροφομέτρου και αποδεικνύεται εύστροφο ακόμα και στην ρύθμιση Eco.

Το έργο του κινητήρα μεταφέρει στους εμπρός τροχούς, ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, που δεν είναι το πιο γρήγορο που έχουμε συναντήσει, αλλά διαθέτει σωστή κλιμάκωση που εκμεταλλεύεται σωστά το έργο του κινητήρα. Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου δίνει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις στο βάρους 1.248 κιλών αμάξωμα, με τα 0-100 να έρχονται από στάση σε 9΄΄, τα 1.000 μέτρα να διανύονται σε 30.1΄΄ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.

Όσον αφορά στην κατανάλωση, οδηγώντας τα περισσότερα από τα χιλιόμετρα της δοκιμής μας στην ρύθμιση Eco, η μέση τιμή που καταγράφηκε στον ψηφιακό πίνακα οργάνων ήταν 6,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, κάτι που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων δίνει αυτονομία περί τα 670 χιλιόμετρα.

Από την θέση του οδηγού

Οδηγώντας την βενζινοκίνητη γρήγορη έκδοση του Clio, δεν αντιλαμβάνεσαι μεγάλες διαφορές στην σβελτάδα, καθώς οι επιδόσεις είναι παρεμφερείς με αυτές της πετρελαιοκίνητης έκδοσης (0-100 σε 9.9΄΄, τελική 197 χλμ/ώρα) που δοκιμάσαμε πριν περίπου 1 μήνα και η απόδοση ροπής περίπου στα ίδια επίπεδα. Πλέον αυτού, το αυτόματο κιβώτιο είναι αργό, ενώ η χρησιμοποίηση των paddles προσφέρει μόνο ψυχολογικό πλεονέκτημα.

Οι σημαντικές διαφορές είναι στην ποιότητα κύλισης που είναι καλύτερη στο R.S. Line, στον θόρυβο του κινητήρα (η ηχομόνωση του Clio δεν είναι από τα δυνατά του στοιχεία) που σαφώς είναι λιγότερος και στην συμπεριφορά του εμπρός μέρους όταν ο οδηγός πιέζει, με σαφώς μικρότερη τάση υποστροφής. Πολύ καλή και η ποιότητα απόσβεσης της ανάρτησης, που δεν αφήνει τα σκληρά πλαϊνά των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών (205/45/17) να επηρεάσουν την άνεση. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ίδια με αυτή της έκδοσης diesel και η συμπεριφορά της ακόμα και στους χειρότερους ασφαλτόδρομους είναι άψογη, χωρίς θορύβους ή επηρεασμό της τροχιάς του οχήματος.

Όσον αφορά τις σπορ διαθέσεις του R.S. Line, δεν πλησιάζουν καν τα επίπεδα των παλιών καλών Clio R.S., αλλά δεν είναι και υποτονικές, ειδικά όταν ο οδηγός επιλέγει την ρύθμιση sport (όπου όμως εκεί η κατανάλωση ξεπερνά τα 8 λίτρα/100 χλμ). Υπεύθυνο για την ραθυμία της έκδοσης θεωρούμε το αργό κιβώτιο, που όμως αναβαθμίζει πολύ την άνεση και την ευκολία μετακινήσεων εντός πόλης.

Κατά τα λοιπά, το όχι ιδανικό σε αίσθηση τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο με την θέση οδήγησης να δίνει πλήρη αίσθηση κυριότητας στον οδηγό, ενώ τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς, μόνο σαν μειονέκτημα marketing μπορείς να τα χαρακτηρίσεις, καθώς το Clio R.S. Line φρενάρει άριστα σε κάθε περίπτωση.

Δια ταύτα

Με ατού τις αισθητικές βελτιώσεις R.S. Line και τον πλούσιο εξοπλισμό μαζί με το αυτόματο κιβώτιο, το Clio της δοκιμής μας μπορεί να είναι το πιο γρήγορο της γενιάς του, αλλά δύσκολα θα γίνει εμπορική επιτυχία. Ο λόγος έγκειται στην υψηλή τιμή (21.600 ευρώ) και το πολύ υψηλότερο (σε σχέση με την έκδοση diesel) κόστος κίνησης, καθώς η σχεδόν κατά 60% κατανάλωση καυσίμου και η πιο ακριβή τιμή της βενζίνης από το πετρέλαιο διαφοροποιούν δραματικά την εκταμίευση για καύσιμο, ειδικά για όσους «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα ετησίως.

Υπέρ

  • Εμφάνιση
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Χώρος αποσκευών
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση
  • Φρένα
  • Κατά
  • Τιμή κτήσης
  • Κατανάλωση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Super Mini, επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.050 Χ 1.798 Χ 1.440 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.583 χλστ
  • Βάρος: 1.248 κιλά
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 45 λτ
  • Χώρος αποσκευών: 391 / 1096 λτ
  • Κινητήρας: Βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.332 κ.εκ.
  • Ισχύς: 130 ίπποι/5.000 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 240/1.600
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
  • Τροχοί: 205/45/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Ταμπούρα
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,4 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9,0΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 6,7λτ/100χλμ
  • Εκπομπές CO2: 119-126 γρ/χλμ
  • Τιμή: 21.600 ευρώ

Νίκος Τσάδαρης