Skoda Octavia με φυσικό αέριο και κινητήρα 130 ίππων

Αναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους


AUTO
13:38
29/06/2020
Skoda Octavia με φυσικό αέριο και κινητήρα 130 ίππων
2
loading

Η νέα Skoda Octavia G-TEC κινείται από έναν κινητήρα 1.5 TSI, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και επιτυγχάνει αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP, όταν λειτουργεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά με φυσικό αέριο. Στις τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο μπορούν να αποθηκευτούν συνολικά 17,33 κιλά CNG. Ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων εξασφαλίζει την αναγκαία αυτονομία σε περιοχές χωρίς κατάλληλη υποδομή ανεφοδιασμού. Η Octavia με φυσικό αέριο αναμένεται στη χώρα μας το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Ο 1.5 TSI κινητήρας της Skoda έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί κυρίως με φυσικό αέριο. Αυτός ο τύπος καυσίμου έχει πιο καθαρή καύση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 σε λειτουργία CNG να είναι περίπου 25% πιο χαμηλές από αυτές της λειτουργίας του με βενζίνη. Επιπλέον, εκπέμπονται σημαντικά λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) και δεν παράγονται σωματίδια αιθάλης. Ο κινητήρας είναι αποδοτικός χάρη, μεταξύ άλλων, στο μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής σε κύκλο Miller, γεγονός που συμβάλλει στην κατανάλωση κατά WLTP μόλις 3,4 έως 3,6 κιλών φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία CNG και 5,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία βενζίνης.

Ο κινητήρας αυτός, είναι τόσο προηγμένος, που με τη χρήση 20% bio-CNG, όπως είναι σύνηθες για παράδειγμα στη Γερμανία, το αποτύπωμα άνθρακα του αυτοκινήτου μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω έως και 40%. Η χρήση μιγμάτων καυσίμου με ακόμη υψηλότερο ποσοστό bio-CNG, από υπολείμματα φυτών και βιολογικά απορρίμματα, οδηγεί σε μειώσεις της τάξης ακόμα και του 90%. Αυτό σημαίνει ότι τα ταξίδια υπό αυτές τις συνθήκες είναι σχεδόν κλιματικά ουδέτερα. Η πλήρης κλιματική ουδετερότητα μπορεί να επιτευχθεί χρησιμοποιώντας συνθετικό μεθάνιο, το οποίο παράγεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε μια διαδικασία απ’ ευθείας μετατροπής της ενέργειας σε αέριο, η οποία ωστόσο βρίσκεται ακόμα υπό εξέλιξη. Με χωρητικότητα 17,33 κιλών CNG, το οικογενειακό όχημα έχει αυτονομία με λειτουργία φυσικού αερίου περίπου 500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP.

Επιπλέον, με την χρήση της βενζίνης που υπάρχει στο ρεζερβουάρ των 9 λίτρων, μπορεί να καλύψει επιπλέον περίπου 190 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα η συνολική αυτονομία να αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα. Η εναλλαγή μεταξύ της λειτουργίας με CNG και αυτής με βενζίνη, γίνεται αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού και χωρίς να γίνεται αντιληπτή από οδηγό ή επιβάτες. Το αυτοκίνητο λειτουργεί με βενζίνη μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν ο κινητήρας ξεκινά αμέσως μετά την πλήρωση του CNG, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου ή όταν οι δεξαμενές αερίου είναι τόσο άδειες που η πίεση μειώνεται κάτω από τα 11 bar.

Η νέα Octavia G-TEC ξεχωρίζει εσωτερικά από μία συγκεκριμένη διάταξη στο Virtual Cockpit (ψηφιακός πίνακας οργάνων) ενώ εξωτερικά τη χρήση του φυσικού αερίου προδίδει το σήμα στο πίσω μέρος της. Το πορτμπαγκάζ της Grand Coupe έκδοσης μπορεί να χωρέσει 455 λίτρα αποσκευών, ενώ η χωρητικότητα στη Sportswagon είναι 495 λίτρα.

Νίκος Τσάδαρης

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

2
σχόλια
  1. avatar Yan

    Δεν είναι η Σκοντα η Οκτάβια!!!! Είναι ΤΟ Σκοντα ΤΟ Οκτάβια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. avatar Ουστ ρε

    Τι ρεπορταζ ειναι αυτο. Ο, τι γραφει το πρες ρουμ θα διαβαζουμε στην Ελλάδα; Αυτος ειναι ο ειδικος τυπος της ελληνικης αυτοκινησης πλεον;
    Τις βλαβες που παρουσιασε στα προηγουμενα μοντελα πριν τα 100χιλ χλμ δεν τα γραφει το προσπεκτους;

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει