Την ώρα που η χρήση του καμουφλάζ για την παραλλαγή του εξωτερικού ενός πολυαναμενόμενου νέου μοντέλου αποτελεί πια κοινό τόπο στην επικράτεια της αυτοκίνησης, στην περίπτωση του Ford Mustang 2015 τα πράγματα μόνο απλά δεν ήταν.

Και τώρα που το νέο Mustang αποκαλύφθηκε επιτέλους, η Ford είναι πια σε θέση να μας πει τι τράβηξε τόσο με το καμουφλάρισμα του αυτοκινήτου όσο και τις προσπάθειες να απαλλαγεί από τους παπαράτσι που καραδοκούσαν διαρκώς.

Τα 20 κιλά άλλωστε του περιτυλίγματος από βινύλιο που χρειάστηκε το αμάξωμα για να παραμείνει αθέατο αλλά και τα ηθελημένα «παραγεμίσματα» στο σχήμα του για να μπερδευτούν οι ειδήμονες (όπως η μεταμφίεση της οροφής, που έκανε το Mustang να μοιάζει μικρότερο απ’ ό,τι είναι) είναι που κράτησαν το νέο «διαμάντι» της Ford μυστικό.

Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι μέσα σε μόλις μία ώρα από τη στιγμή που οι μηχανικοί της Ford έβγαλαν το Mustang έξω για πρώτη φορά, οι φωτογραφίες των παπαράτσι κυκλοφορούσαν ήδη στο ίντερνετ!

Για το οποίο άλλωστε ο αντιπρόεδρος του ομίλου της Ford, Raj Nair, δήλωσε: «Θα έλεγα ότι το Mustang έχει λάβει περισσότερη προσοχή από κάθε άλλο όχημα με το οποίο έχω ασχοληθεί».

Ήταν λοιπόν μια βροχερή μέρα του Ιουνίου όταν το πρωτότυπο Mustang έκανε την παρθενική του έξοδο από το υπερ-απόρρητο εργαστήριο της φίρμας, με τους φωτογράφους να απαθανατίζουν έτσι τις πρώτες τους εικόνες, αν και δεν έδειξαν πολλά.

Κι αυτό γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πια έτοιμες να φτάσουν πολύ μακριά για να διασφαλίσουν την «ιδιωτικότητα» των projects τους: η θέση άλλωστε του «ειδικού στο καμουφλάζ» που υπάρχει στη μισθοδοσία της Ford το αποδεικνύει αυτό περίτρανα!

Ο Al Wilkinson, που κατέχει πράγματι τη θέση του «camouflage expert» της φίρμας, είναι υπεύθυνος να κρατά τα πρωτότυπα αθέατα ακόμα και σε κοινή θέα: «Προτού καθένα από αυτά τα δοκιμαστικά οχήματα είναι σε θέση να εγκαταλείψει το εργαστήριο πρωτοτύπων, ένα πακέτο καμουφλάζ αναπτύσσεται και πρέπει να εγκριθεί από το σχεδιαστικό τμήμα, τους μηχανικούς αλλά και το τμήμα δοκιμών ασφαλείας».

Το πράγμα ωστόσο δεν μένει μόνο στην εξωτερική μεταμόρφωση, αλλά εισάγονται και ηθελημένες «μετατροπές» για να ξεγελαστούν ακόμα περισσότερο φωτογράφοι και ειδικοί.

Κι αυτό γιατί η δημιουργία του κατάλληλου καμουφλάζ καταλήγει να μοιάζει με τέχνη, αφού το περιτύλιγμα οφείλει να μην καταστρατηγεί την αεροδυναμική αλλά και τη λειτουργικότητα του πρωτοτύπου, την ίδια στιγμή που είναι επιτακτική ανάγκη να μην αποκαλύπτει τις γραμμές και το ιδιαίτερο σχήμα του αυτοκινήτου.

Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες δηλαδή…