Μετά την παρουσίαση του νέου Α5 και έχοντας συμπληρώσει 25 χρόνια ιστορίας με την οικογένεια σπορ μοντέλων RS, η Audi προχώρησε σε ριζική ανανέωση και του RS 5. Τα νέα RS 5 Coupé και RS 5 Sportback, με στάνταρ τετρακίνηση quattro, έχουν πλέον πιο μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό και ακόμα πιο σύγχρονο, hi-tech εσωτερικό, καθώς για τον χειρισμό πολλών λειτουργιών και τα δύο μοντέλα βασίζονται στη νέα τεχνολογία αφής MMI με μεγάλη κεντρική οθόνη. Ο κινητήρας twin-turbo V6 με ισχύ 450 ίππων και 600 Nm ροπής εξασφαλίζει επιδόσεις που κόβουν την ανάσα, με 0-100 από στάση σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Την ανάσα επίσης κόβει και η τιμή, που είναι στα 127.700 ευρώ (ίδια και για τις δυο εκδόσεις)..

Εμφάνιση

Έμπνευση των σχεδιαστών για το εξωτερικό των νέων RS 5 αποτέλεσε το παρελθόν της μάρκας στα ράλι και ειδικότερα το πρωτότυπο quattro του 1980 και το Sport quattro του 1984.

Η ευρύτερη και πιο επίπεδη μάσκα Singleframe κυριαρχεί στο εμπρός τμήμα, με προβολείς Matrix LED, ενώ προαιρετικά διατίθεται και το Audi laser light. Μεταξύ του ενιαίου πλαισίου και του καλύμματος κινητήρα υπάρχουν επίπεδες δίοδοι αερισμού που θυμίζουν το κλασικό Sport quattro του 1984. Η προστατευτική μάσκα του καλοριφέρ με την τρισδιάστατη δομή κηρήθρας τύπου RS διαθέτει ένα γυαλιστερό μαύρο σχέδιο και οι εξωτερικές είσοδοι αέρα εμφανίζονται ως ανεξάρτητα γεωμετρικά σώματα.

Το νέο τους σχήμα προσδίδει ένα πιο κυρίαρχο σχεδιαστικά χαρακτήρα. Στην κυψελωτή γρίλια η αριστερή είσοδος είναι κλειστή για βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, ενώ η δεξιά τροφοδοτεί αέρα και στους δύο βοηθητικούς ψύκτες νερού. Έχει γίνει ειδική μελέτη της αεροδυναμικής, με τον αέρα να οδηγείται και να ρέει στο κάτω μέρος του αμαξώματος, κάτι στο οποίο συνεισφέρουν τόσο αεροκουρτίνες όσο και δύο μικρά σπόιλερ στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι, ο συντελεστής οπισθέλκουσας, μόλις 0,32.

Επιπλέον, τα τόξα των τροχών έχουν μεγαλώσει κατά 15 χιλ., θυμίζοντας το αυθεντικό quattro, ενώ τόσο τα πλαϊνά μαρσπιέ όσο και ο διαχύτης πίσω με τις δύο μεγάλες εξαγωγές της εξάτμισης, έχουν επίσης επανασχεδιαστεί. Διακοσμητικά πακέτα σε γυαλιστερό μαύρο, ματ αλουμινίου ή ανθρακί, δίνουν σπορ πινελιές στο αμάξωμα, που στην χρωματική παλέτα του συμπεριλαμβάνει επιπλέον δυο χρώματα, το Turbo μπλε και το κόκκινο Tango.

Το βάρος διατηρείται σε χαμηλά (για τις εκδόσεις) επίπεδα, με το RS 5 Coupé να ζυγίζει μόλις… 1.707 κιλά και το Sportback στα 1.742 κιλά. Ο περιορισμός του βάρους επιτυγχάνεται λόγω του συμπαγούς κινητήρα twin-turbo V6, αλλά και της μεγάλης αναλογίας εξαρτημάτων χάλυβα που έχουν υποστεί επεξεργασία σε υψηλές θερμοκρασίες. Για το coupé, είναι διαθέσιμη μια οροφή από πολυμερές ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (CFRP) με ορατή δομή ινών, που μειώνει το βάρος του κατά περίπου 4 κιλά και μάλιστα στην υψηλότερη περιοχή του αυτοκινήτου, με άμεση ωφέλεια στο κέντρο βάρους.

Οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες. Το 2θυρο κουπέ έχει μήκος 4,72 μ., πλάτος 1,87 μ. και ύψος 1,37 μ., ενώ το τετράθυρο Sportback, είναι κάπως μακρύτερο (4,78 μ.) και υψηλότερο (1,40 μ.). Ο χώρος αποσκευών είναι 410 λίτρα στο κουπέ και 465 λίτρα στο Sportback.

Hi-tech εσωτερικό

Το εσωτερικό των RS 5 χαρακτηρίζεται από οριζόντιες γραμμές και λεπτές επιφάνειες, οι οποίες δημιουργούν αίσθηση ευρυχωρίας. Η προαιρετική πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή κάνει πιο φωτεινό το εσωτερικό, που έχει το μαύρο και το ανοικτό γκρι ως στάνταρ χρωματισμούς. Τα σπορ καθίσματα RS είναι καλυμμένα με Alcantara και δέρμα (στάνταρ), ή δέρμα Nappa (προαιρετικά). Τα μπροστινά καθίσματα σπορ RS μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά και πνευματικά με διάφορους τρόπους και έτσι να παρέχουν τη βέλτιστη σταθερότητα.

Το πακέτο σχεδιασμού RS με κόκκινες ή γκρίζες πινελιές, είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας. Με αυτό, το τιμόνι και ο μοχλός ταχυτήτων, καθώς και τα μαξιλαράκια γονάτων, διαθέτουν καλύμματα Alcantara με κόκκινες ή γκρι ραφές αντίθεσης. Τα foot rest και τα πεντάλ είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο χάλυβα ενώ τα ένθετα από αλουμίνιο. Προαιρετικά, είναι διαθέσιμα και σε ανθρακί αλουμίνιο, γυαλιστερό άνθρακα, ή ματ ανθρακί.

Το flat bottom πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι RS είναι στάνταρ, όπως και τα φωτιστικά διακοσμητικά της πόρτας με λογότυπα RS 5. Γραμμές LED ακολουθούν τα μεγάλα περιγράμματα του εσωτερικού χώρου, με δυνατότητα επιλογής (προαιρετικά) από παλέτα 30 χρωμάτων.

Το εσωτερικό είναι εστιασμένο στο μέλλον, με στάνταρ την οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών. Η ελεύθερη στο χώρο οθόνη έχει κλίση ελαφρώς προς τον οδηγό και είναι εξοπλισμένη με ακουστική ανάδραση. Η δομή του μενού είναι επίπεδη σαν ένα smartphone και πολύ εύχρηστη, ενώ η αναζήτηση MMI βασίζεται στην ελεύθερη εισαγωγή κειμένου και αντιδρά άμεσα. Εναλλακτικά, ο φωνητικός έλεγχος φυσικής γλώσσας, επεξεργάζεται πολλές εντολές από την καθημερινή ομιλία. Το σύστημα ψυχαγωγίας MMI navigation plus χρησιμοποιεί μια νέα κύρια μονάδα, την πλατφόρμα ψυχαγωγίας 3ης γενιάς (MIB 3), για τις πολυάριθμες λειτουργίες του, με διαθέσιμες πολλές online υπηρεσίες στην πλοήγηση. Κατά την οδήγηση, η κεντρική οθόνη αφής παρέχει πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση θερμοκρασίας του κινητήριου συστήματος, τις μέγιστες τιμές διαμήκους και πλευρικής επιτάχυνσης, καθώς και σχετικά με την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών μέσω της προβολής «RS monitor».

Επίσης, το προαιρετικό virtual cockpit plus με οθόνη 12,3 ιντσών και ανάλυση Full HD 1920 x 720 pixel, αντανακλά τη σύγχρονη τεχνολογία του μοντέλου. Μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πολλές προβολές και να εμφανίσει επιπλέον οθόνες ειδικής λειτουργίας, όπως η τρέχουσα κατάσταση της πίεσης των ελαστικών, η ροπή, η έξοδος, η θερμοκρασία λαδιού κινητήρα, η πίεση ώθησης, οι δυνάμεις G.

Επιπλέον, εμφανίζονται η επιτάχυνση και οι χρόνοι γύρου σε πίστα. Το διάτρητο τιμόνι RS με νέα paddles αλουμινίου, διαθέτει επίσης το κουμπί «RS Mode», που χρησιμοποιεί ο οδηγός για να επιλέξει χαρτογράφηση λειτουργίας  «RS1» ή «RS2» και το οποίο ανοίγει αυτόματα τις ειδικές οθόνες RS στο virtual cockpit. Διαθέσιμο προαιρετικά είναι και head-up display, για την εμφάνιση πολλών λειτουργιών στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.

Κινητήρας: «Κτηνώδης» δύναμη με λογική κατανάλωση

Ο κινητήρας 2.9 TFSI twin-turbo V6, είναι η «καρδιά» των νέων RS 5, με ισχύ 450 ίππων και ροπή 600 Nm από τις 1.900 στροφές. Και τα δύο μοντέλα επιταχύνουν 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και φτάνουν μέγιστη ταχύτητα έως 250 χλμ./ώρα (ή -προαιρετικά- 280 χλμ./ώρα ). Όμως, η μέση κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά (για την περίσταση) επίπεδα (κατά WLTP), με μέση τιμή 9,1 λίτρα στο Coupé και 9,2 στο Sportback.

Κάθε ένας από τους δύο υπερσυμπιεστές του 2,9 TFSI έχει αναλάβει τη μία πλευρά κυλίνδρων, με μέγιστη πίεση φόρτισης (σχετική) 1,5 bar. Οι υπερσυμπιεστές βρίσκονται σε γωνία 90 μοιρών εκατέρωθεν των κυλίνδρων. Η πλευρά εξάτμισης του κινητήρα βρίσκεται στο εσωτερικό και η πλευρά εισαγωγής βρίσκεται στο εξωτερικό. Αυτή η διάταξη επιτρέπει τη συμπαγή κατασκευή και τις μικρές διαδρομές ροής με ελάχιστες απώλειες, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του πεντάλ γκαζιού. Σημαντικός παράγοντας για την απόδοση του V6, είναι η διαδικασία καύσης TFSI με τον χαρακτηρισμό του κύκλου Β, ο οποίος έχει σχεδιαστεί ειδικά για το μερικό φορτίο, συγκρίσιμη με αυτή που είναι γνωστή ως ο κύκλος Miller. Ωστόσο, καθώς στον κλασικό κύκλο Miller, η μειωμένη φόρτιση του κυλίνδρου είναι μειονεκτική για τη ροπή και την ισχύ, οι τεχνικοί εξουδετέρωσαν αυτά τα μειονεκτήματα, με χρήση των δύο υπερσυμπιεστών και του συστήματος Audi valvelift δύο σταδίων (AVS).

Το βασικό χαρακτηριστικό της διαδικασίας καύσης, είναι ένας ιδιαίτερα μικρός χρόνος ανοίγματος κατά τη διάρκεια της εισαγωγής με μερικό φορτίο. Οι βαλβίδες εισαγωγής του V6 TFSI κλείνουν ήδη σε γωνία στροφάλου 130 μοιρών, πολύ πριν τα πιστόνια φθάσουν στο κάτω νεκρό σημείο (BDC). Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αυξημένη πίεση στην πολλαπλή, μειώνει τις απώλειες στο γκάζι και η ποσότητα του επαγόμενου φρέσκου αέρα παραμένει σχετικά μικρή, με αποτέλεσμα η φάση συμπίεσης να αρχίζει αργότερα, όταν το έμβολο μετακινείται προς τα πάνω, γεγονός που επιτρέπει υψηλό λόγο γεωμετρικής συμπίεσης, ενώ η καύση λαμβάνει χώρα σε σχετικά μικρό όγκο καύσης.

Αντίθετα, με τη σύντομη φάση συμπίεσης, η φάση επέκτασης επιμηκύνεται σημαντικά. Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερη παραγωγή ισχύος κινητήρα με την ίδια κατανάλωση καυσίμου, η οποία αυξάνει σημαντικά την απόδοση. Σε υψηλότερα φορτία και ταχύτητες κινητήρα, το AVS του V6 TFSI κλείνει αργότερα τις βαλβίδες εισαγωγής και ο χρόνος ανοίγματος αυξάνεται σε 200 μοίρες γωνίας στροφάλου. Ταυτόχρονα, η ανύψωση βαλβίδων αυξάνεται από 6 σε 10 χιλιοστά. Η φόρτιση του κυλίνδρου αυξάνεται επίσης σημαντικά και ο κινητήρας ανεβάζει εύκολα στροφές παράγοντας εντυπωσιακή ισχύ.

Ένα επιπλέον στοιχείο αποδοτικότητας του συγκεκριμένου κινητήρα, είναι το σύστημα θερμικής διαχείρισης. Ο στροφαλοθάλαμος και η κυλινδροκεφαλή έχουν ξεχωριστά κυκλώματα ψυκτικού μέσου, ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Και τα δύο κυκλώματα είναι κλειστά μετά την εκκίνηση με ψυχρό κινητήρα. Αυτό οδηγεί σε γρήγορη προθέρμανση της κυλινδροκεφαλής και του στροφαλοθαλάμου. Οι πολλαπλές εξαγωγής, ενσωματωμένες στην κυλινδροκεφαλή ξεπλένονται με ψυκτικό μέσο. Όταν ο κινητήρας είναι ζεστός, αυτή η τεχνολογία μειώνει τη θερμοκρασία καυσαερίων και η κατανάλωση πέφτει, ειδικά όταν το αυτοκίνητο οδηγείται σβέλτα.

Ένα πολύ γρήγορο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων tiptronic μεταδίδει την ισχύ στη μόνιμη τετρακίνηση quattro. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες D και S, ή να ελέγξει την αλλαγή ταχυτήτων μέσω των νέων μεγαλύτερων paddles αλουμινίου. Η τετρακίνηση quattro δίνει την απαιτούμενη πρόσφυση και σταθερότητα, ανεξάρτητα από καιρικές συνθήκες, ενώ για ακόμα πιο σπορ καταστάσεις διατίθεται -προαιρετικά- μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα.

Quattro: Μόνιμη τετρακίνηση με βαριά ιστορία

Όπως όλα τα μοντέλα RS, το νέο RS 5 διαθέτει  τετρακίνηση quattro. Σε κανονική λειτουργία οδήγησης, το κεντρικό διαφορικό κατανέμει την ροπή του κινητήρα σε ποσοστά 40% εμπρός και 60% πίσω. Εάν όμως ένας άξονας χάσει πρόσφυση, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής μετατοπίζεται γρήγορα στον άλλο (έως 70% εμπρός ή 85% πίσω). Η κατανομή ροπής σε κάθε τροχό, μια λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου σταθεροποίησης (ESC), βελτιώνει τη λειτουργία της μονάδας quattro. Όταν το RS 5 στρίβει γρήγορα, εφαρμόζει επακριβώς υπολογισμένες επεμβάσεις φρένων στους τροχούς στο εσωτερικό της καμπύλης πριν ξεκινήσουν να περιστρέφονται. Η διαφορά στις δυνάμεις πρόωσης αναγκάζει το αυτοκίνητο να στρέφει πολύ εύκολα στην καμπύλη τροχιά, προς όφελος της ευελιξίας, της ακρίβειας και της σταθερότητας.

Το σπορ διαφορικό είναι συντονισμένο ειδικά για το RS, ώστε όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με σπορ τρόπο, να κατανέμει ενεργά τις ροπές μεταξύ των πίσω τροχών. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιεί δύο γρανάζια τα οποία ενεργοποιούνται μέσω πολύδισκων συμπλεκτών. Όταν στρίβει ή επιταχύνει, η ροπή ωθείται κυρίως στον εξωτερικό (της στροφής) τροχό για καλύτερη οδική συμπεριφορά. Το σπορ διαφορικό είναι εξίσου αποτελεσματικό στην κατάσταση overrun καθώς είναι υπό φορτίο, ενώ ελέγχεται ηλεκτρονικά μέσα σε λίγα εκατοστά του δευτερολέπτου. Με βάση την γωνία διεύθυνσης, την γωνία κλίσης, την πλευρική επιτάχυνση, την ταχύτητα και άλλες πληροφορίες, η μονάδα ελέγχου υπολογίζει γρήγορα και συνεχώς την ιδανική κατανομή των δυνάμεων για κάθε κατάσταση οδήγησης.

Ανάρτηση

Το νέο RS 5 είναι εξοπλισμένο στάνταρ με ανάρτηση RS sport, πολλαπλών συνδέσμων (εμπρός – πίσω) με μέρη κατασκευασμένα -κυρίως- από κράματα αλουμινίου. Η διαδρομή για τις δύο εκδόσεις είναι 1.598 χιλ. εμπρός και 1.588 χιλ. πίσω.

Οι αποσβεστήρες (αμορτισέρ) είναι περίπου 15% πιο σφιχτοί από ό,τι στο S5 και -προαιρετικά- διατίθεται ανάρτηση RS sport plus με δυνατότητα οδήγησης χωρίς χρήση ηλεκτρονικών. Χρησιμοποιεί χαλύβδινα ελατήρια και ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες τριών σταδίων, οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους μέσω διαγώνιων διόδων λαδιού και κεντρικής βαλβίδας. Όταν το RS στρίβει με μεγάλη ταχύτητα, οι βαλβίδες ρυθμίζουν την ροή λαδιού στον αποσβεστήρα του εμπρός τροχού στο εξωτερικό της καμπύλης, ενισχύουν την στήριξη και μειώνουν την κλίση του αμαξώματος, βελτιώνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά χειρισμού του οχήματος.

Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την λειτουργία των αποσβεστήρων μέσω του στάνταρ συστήματος drive select σε τρεις φάσεις, επηρεάζοντας την διαχείριση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, το υδραυλικό τιμόνι, την ανάρτηση, το διαφορικό, τον ήχο του κινητήρα και τον αυτόματο κλιματισμό.

Υπάρχουν πέντε προφίλ διαθέσιμα: Comfort, Auto, Dynamic, καθώς και δύο νέες, λειτουργίες «RS1» και «RS2», οι οποίες είναι παραμετροποιήσιμες από τον οδηγό. Αυτές ρυθμίζονται ώστε να ταιριάζουν στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού και αποθηκεύονται στην οθόνη αφής MMI ενώ ενεργοποιούνται απευθείας μέσω γρήγορης πρόσβασης στο κουμπί RS Mode στο τιμόνι. Συνεπώς, ο οδηγός μπορεί εύκολα να μεταβεί ανάμεσα στις λειτουργίες «RS1» και «RS2», καθώς και την τελευταία επιλεγμένη λειτουργία επιλογής οδήγησης χωρίς να χρειάζεται να τις αναζητήσει στην οθόνη MMI.

Ο έλεγχος σταθεροποίησης ESC είναι συντονισμένος ειδικά για το RS και διαθέτει επιλογή απενεργοποίησης, εάν ο οδηγός πιέσει το κουμπί ESP για περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα.

Σαν εναλλακτική λύση στο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, είναι διαθέσιμο το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης με ρύθμιση ειδικά για RS. Αυτό μεταβάλλει τον συντελεστή διεύθυνσης έως και 100%, ανάλογα με την ταχύτητα του δρόμου και τη ρύθμιση στο drive select, στο οποίο είναι ενσωματωμένο. Οι μεταβάσεις εκτελούνται συνεχώς και είναι πρακτικά ανεπαίσθητες.

Σε χαμηλές ταχύτητες οδήγησης στην κυκλοφορία στην πόλη και σε ελιγμούς, το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί ιδιαίτερα άμεσα, με δύο πλήρεις περιστροφές του τιμονιού απ’ άκρη σε άκρη. Η υδραυλική ενίσχυση είναι επίσης υψηλή, καθιστώντας τους χειρισμούς στάθμευσης πολύ εύκολους, αλλά σε επαρχιακούς δρόμους, η αμεσότητα του τιμονιού και της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης μειώνονται προοδευτικά. Σε υψηλές ταχύτητες, οι έμμεσες σχέσεις μετάδοσης και η χαμηλής ισχύος υποβοήθηση χρησιμοποιούνται για να εξομαλύνουν τις αστάθμητες κινήσεις του τιμονιού για να επιτρέψουν την απολύτως ευθεία τροχιά.

Το νέο RS 5 διαθέτει τροχούς 19 ιντσών με ελαστικά σειράς 265/35 ως στάνταρ. Επιπλέον, τροχοί 20 ιντσών είναι διαθέσιμοι κατόπιν παραγγελίας, σε νέα χρώματα όπως το γυαλιστερό ή ματ μαύρο και ματ χάλκινο. Τα πολύ δυνατά φρένα, περιλαμβάνουν διάτρητους δίσκους από συνθετικά υλικά, δαγκάνες και από αλουμίνιο και δακτύλιους τριβής από χάλυβα. Στον εμπρός άξονα, οι δισκόπλακες έχουν διάμετρο 375 χιλ. ενώ πίσω, 330 χιλ. Οι 6πίστονες δαγκάνες με λογότυπο RS, είναι βαμμένες μαύρες ή προαιρετικά κόκκινες. Προαιρετικά επίσης, εμπρός, είναι διαθέσιμοι διάτρητοι δίσκοι 400 χιλ. από κεραμικό υλικό υψηλής αντοχής και ανθεκτικότητας στην τριβή. Οι δίσκοι αυτοί μειώνουν το συνολικό βάρος του οχήματος κατά περίπου 6,5 κιλά και συνδυάζονται με γκρίζες, κόκκινες ή μπλε 6πίστονες δαγκάνες.

Συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Για τα νέα RS 5 διατίθενται περισσότερα από 30 συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), το cruise control, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (side assist), είναι στάνταρ. Τα προαιρετικά συστήματα προσφέρονται στα πακέτα «Drive» και «Park».

Το πακέτο υποστήριξης «Drive» περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive cruise assist) και Audi pre-sense πίσω, συμπεριλαμβανομένου του pre-sense basic. Η υποβοήθηση κίνησης στη λωρίδα και η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (lane departure warning) είναι επίσης προαιρετικά. Διαθέσιμη, επίσης, υποβοήθηση αποδοτικότητας (efficiency assist), που χρησιμοποιεί δεδομένα από τους αισθητήρες του αυτοκινήτου, το σύστημα πλοήγησης και τις υπηρεσίες Car2X και ενημερώνει τον οδηγό όταν έχει νόημα να μην πιέζει το πεντάλ γκαζιού ενώ μπορεί και να επιβραδύνει προβλεπτικά το αυτοκίνητο. Το βοηθητικό πακέτο «Park» περιλαμβάνει το σύστημα στάθμευσης plus, την κάμερα αναστροφής και το φρένο στάθμευσης.

Τέλος, είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον συστημάτων υποβοήθησης μέσω αναβάθμισης, για παράδειγμα οι κάμερες προβολής περιβάλλοντος και η βοήθεια στάθμευσης.

Νίκος Τσάδαρης