Διπλό πριμ για πράσινα ΙΧ, το σχέδιο για την ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων

Φοροκίνητρα για αγορά καθαρών αυτοκινήτων


AUTO
11:53
05/11/2019
Διπλό πριμ για πράσινα ΙΧ, το σχέδιο για την ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων
14
loading

Πακέτο μέτρων και κινήτρων για την αντικατάσταση του «γηρασμένου» στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους με νεότερα οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον προωθεί η κυβέρνηση για το 2020 μέσω ειδικού σχεδίου που επεξεργάζονται από κοινού τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα».

Σε άλλες χώρες της Ευρώπης ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι 5-7 χρόνια, ενώ στη χώρα μας ξεπερνά τα 14 έτη, επιβαρύνοντας σημαντικά το περιβάλλον.

Την κατάσταση αυτή ευελπιστεί να αλλάξει η κυβέρνηση με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα παρέχει κίνητρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας και την αντικατάσταση τους με νεότερα οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον.

Έτσι ο χρήστης θα μπορεί να επιλέγει ανάμεσα στην αγορά ενός καινούριου ή ενός ποιοτικού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας.

Ηλεκτροκίνητα-υβριδικά

Για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα το υπουργείο Μεταφορών θεωρεί ότι μπορούν να δοθούν φορολογικά κίνητρα αγοράς τους.

Το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι κάτω του 1% έναντι περίπου 7% που είναι στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Με βάση το πλάνο της κυβέρνησης, οι βασικοί άξονες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης είναι:

  • Η μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου –δικύκλου .
  • Η ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου υποδομών φόρτισης
  • Η επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών ταξί.
  • Η παροχή κινήτρων για ηλεκτρικά εταιρικά ΙΧ (μηδενικός φόρος χρήσης)
  • Η θέσπιση κυκλοφοριακών προνομίων για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων
  • Η αντικατάσταση των παλαιών κρατικών οχημάτων και των αστικών λεωφορείων με ηλεκτρικά οχήματα
  • Η θέσπιση ειδικού σήματος οχήματος μηδενικών ρύπων.

Ποιοτικά μεταχειρισμένα

Το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών περιλαμβάνει κίνητρα που θα δοθούν για την εισαγωγή ποιοτικών μεταχειρισμένων οχημάτων ηλικίας έως πέντε χρονών.

Στην πρόταση του υπουργείου μεταξύ άλλων προβλέπεται:

  • Αναλογική μείωση των δασμών για αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5, Euro 6. Οι οδηγίες ρύπων της κατηγορίας Euro6 θα ενοποιηθούν και πλέον δεν θα υπάρχουν πολλές υποκατηγορίες. Με τον τρόπο αυτόν θα μειωθούν οι δασμοί αλλά και ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων, γεγονός που θα λειτουργήσει θετικά για το περιβάλλον και τη οδική ασφάλεια.
  • Η ύπαρξη πλήρους ιστορικού για τα οχήματα που θα εισάγονται , ώστε ο στόλος να ανανεωθεί με πιο καθαρά μοντέλα.
  • Διενέργεια αυστηρών ελέγχων στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (εποπτικός ρόλος του κράτους)
  • Αύξηση των δασμών για τα ρυπογόνα του παλαιού τύπου οχήματα. Με το μέτρο αυτό θα δημιουργηθούν αντικίνητρα για την αγορά παλαιών μεταχειρισμένων , ενώ θα εμποδιστούν τα οχήματα "σαπάκια" να φτάνουν στους ελληνικούς δρόμους.

Ταξί- λεωφορεία

Σε ό,τι αφορά τα ταξί, τα κίνητρα θα είναι ανάλογα με αυτά που θα δοθούν για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και γενικότερα των οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Επίσης για τα λεωφορεία σχεδιάζεται η αγορά 800-1000 οχημάτων μέχρι το 2023 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

  • Ολόκληρο το θέμα στα «Νέα» που κυκλοφορούν στα περίπτερα

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

14
σχόλια
  1. avatar Imortal

    Πρώτα πρέπει να ελέχοντε τα μεγάλα Rent a car που τροφοδοτούν την αγορά με χιλιάδες αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα.

  2. avatar Giorgis

    Για τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ τίποτα? Όχι οικονομικά κίνητρα. Απλώς φορτιστές για να μπορούν να φορτίζουν με λογικές τιμές ρεύματος. Το ίδιο χρειάζεται και στα ταξί. Δεν χρειάζονται οικονομικά κίνητρα στα επαγγελματικά οχήματα που κάνουν τόσα χιλιόμετρα. Δεν υπάρχει καλύτερο κίνητρο από την εξοικονόμηση καυσίμου και σέρβις. Μόνο εύκολη πρόσβαση σε δανεισμό χρειάζεται.

  3. avatar Ποσα θελετε για να μας τρελανετε;

    Εδω ο κοσμοςδεν εχει να φαει και αυτοι μιλουν για καινουργια αυτοκινητα πανακριβα .Ποσα θελετε για να μας τρελανετε;

  4. avatar Βορινος

    Έχω αέριο στο ιχ μου εδώ και 6 χρόνια..... Στους ελέγχους καυσαερίων βγάζει σχεδόν μηδενικού ρύπους, όπως και σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν αέριο....
    Εφόσον είμαστε νόμιμοι και δεν επιβαρύνουμε με μόλυνση... Γιατί δεν έχουμε κάποια φοροελαφρυνση και εμείς κύριοι που ασχολείστε τάχα με το καλό του περιβάλλοντος???

    1. avatar Τιτο

      Πρωτα πρωτα, οταν το οχημα δεν ειναι κατασκευασμενο απο το εργοστασιο με προδιαγραφες για αεριο, τοτε η οποιαδηποτε μετατροπη ειναι μειονεκτημα για το αυτοκινητο, το βγαζει εκτος εγγυησης, και ριχνει την αξια του αυτοκινητου (σε αντιθεση με οτι πιστευουν οι περισσοτεροι) για τον απλουστατο λογο οτι οποιαδηποτε μετατροπη βγαζει το οχημα απο τις εργοστασιακες προδιαγραφες το υποβιβαζει με αγνωστα και αμφιβολης ασφαλειας επακολουθα.

    2. avatar Giorgis

      Όλα είναι θέμα του ποιος μετράει και τι μετράει. Μηδέν ρύπους πάντως σε καμία περίπτωση δεν έχει το αέριο, είτε είναι NG είτε PG. Και δεν είναι και βέβαιο αν έχει μικρότερη επίπτωση από άλλα καύσιμα όταν μετρήσεις από την πηγή μέχρι τον τροχό.

  5. avatar Δανεικά

    Νέα δώρα στους μεγαλοεισαγωγείς και τις πολυεθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες!
    Τους χρωστάει ο Μητσοτάκης...
    Αυτοί τον έβγαλαν!

    1. avatar ξεχασες τα παλια δωρα σε κοκαλοσαββιδηδες

      κοντομηναδες καλογριτσες και κουρηδες??????5 χρονια ολο δωρα στο κεφαλαιο και φορο στο πολιτη ...αλητη.......

  6. avatar Η αυτοκινητοβιομηχανία

    της Ευρώπης υποφέρει πρέπει να ενισχυθεί. Κούλη κάνε κάτι εδώ και τώρα.

    1. avatar ολα σας φταινε….

      η κακη σας κεφαλη τα φταιει ολα...προδοτες.....ζασταβα θες εσυ???πηγαινε καρακας.....χτυπα κατσαρολες.....το ο ραμα σας ειναι η πεινα του λαου και η καλοπεραση την νομενκλατουρας του βρωμικου κομματος σας

  7. avatar Giorgis

    "Επίσης για τα λεωφορεία σχεδιάζεται η αγορά 800-1000 οχημάτων μέχρι το 2023 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ)." Μην καταξοδευτούμε. Μία μόνο πόλη της Κίνας έχει 16.000 ηλεκτρικά λεωφορεία από το 2017. Στα ΙΧ χωρίς γενναία προγράμματα χρηματοδότησης δεν θα δούμε γρήγορα φως.

  8. avatar ΜΗΤΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ

    αν ο κοσμος δεν εχει χρημα πως θαλλαξει το αυτοκινητο βρε μπουφοι? ελεος πια.

    1. avatar Κρίκος

      Έλα ντε; Θες τουλάχιστον 20 μισθούς για να πάρεις καινούριο. Φάτε ΟΛΟΙ μόλυνση σορρυ κι όλας

    2. avatar εχει εχει πολλα……

      ο συριζα μας εκανε πλουσιους με τους φορους ....

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει