Η BMW X1 ανανεώνεται και γίνεται ακόμα πιο ελκυστική. Το μυστικό της αλλαγής είναι οι έξυπνες στιλιστικές παρεμβάσεις, το υψηλό επίπεδο ευελιξίας και ο άφθονος προηγμένος εξοπλισμός. Κάτω από το καπό, ισχυροί τρικύλινδροι και τετρακύλινδροι κινητήρες TwinPower Turbo και το ευφυές σύστημα τετρακίνησης xDrive, προϊδεάζουν για τη σπορ οδηγική απόλαυση που υπόσχεται η ανανεωμένη X1.

Σχεδίαση

Η ήδη υπάρχουσα X1, αφότου λανσαρίστηκε, διακρίθηκε για την ξεχωριστή της σχεδίαση. Τώρα, μετά την αναβάθμιση, το γερμανικό compact SAV αποκτά πιο ελκυστική εμφάνιση, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, με έντονες αλλαγές στο εμπρός και πίσω τμήμα. Κάθε έκδοση του μοντέλου (από τη βασική μέχρι τις xLine, Sport Line και M Sport) υιοθετεί τη δική της, ξεχωριστή εμφάνιση, προσαρμοσμένη με ακρίβεια στο προφίλ του χαρακτήρα της. Η X1 M Sport έχει σπορ εμφάνιση, χάρη στη χαμηλωμένη ανάρτηση M Sport, τον εκτεταμένο διάκοσμο Individual High-gloss Shadow Line (διαθέσιμο από 11/19) και το πακέτο M Aerodynamics.

Η νέα X1 έχει πιο δυναμική εμφάνιση. Εδώ, η μεγαλύτερη μάσκα συνδέεται με τους νέους προβολείς Adaptive LED με ακόμα πιο αιχμηρή σχεδίαση και με έναν προφυλακτήρα με ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης LED και μεγαλύτερους αεραγωγούς. Στο πίσω τμήμα, επίσης, δίνουν το «παρών» νέα στιλιστικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, το νέο ένθετο στην πίσω ποδιά που είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος (στάνταρ) υιοθετεί το κύριο χρώμα του αυτοκινήτου.

Ένα ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο στον εξωτερικό καθρέπτη στην πλευρά του οδηγού, είναι η δίχρωμη εικόνα LED «X1» που προβάλλεται με το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου. Δεν πρόκειται απλά για οπτικό τρικ, αλλά έχει και λειτουργικό σκοπό, καθώς διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από την X1.

Η νέα σχεδίαση αναβαθμίζεται με τρεις εξωτερικές αποχρώσεις (Jucaro Beige metallic, Misano Blue metallic -αποκλειστικά για το μοντέλο M Sport- και την υπέρ αποκλειστική BMW Individual Storm Bay metallic) και τέσσερα νέα σχέδια ζαντών.

Κινητήρες

Η αναβάθμιση αυτή ήταν επίσης άσκηση για τη διασφάλιση του μέλλοντος της X1, καθώς όλοι οι κινητήρες της (βενζίνης και ντίζελ) συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων EU6d‑temp, ενώ οι X1 sDrive16d και X1 xDrive25d ήδη πληρούν τις προδιαγραφές EU6d.

Η ισχύς που παράγεται σπορ, τρικύλιδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες μεταφράζεται (μέσω του συστήματος τετρακίνησης xDrive ή μιας προηγμένης διάταξης εμπρόσθιας κίνησης, ανάλογα με την έκδοση) σε δυναμικές επιδόσεις στο δρόμο και σε οδηγική ευχαρίστηση στο χώμα.

Η X1 sDrive16d, που διατίθεται είτε με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ή με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είναι ιδιαίτερα αποδοτική. Στην πρώτη περίπτωση, η κατανάλωση του μοντέλου των 116 ίππων στο μικτό κύκλο είναι μόλις 4,4-4,1 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 116 και 107 γρ./χλμ. Με το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, οι αντίστοιχες τιμές είναι 4,4-4,2 λτ./100 χλμ. και 116-109 γρ. CO2/χλμ.

Ιδιαίτερες επιδόσεις έχει η X1 xDrive25d που αποδίδει μέγιστη ισχύ 231 ίππων και ροπή 450 Nm και επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας συνεργάζεται με το ακριβές 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic και η κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο είναι 6,8- 6,3 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο είναι 155-144 γρ./χλμ.

Συνολικά, η αναβαθμισμένη γκάμα της X1 της BMW περιλαμβάνει 16 συνδυασμούς κινητήρων/κιβωτίων, ώστε όλοι οι πελάτες να έχουν πληθώρα επιλογών.

Η εντυπωσιακή απόδοση των κινητήρων βενζίνης και diesel που προσφέρονται για τη νέα X1 απλά προετοιμάζει το δρόμο για την άφιξη της πρώτης X1 με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Το ντεμπούτο του νέου μοντέλου το χρόνου θα σηματοδοτήσει το επόμενο βήμα εξηλεκτρισμού της οικογένειας X. Η X1 xDrive25e με κατανάλωση βενζίνης στο μικτό κύκλο από 2,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 43 γρ./χλμ. (θα μπει στην παραγωγή τον Μάρτιο του 2020) εφοδιάζεται με την τελευταία, τέταρτη γενιά τεχνολογίας μπαταριών της BMW, που προσφέρει στη μπαταρία χωρητικότητα 9,7 kWh, με αποτέλεσμα, αυτονομία άνω των 50 χλμ μόνο με ηλεκτροκίνηση.

Ανάρτηση

Η τεχνολογία ανάρτησης της X1 προσφέρει σε όλα τα μοντέλα ευελιξία, ελεγχόμενη με ακρίβεια συμπεριφορά και βέλτιστη δυναμική. Το σύστημα τετρακίνησης xDrive που διατίθεται για πολλά από τα μοντέλα κατανέμει τη ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες. Το αποτέλεσμα είναι ένας συνδυασμός υψηλής ελκτικής πρόσφυσης, ευστάθειας και δυναμικής επιτάχυνσης σε όλες τις καιρικές και οδικές συνθήκες.

Εξοπλισμός

Εσωτερικά, η προηγμένη τεχνολογία συνδυάζεται με άφθονους χώρους και αμέτρητες έξυπνες και λειτουργικές λύσεις.

Τα υψηλά πρότυπα ποιότητας της X1 αποδεικνύονται, μεταξύ άλλων, στη νέα κοντράστ ραφή του ταμπλό, που είναι μαύρο στο πάνω τμήμα, και υιοθετεί το χρώμα της επένδυσης εσωτερικού στο κάτω τμήμα. Η αντίθετη ραφή διατίθεται για τα μοντέλα xLine, Sport Line και M Sport. Σε αυτές τις εκδόσεις της X1, τα πατάκια έχουν επίσης χρωματιστή μπορντούρα και αντίθετη ραφή. Η ανανεωμένη X1 μπορεί να παραγγέλνεται με τρεις εκδόσεις επένδυσης εσωτερικού.

Ένα στοιχείο που ξεχωρίζει στο εσωτερικό της, είναι η Οθόνη Ελέγχου (Control Display). Μία κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 6,5″ περιλαμβάνεται  στάνταρ. Σε συνδυασμό με σύστημα πλοήγησης, τότε το πακέτο περιλαμβάνει είτε οθόνη 8,8″ ή το νέο Touch Control Display 10,25″, που λειτουργεί μέσω iDrive Controller, φωνητικού ελέγχου ή τεχνολογίας αφής.

Το Control Display είναι ιδανικό για τη διερεύνηση των ποικίλων πληροφοριών που προσφέρει η X1, ενώ παρέχει πρόσβαση και σε ψηφιακές υπηρεσίες BMW ConnectedDrive, που οι τελευταίες εκδόσεις τους διατίθενται προαιρετικά για την X1.

Τέλος, το εσωτερικό της νέας Χ1 της BMW μπορεί να προσαρμόζεται σε ατομικές απαιτήσεις. Για παράδειγμα, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται σε διάταξη 40:20:40 και, προαιρετικά, σύρονται προς τα εμπρός σε μία διαδρομή έως 13 εκ., ενώ προαιρετικές επιλογές όπως αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας και Comfort Access (που συνδυάζονται για hands-free άνοιγμα και κλείσιμο πίσω πόρτας) ανεβάζουν ακόμα ψηλότερα τον πήχη στον τομέα της άνεσης.

Νίκος Τσάδαρης