Για το Kona έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Πρόκειται για το μικρότερο της οικογένειας των SUV της Κορεάτικης μάρκας και επιβεβαιώνει την πρόοδο της εταιρίας και την εδραίωσή της ανάμεσα στις μεγάλες καταξιωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το Kona ανήκει στην κατηγορία B SUV, αλλά με μήκος 4,165μ. Και μεταξόνιο 2,6 μ. είναι από τα μεγαλύτερα με ότι αυτό συνεπάγεται σε χώρους και σε ανέσεις, γεγονός που πιστοποιεί και το μεγάλο πλάτος του (1,8 μ.).

Το όμορφο υπερυψωμένο αμάξωμα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της Hyundai και αποτελείται κατά 51% από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, που εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία. Είναι διαθέσιμο σε 10 διαφορετικούς χρωματισμούς, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής διχρωμίας για την οροφή, γεγονός που καλύπτει μεγάλο εύρος αισθητικών απαιτήσεων.

Το εσωτερικό είναι πιο συντηρητικό σχεδιαστικά από την εξωτερική εμφάνιση, αλλά προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 ή και 5 επιβάτες, πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και χώρο αποσκευών 361 λίτρων (1.143 λτ, με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα), με ρεζέρβα ασφαλείας στο κάτω μέρος. Η ποιότητα κατασκευής είναι τόσο ορατή όσο και χειροπιαστή, ενώ η εργονομία δεν επιδέχεται κριτικής και ο εξοπλισμός θεωρείται τουλάχιστον πλούσιος.

Ο τελευταίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης «τυφλών» σημείων στο πλάι του αυτοκινήτου, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.ά. Η μεγάλη οθόνη αφής 8’’ είναι εύκολη στον χειρισμό και το σύστημα πολυμέσων προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay.

Το Kona της δοκιμής μας είχε κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και «φορούσε» τον 3κύλινδρο 1000άρη βενζινοκινητήρα της Hyundai, με turbo και άμεσο ψεκασμό. Το ελαφρύ σύνολο δεν επηρεάζει με το βάρος του το εμπρός σύστημα και αποδίδει ισχύ 120 ίππων, καθώς και 172 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ..

Με σύστημα start/stop και κόκκινο στις 6500 στροφές, συνδυάζεται άριστα με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και είναι ιδιαίτερα εύστροφος από χαμηλά, αν και «αδειάζει» κοντά στο κόκκινο του στροφόμετρου.

Παρά το ότι, είναι 3κύλινδρος, δεν παράγει κραδασμούς, αλλά προδίδεται από το κροτάλισμα, μικρό μέρος του οποίου περνά και στην καμπίνα επιβατών. Σε κάθε περίπτωση πάντως, αποδεικνύεται επαρκής για τα σχεδόν 1250 κιλά βάρους του αμαξώματος, επιταχύνοντάς το από στάςη στα 100 χλμ μέσα σε 12΄΄, για να το φτάσει στην συνέχεια σε τελική ταχύτητα 181 χλμ/ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωση, κατά την διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε (χωρίς ακρότητες) μέση τιμή 7,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, αλλά σε περίπτωση που το δεξί πόδι είναι βαρύ, τότε η τιμή αυτή εύκολα φθάνει και στα 9 λίτρα.

Από την καλή θέση οδήγησης, που σχετικά εύκολα θα βολέψει τους περισσότερους σωματότυπους, ο οδηγός έχει να κάνει με ένα ευχάριστα οδηγούμενο όχημα, που όσο κι αν ψάξει δεν θα εντοπίσει σημαντικό μειονέκτημα.

Νεανικό στην εμφάνιση και πιο «άγριο» από τους συναγωνιστές του, το Kona είναι ευχάριστο εντός και εκτός πόλης, με το «κροτάλισμα» (χαρακτηριστικό των 3κύλινδρων κινητήρων) να μην ενοχλεί πολύ, ούτε να υποβαθμίζει αισθητά την ποιότητα κύλισης. Με εύχρηστο και σαφές (αλλά όχι και γρήγορο στις αλλαγές) κιβώτιο, βασίζεται περισσότερο στην ροπή από χαμηλά του κινητήρα, παρά στις αλλαγές των με μακριά κλιμάκωση σχέσεων.

Η οδική του συμπεριφορά δεν ξαφνιάζει ούτε δυσκολεύει, καθώς ακόμα και στην πίεση εμφανίζει ελαφρές υποστροφικές τάσεις που εύκολα αντιμετωπίζονται από το ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι. Παράλληλα οι κλίσεις του υπερυψωμένου (17 χλστ από το έδαφος) αμαξώματος είναι περιορισμένες και δεν επηρεάζουν την ψυχολογία οδηγού και επιβατών, ενώ αν χρειαστεί τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου παρεμβαίνουν διακριτικά. Την θετική εικόνα συμπληρώνει η ανάρτηση που αποσβένει στις περισσότερες των περιπτώσεων τις ατέλειες των δρόμων και τα επαρκή φρένα, που εύκολα τιθασεύουν το σχετικά μικρό βάρος του αμαξώματος.

Τέλος, αν θέλουμε να γίνουμε σχολαστικοί, τότε θα ζητούσαμε πιο δυνατά φώτα που αφενός εξυπηρετούν σε όλες τις περιπτώσεις μετακίνησης και αφετέρου ταιριάζουν περισσότερο σε ένα όχημα που προκαλεί και για λίγη περιπέτεια, όπως το Kona.

Συνοψίζοντας τις εντυπώσεις μας, για το ιδιαίτερα όμορφο (κατά την γνώμη μας) και νεανικό B SUV της Hyundai, θα επισημάνουμε την γενική εικόνα που είναι αυτή ενός εύχρηστου, ασφαλούς και ευχάριστου στην χρήση οχήματος, που θα εξυπηρετήσει το ίδιο εύκολα, τόσο τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας, όσο και τις ανάγκες όσων αναζητούν ένα αξιόπιστο, λογικού κόστους κτήσης και συντήρησης αυτοκίνητο, που να εξυπηρετεί τόσο στην καθημερινότητα, όσο και σε εξορμήσεις περιπετειώδεις ή μη. Όσο για τον 100άρη κινητήρα, κανένα πρόβλημα. Δείχνει να τα καταφέρνει εντός και εκτός, με λογική κατανάλωση και πρόθυμη ανταπόκριση.

Εάν στα παραπάνω προσθέσουμε και την τιμή κτήσης, που ξεκινά από τα 16.590 ευρώ και βάλουμε δίπλα την 5ετή εγγύηση (χωρίς όριο χιλιομέτρων) και ανάλογη οδική βοήθεια, τότε έχουμε να κάνουμε με μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση, που πρωτίστως αφορά ένα καλό αυτοκίνητο και ταυτόχρονα σε πολύ καλό κόστος κτήσης/συντήρησης.

Yπέρ

– Σχεδίαση

– Ποιότητα κατασκευής

– Χώροι

– Εξοπλισμός

– Κινητήρας

– Οδική συμπεριφορά/άνεση

– Τιμή κτήσης/συντήρησης

Κατά

– «Κροτάλισμα» κινητήρα

– Μακριές σχέσεις κιβωτίου

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία:   SUV/Crossover, 5θυρο, 5θέσιο

Διαστάσεις:  4.165 Χ 1.800 Χ 1.550 χλστ

Μεταξόνιο:   2.600 χλστ

Απόσταση από το έδαφος:   17 χλστ

Βάρος:   1.233 κιλά

Χώρος αποσκευών:   361 / 1143 λτ

Ρεζερβουάρ καυσίμου:   50 λτ

Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, με turbo & άμεσο ψακασμό

Ισχύς:    120 ίπποι / 6.000 σαλ

Ροπή (Nm):  170 / 1.500 σαλ

Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα:   12,0΄΄

Τελική ταχύτητα:  181 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής):   7,1 λτ/100 χλμ

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο:   Μηχανικό 6 σχέσεων

Ανάρτηση:  Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί:   215/55/17

Φρένα:   Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης:  Υποβοήθηση στάνταρντ με κύκλο στροφής10,6 μ.

Νίκος Τσάδαρης