Νέο σύστημα «τυφλώνει» τις κάμερες της τροχαίας

Το «NoPhoto» από τις ΗΠΑ αποτρέπει τη φωτογράφιση της πινακίδας


AUTO
10:57
17/10/2012
Νέο σύστημα «τυφλώνει» τις κάμερες της τροχαίας
6
loading

Τα φωτογραφικά ραντάρ που καταγράφουν την ταχύτητα και φωτογραφίζουν την πινακίδα των οχημάτων όταν κρίνουν ότι υπάρχει παράβαση, έχουν καταντήσει μάστιγα σε πολλές χώρες.

Πολλές φορές κάνουν λάθος καταγραφές, αλλά η αμφισβήτηση των στοιχείων τους στο δικαστήριο είναι υπόθεση ακριβή και χωρίς σίγουρη αποτελεσματικότητα, βλ. δικαίωση.

Εκτός αυτού, πολλοί οδηγοί θέλουν να απολαμβάνουν την οδήγηση στο δρόμο χωρίς το διαρκή κίνδυνο να συλληφθούν από το μάτι του «Μεγάλου Αδελφού» και να τους βγει η οδήγηση ξινή.

Έτσι είναι αναμενόμενο ότι πολλοί αναζητούν διαρκώς νέες μεθόδους που ακυρώνουν τη δυνατότητα των καμερών-ραντάρ να φωτογραφίζουν. Συνήθως όμως, μόλις κάποιος από τους τρόπους αυτούς αποδειχθεί αποτελεσματικός, το κράτος επεμβαίνει, απαγορεύοντάς τον.

Βασική απαγόρευση που ισχύει σε πολλές χώρες είναι πλέον η με οποιοδήποτε τρόπο αλλοίωση της επιφάνειας της πινακίδας κυκλοφορίας, ακόμα και όταν η αλλοίωση αυτή είναι αόρατη με γυμνό μάτι.

Απαγορεύεται για παράδειγμα το ψέκασμα της πινακίδας με οποιοδήποτε σπρέι, ή η επάλειψή της με βαζελίνη, γιατί δημιουργεί αντανακλάσεις στο φλας και η πινακίδα δεν μπορεί να διαβαστεί.

Τώρα ο Jonathan Dandrow (στις ΗΠΑ) εξελίσσει ένα νέο σύστημα (ονομάζεται NoPhoto) που υπόσχεται 100% αχρήστευση των φωτογραφικών ραντάρ. Η εφεύρεσή του απευθύνεται κυρίως στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, αλλά βέβαια είναι εφαρμόσιμη και στις μοτοσυκλέτες.

Η ιδέα πίσω από το σύστημα του Dandrow γεννήθηκε όταν πρόσεξε ότι πολλές φωτογραφικές μηχανές επηρεάζονται από το υπέρυθρο φως που εκπέμπει το τηλεκοντρόλ μιας τηλεόρασης.

Με βάση την παρατήρηση αυτή κατασκεύασε μια βάση πινακίδας κυκλοφορίας με έναν αισθητήρα, ο οποίος αντιλαμβάνεται τη φλασιά μιας κάμερας-ραντάρ και αντιδρά ακαριαία, πυροδοτώντας δύο φλας ξένον που βρίσκονται ενσωματωμένα στη βάση της πινακίδας.

Οι ισχυρές αυτές φλασιές εξουδετερώνουν τη φωτογράφηση της πινακίδας κυκλοφορίας, υπερφωτίζοντάς την τόσο, ώστε να γίνεται αντιληπτή από την κάμερα του ραντάρ σαν μια εκτυφλωτικά λευκή επιφάνεια.

Αποτέλεσμα; Είναι αδύνατον να διαβαστεί ο αριθμός κυκλοφορίας. Το σύστημα δεν είναι (ακόμα) παράνομο, καθώς ο χρήστης δεν παρεμβαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο στην ίδια την πινακίδα, και αυτό είναι που απαγορεύεται από το νόμο...

Φυσικά τίποτα δεν εμποδίζει τις Αρχές να απαγορεύσουν και αυτό το σύστημα στο μέλλον. Για την ώρα πάντως ο κύριος Dandrow αναζητεί 80.000 δολάρια για να ολοκληρώσει την εξέλιξη του συστήματός του και να το βγάλει στην παραγωγή.

Δείτε πώς δουλεύει το σύστημα NoPhoto:


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

6
σχόλια
  1. avatar cafeine

    Εγώ λέω να κάνουμε ένα προτζεκτ στο κικσταρτερ να μάθουμε στον κόσμο αγωγή και πώς να οδηγεί. Όσο μεγαλώνω βλέπω ότι όλα σχεδόν τα όρια ταχύτητας κλπ, αν σκεφτεί κανείς ότι ισχύουν από το καλύτερο αυτοκίνητο μέχρι και το αυτοκίνητο που οδηγεί ο παλιατζής, είναι για κάποιο λόγο τόσο χαμηλά. Δεν είναι μαγκιά να τρέχεις όταν υπάρχει γύρω σου αθώος κόσμος που μπορεί να σκοτώσεις επείδη γούσταρες λίγο γκάζι παραπάνω.

  2. avatar EKSWGHINOS

    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΗΔΗ ΚΑΤΙ ΑΝΑΛΟΓΟ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ..ΒΕΒΑΙΑ ΕΑΝ ΣΕ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΟΝ ΠΙΝΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΦΕ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ....

  3. avatar Mr. XX

    Χμμ... Δηλαδη με αυτο το τοοοσο διακριτικο frame, που δεν γινεται "καθολου" αντιληπτο απο τους τροχονομους και λοιπους λοιπους του συναφη χωρου, φιλοδοξεί ο αγαπητος εφευρετης να μας "σωσει" απο τις καμερες.... Ρε μαστορα μου θυμιζεις τους Α.Μ.Α.Ν και με τις εφευρεσεις τους...

  4. avatar Hektor

    Μόνο εμένα μου φαίνεται ότι δεν πρόκειται να δουλέψει ποτέ?
    Είναι δυνατόν να προλάβει ο αισθητήρας να πυροδοτήσει τα φλας ενώ έχει ήδη ανάψει το φλας της κάμερας?
    Σε μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου λοιπόν προλαβαίνει και φορτίζει τα φλας και τα πυροδοτεί... Κάτι δεν κολλάει εδω μου φαίνεται...

    1. avatar Domenicodiver

      Όχι, δεν είναι δύσκολο. Αν έχεις προσέξει, σε φωτογραφίσεις γάμων τα μεγάλα φλας είναι slave. Ενεργοποιούνται με το άναμμα του φλας της μηχανής. Χωρίς να είναι καλωδιωμένα δηλαδή, αντιλαμβάνονται το φλας της μηχανής και ανάβουν και αυτά και προλαβαίνει να τραβηχτεί και η φωτό (σκέψου ποια είναι η ταχύτητα του φωτός και ποια η ταχύτητα του κλείστρου και θα καταλάβεις)

    2. avatar eleoseleos

      Στην θεωρία το φλασ της κάμερα πρέπει να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα από την εισαγωγή του φωτός που φτάνει με πολύ μικρή διαφορά αλλιώς δεν θα προλάβαινε να φώτιζε το μήκος τους φωτός που θα μαζέψει ο φακός πίσω και θα γίνει φωτογραφία, οπότε ίσως , λέω ίσως να ισχύει αλλά ακόμη και να ισχύει φαντάζομαι ότι είναι ακριβό εξάρτημα να έχει τέτοια αντίδραση

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει