Στο τελικό στάδιο της διαδικασίας εξέλιξης πριν τη μαζική παραγωγή, η νέα BMW Σειρά 8 Coupe κάνει μία επίδειξη δυνατοτήτων δυναμικής συμπεριφοράς.

Τα test drive που διεξάγονται στην Ουαλία προορίζονται αποκλειστικά για τον τελικό συντονισμό όλων των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης, με ιδιαίτερη έμφαση στην M850i xDrive Coupe, ένα μοντέλο που ενσαρκώνει απόλυτα τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του νέου πολυτελούς σπορ αυτοκινήτου.

dmfjg2

Ένας πλήρως ανασχεδιασμένος V8 κινητήρας, προηγμένη, ευφυής τεχνολογία τετρακίνησης, ενεργό, μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, προσαρμοζόμενη ανάρτηση Μ Professional με ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς και ενεργό σύστημα διεύθυνσης με την ονομασία Integral Active Steering συνθέτουν ένα τέλεια εναρμονισμένο πακέτο για συναρπαστικές σπορ επιδόσεις και εξαιρετική άνεση.

Εκείνο που εντυπωσιάζει κυρίως είναι ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών του κινητήρα και της ανάρτησης για την υποστήριξη ποικίλων οδηγικών στυλ.

dmfjg3

Ο 8κύλινδρος κινητήρας που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην M850i xDrive Coupe παράγει ακριβώς την ροπή και τον ήχο που ταιριάζει σε ένα χαλαρό στυλ οδήγησης. Από την άλλη, στο Sport ή Sport+ mode, τόσο η καμπύλη ισχύος όσο και ο ήχος του κινητήρα γίνονται πολύ πιο δυναμικά για την υποστήριξη μιας σπορ οδηγικής εμπειρίας. Παρομοίως, η λειτουργία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αποσβεστήρων, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control) και το σύστημα τετρακίνησης προσαρμόζονται με ακρίβεια στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Η έμφαση στην ελκτική ισχύ των πίσω τροχών του νέου συστήματος xDrive είναι αντιληπτή σε όλα τα προγράμματα οδήγησης, ενώ οι οδηγοί με σπορ φιλοδοξίες επωφελούνται από το ενεργό μπλοκέ διαφορικό στη μετάδοση του πίσω άξονα, που εξασφαλίζει μέγιστη ελκτική πρόσφυση κατά την επιτάχυνση μετά από μία στροφή.

Το χαμηλό κέντρο βάρους και η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος και της ανάρτησης αποτελούν τη βάση της δυναμικής συμπεριφοράς της νέας Σειράς 8 Coupe. Στην περίπτωση της M850i xDrive Coupe, τόσο η ευελιξία όσο και η αμεσότητα διεύθυνσης υποστηρίζονται επιπλέον από το στάνταρ Integral Active Steering και τις ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς.

Εξάλλου, οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι αποσβεστήρες μπορούν να παρέχουν μέγιστη σταθερότητα στους τροχούς ανά πάσα στιγμή, ώστε η επαφή με το δρόμο να είναι εξασφαλισμένη, ακόμα και σε τμήματα με ανώμαλο οδόστρωμα.

dmfjg4

Η νέα Σειρά 8 Coupe θα διατίθενται αποκλειστικά με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω, ενώ οι υψηλότερες τιμές camber σε όλους τους τροχούς και ειδικά ρυθμισμένη ελαστοκινηματική συνεισφέρουν στις ιδιαίτερα υψηλές πλευρικές επιταχύνσεις, πριν την παρέμβαση των ηλεκτρονικών. Επομένως, όσοι επιθυμούν μπορούν να οδηγήσουν και σε πίστα και με ενεργό DSC.

Ο νέος V8 (με πλούσια αλλά και σπορ καμπύλη ισχύος) συμβάλλει αποφασιστικά στα χαρακτηριστικά επιδόσεων της M850i xDrive Coupe. Έχοντας ίδιο βάρος με τον προκάτοχό του, αποδίδει ισχύ αυξημένη κατά 50 68 ίππους φτάνοντας στους 530 ίππους. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 100 Nm στα 750 Nm και είναι διαθέσιμη στα 1.800 στροφές.

Ο 8κύλινδρος μεταφέρει την ισχύ του σε ένα εκτενώς εξελιγμένο 8τάχυτο σπορ κιβώτιο Steptronic που χαρακτηρίζεται από ευρεία κλιμάκωση και μικρότερους χρόνους αλλαγών.

dmfjg5

Με τα test drives στην Ουαλία, ολοκληρώνεται το πολυδιάστατο και εντατικό πρόγραμμα εξέλιξης πριν τη μαζική παραγωγή της νέας Σειράς 8 Coupe. Εκτός της αγωνιστικής πίστας και των προστατευμένων χώρων δοκιμών, τα πρωτότυπα του νέου μοντέλου δοκιμάζονται επίσης σε δημόσιους δρόμους για τη λήψη πληροφοριών σχετικών με τις οδηγικές συνήθειες των πελατών, σε όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικές συνθήκες.

Οι πληροφορίες αυτές συμπληρώνουν άριστα τα στοιχεία που συγκεντρώνονται για παράδειγμα κατά τη διάρκεια χειμερινών δοκιμών στο Arjeplog, στη Σουηδία, στην πίστα δοκιμών του BMW Group στο Miramas στη Νότια Γαλλία, στο κέντρο δοκιμών στο Nürburgring Nordschleife ή κατά τις πρώτες δοκιμές σε αγωνιστικό σιρκουί.

dmfjg1

Η Σειρά 8 Coupe θα αρχίσει να πωλείται μέσα στο 2018.

Νίκος Τσάδαρης