Για όσους λάτρεψαν το VFR 1200 F, αλλά θέλουν ακόμα περισσότερη τεχνολογία από το Νο1 κατασκευαστή μοτοσικλετών στον κόσμο, το VFR 1200 DCT έρχεται να καλύψει ακριβώς αυτό το κενό. Με πρωτοποριακό κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη, το μεγάλο VFR οδηγεί κατευθείαν στο μέλλον.

Μπορεί διαβάζοντας τις ανακοινώσεις της Honda, να πιστέψει κανείς ότι η έκδοση DCT απευθύνεται σε αναβάτες που δεν τα πάνε τόσο καλά με τις ταχύτητες, αυτό όμως είναι ένα λάθος συμπέρασμα που θα οδηγήσει μακριά από τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους επιλέχθηκε να τοποθετηθεί ένα αυτόματο κιβώτιο.

Συχνά-πυκνά, η ιαπωνική εταιρία –ειδικά παλαιότερα έκανε χρήση της τεχνολογικής της υπεροχής παρουσιάζοντας μοτοσικλέτες όπως το NR 750, το RC 30, κ.ά. μόνο και μόνο, πολλές φορές, για να ικανοποιήσει το ακόρεστο πάθος των μηχανικών της. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και τώρα με τη Honda, που δηλώνει παρούσα με ένα μοντέλο που θα ικανοποιήσει όχι μόνο τους υποψήφιους αγοραστές του, αλλά και όλους τους φανατικούς φίλους της φίρμας, χάρη στη διαθέσιμη τεχνολογία.

Αισθητική / Εξοπλισμός

Από το πρώτο λανσάρισμα του VFR 1200, η αισθητική του ήταν το κομμάτι που υπήρξε πιο «δυνατό» ακόμα και από εκείνο των δυνατοτήτων της. Η Honda, όσον αφορά στη ναυαρχίδα της, ξεκίνησε με γκολ από τα αποδυτήρια, καθώς πριν καν κυκλοφορήσει στους δρόμους και δοκιμαστεί για τις μεγάλες ικανότητές της, όλος ο κόσμος μιλούσε για το γεμάτο καμπύλες φέρινγκ της. Δεν είναι μόνο ο διπλός προβολέας σχήματος Χ, αλλά και το δύο επιπέδων φέρινγκ που κάνει τη VFR τόσο ξεχωριστή, δείχνοντας και το δρόμο προς το μέλλον. Ένα ακόμη σημείο για το οποίο περηφανεύεται η Honda είναι, ότι πουθενά δεν φαίνονται οι βίδες στήριξης του φέρινγκ. Σε αντίθεση με τις καμπύλες στο εμπρόσθιο τμήμα, στην ουρά κυριαρχούν οι αιχμηρές γραμμές δημιουργώντας ένα μοντέρνο και σπορ σύνολο με τα φλας «κολλημένα» δίπλα στο πίσω φως και τις δύο χειρολαβές του συνεπιβάτη τέλεια ενσωματωμένες. Ακόμα και η εξάτμιση έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε το τριγωνικό σχήμα της να υποδηλώνει άμεσα ότι τίποτα στην κορυφαία Honda δεν έχει αφεθεί στη τύχη. Ούτε καν οι ζάντες, ειδικά στον πίσω τροχό που το μονόμπρατσο ψαλίδι αφήνει να αναδειχτεί (από τη δεξιά πλευρά) πλήρως η σχεδίασή του.

Άνεση / Εργονομία

Η πρώτη επαφή με τη VFR 1200 DCT σίγουρα δεν θα ξενίσει κάποιον, καθώς η αίσθηση που θα αποσκοπήσει είναι ότι έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτόν. Η εργονομία ήταν πάντα ένα δυνατό χαρτί για την ιαπωνική εταιρία καθώς με μαγικό τρόπο οι μοτοσικλέτες της ταίριαζαν σε όλα τα ύψη αναβατών. Στο συγκεκριμένο μοντέλο παρότι τα clip-on είναι πάνω από την πλάκα δημιουργούν μια σχετικά σκυφτή θέση οδήγησης, που μπορεί να ρίχνει λίγο παραπάνω βάρος στους καρπούς μέσα στην πόλη, αλλά στα πολλά χιλιόμετρα ο αέρας βοηθά το κορμί να εξισορροπεί ώστε ούτε χέρια ούτε μέση να πιέζονται. Τα πόδια παίρνουν μια κλειστή θέση, αλλά όχι τόσο, ώστε να κουράζονται, και ο αναβάτης μπορεί να ταξιδεύει έτσι για πολλά-πολλά χιλιόμετρα. Πάνω από τα 200 χλμ/ώρα, θα σκύψει ελαφρά για να προστατευτεί πίσω από τη χαμηλή ζελατίνα.

Κινητήρας

Η Honda πάντα ήταν φανατική οπαδός του κινητήρα V4. Έτσι, ένα φιλόδοξο σχέδιο σαν το VFR 1200 DCT με στόχο την κορυφή, δεν θα μπορούσε παρά να έχει τη συγκεκριμένη διάταξη.

Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας σε σχήμα V λοιπόν, μόνο που πλέον η περιεχόμενη γωνία μεταξύ των κυλίνδρων δεν είναι 90ο, αλλά 72ο με στόχο τις πιο συμπαγείς διαστάσεις. Για τον ίδιο λόγο, το πίσω ζευγάρι των κυλίνδρων είναι περισσότερο «σφιχταγκαλιασμένοι» σε σχέση με τους μπροστά, δημιουργώντας έτσι μια λεπτότερη θέση οδήγησης ανάμεσα στα πόδια του οδηγού όπου βρίσκονται και οι συγκεκριμένοι κύλινδροι.

Μπορεί το VFR 1200 DCT να είναι ένα «politically correct» μοντέλο, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι ο κινητήρας του δεν κρύβει αρκετή αγωνιστική τεχνολογία. Το δοκιμασμένο σύστημα Unicam από την αγωνιστική σειρά των CRF χρησιμοποιείται και στο VFR, ενώ παράλληλα δανείζεται τεχνολογία από το RCV 211 V καθώς χρησιμοποιείται ένας «κλειστός» στροφαλοθάλαμος. Ακόμα και ο στρόφαλος είναι μελετημένος έτσι, ώστε να εξαλειφθούν οι πρωτογενείς κραδασμοί με αποτέλεσμα να γίνει αποδεκτή η χρήση αντικραδασμικού άξονα. Η ισχύς του κινητήρα είναι 170 ίπποι, αλλά αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι ότι, μόλις στις 4.000σ.α.λ., η ροπή έχει το 90% της τιμής της (129Nm/9.750 σ.α.λ.).

Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα

Ανέκαθεν, η Νο1 εταιρία κατασκευής δικύκλων, είχε σαν χαρακτηριστικό την ομοιογένεια στις μοτοσικλέτες της. Στην περίπτωση του VFR 1200, αυτός ο πήχης απλά ανέβηκε πολύ ψηλά καθώς στόχος είναι μόνο η κορυφή. Γι’ αυτό το λόγο, πλαίσιο και περιφερειακά θα πρέπει να συνεργάζονται άριστα μεταξύ τους, χωρίς κάποιο μέρος να μεταφέρει την αδυναμία του στον επόμενο κρίκο της αλυσίδας. Και βέβαια αρχής γενομένης από το πλαίσιο, είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, έχει την ακαμψία που απαιτούν οι μεγάλες δυνατότητες της VFR, αλλά μπορεί κάλλιστα να μεταφέρει αποσκευές και συνεπιβάτη στην άλλη άκρη της Ευρώπης.

Η ιαπωνική Showa έχει βάλει την υπογραφή της, όσον αφορά στις αναρτήσεις. Μπροστά, το VFR διαθέτει ένα upside-down πιρούνι 43 χιλ. με διαδρομή τροχού 120χιλ., ενώ πίσω υπάρχει ένα αμορτισέρ με διαδρομή 130 χιλ. Και στα δύο άκρα, υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου. Εάν χρειαζόταν μια λέξη για να χαρακτηρίσει τη λειτουργία των αναρτήσεων, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί η λέξη «σφικτές» καθώς η Honda με αυτό τον τρόπο πετυχαίνει τον τέλειο συνδυασμό μεταξύ άνεσης και κρατήματος.

Η συνταγή των φρένων είναι η κλασσική της ιαπωνικής και έχει άριστα αποτελέσματα. Δύο δαγκάνες 6 εμβόλων –και μάλιστα ακτινικές- σφιχταγκαλιάζουν δύο floating δίσκους 320 χιλιοστών μπροστά, ενώ πίσω υπάρχει μια δαγκάνα 2 εμβόλων, την ίδια ώρα που η διάμετρος του δίσκου είναι 276 χιλ. Τα δύο συστήματα των φρένων συνδυάζονται μεταξύ τους χάρη στο πασίγνωστο πλέον συνδυασμένο σύστημα της Honda, όπου κάθε πάτημα της μανέτας ή του λεβιέ επενεργεί και στα δύο φρένα. Ένα εξελιγμένο ABS φροντίζει με τη σειρά του ούτως ώστε η μεγάλη ισχύς του πακέτου να μη μεταφράζεται σε μπλοκάρισμα των τροχών στα δυνατά ή άτσαλα φρεναρίσματα.

Συμπέρασμα

Σίγουρα, η έκδοση DCT του VFR 1200 F απευθύνεται σε λίγους καθώς η υψηλή τιμή της είναι ένας αποτρεπτικός παράγοντας. Αλλά αυτό δεν μειώνει στο ελάχιστο την εκπληκτική λειτουργία της μοτοσικλέτας και ειδικότερα του κιβωτίου. Πέραν όμως από όλα αυτά, εκείνοι που θα το αγοράσουν- ή θα το ονειρευτούν- είναι οι φανατικοί οπαδοί της εταιρίας, καθώς το VFR 1200 DCT αποκρυσταλλώνει το μέγεθος γνώσης της Honda στην κατασκευή μιας μοτοσικλέτας, όσον αφορά στη λειτουργία, στην τεχνολογία, στην αισθητική και στην πρωτοπορία. Είναι δηλαδή μια μοτοσικλέτα 110% Honda.

Πηγή: mototriti.gr