Η τεχνική επανάσταση της Formula 1 έχει ήδη εξελιχθεί σε μείζον ζήτημα. Τα νέα μοτέρ των Red Bull και Mercedes βρίσκονται στο επίκεντρο έντονων συζητήσεων, με υπόνοιες και κατηγορίες από ανταγωνιστές. Σύμφωνα με το Motorsport Magazin, οι Audi, Honda και Ferrari ζήτησαν από τη FIA διευκρινίσεις σχετικά με πιθανές παραβιάσεις του κανονισμού από τις δύο ομάδες, ενώ –όπως αναφέρει η γαλλική L’Équipe– η Διεθνής Ομοσπονδία συγκάλεσε σύσκεψη για τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου.
Στο επίκεντρο της διαμάχης βρίσκεται μια «γκρίζα ζώνη» του τεχνικού κανονισμού, την οποία φέρονται να έχουν εκμεταλλευτεί Red Bull και Mercedes για να αποκτήσουν πλεονέκτημα περίπου 15 ίππων, που μεταφράζεται σε κέρδος σχεδόν τριών δεκάτων του δευτερολέπτου ανά γύρο. Οι νέες μονάδες ισχύος του 2026 προβλέπουν ίση κατανομή ισχύος ανάμεσα στον θερμικό κινητήρα και το ηλεκτρικό σύστημα (50%-50%), καθώς και μείωση του λόγου συμπίεσης από 18:1 σε 16:1, κάτι που θεωρητικά μειώνει τις επιδόσεις.
Ωστόσο, Red Bull και Mercedes φέρονται να έχουν βρει τρόπο να παρακάμψουν τον περιορισμό αυτό, εκμεταλλευόμενες τη θερμική διαστολή. Οι μετρήσεις του λόγου συμπίεσης γίνονται με τον κινητήρα κρύο, όπου δεν προκύπτει παρατυπία. Όταν όμως ο κινητήρας λειτουργεί και ανεβαίνει η θερμοκρασία, συγκεκριμένα υλικά φαίνεται να διαστέλλονται, επαναφέροντας τον λόγο συμπίεσης σε επίπεδα κοντά στο 18:1 και εξασφαλίζοντας υψηλότερη απόδοση.
Πρόκειται για μια τροποποίηση πρακτικά «αόρατη», καθώς ο κανονισμός δεν προβλέπει ελέγχους με τον κινητήρα σε λειτουργία. Παρά τις αμφιβολίες, στο στρατόπεδο της Mercedes επικρατεί αισιοδοξία. Ο Κίμι Αντονέλι δήλωσε πως ανυπομονεί να ξεκινήσει, υπογραμμίζοντας ότι το πρότζεκτ του μονοθεσίου και του κινητήρα δείχνει ιδιαίτερα υποσχόμενο.
Η FIA καλείται πλέον να λύσει τον γόρδιο δεσμό. Αν διαπιστωθεί παραβίαση του άρθρου 1.5 του τεχνικού κανονισμού, που ορίζει ότι τα μονοθέσια πρέπει να είναι πάντα απολύτως συμβατά, Red Bull και Mercedes θα υποχρεωθούν να επανασχεδιάσουν τους κινητήρες τους λίγες εβδομάδες πριν από την έναρξη των δοκιμών. Αν όχι, οι υπόλοιποι κατασκευαστές δεν θα έχουν τον χρόνο να καλύψουν το τεχνικό χάσμα, αφήνοντας τις δύο ομάδες με ξεκάθαρο πλεονέκτημα ενόψει της νέας εποχής της Formula 1.