Στη σειρά των δημοσιογραφικών δοκιμών διαρκείας, οδηγήσαμε το Peugeot 5008, το κορυφαίο SUV στη γκάμα της μάρκας, με θέσεις για 7 επιβάτες και υβριδική τεχνολογία. Πρόκειται για το μοντέλο που πρόσφατα κέρδισε τον τίτλο του «Καλύτερου Οικογενειακού Αυτοκινήτου», με βάση τη γνώμη Γερμανών εμπειρογνωμόνων («Golden Steering Wheel» by Auto Bild), παρά το ότι είναι γαλλικών συμφερόντων.
Το 5008 έχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αλλά εμείς εδώ επιλέξαμε την υβριδική, καθώς το συγκεκριμένο όχημα αφορά κυρίως μεγάλες οικογένειες που θα το χρησιμοποιούν και για ταξίδια, μια δραστηριότητα που ακόμα αντιμετωπίζει ποικίλα προβλήματα όσον αφορά τις υποδομές για την εξυπηρέτηση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Το 5008, μεγάλος αδελφός του best seller της Peugeot, του 3008, «θέλει» να είναι ένα όχημα που συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τη σχεδίαση, τις σύγχρονες τεχνολογίες, τον οικογενειακό χαρακτήρα και την οδηγική απόλαυση, δικαίωμα στην οποία έχουν και οι πολύτεκνοι γονείς.

Εν συντομία
Ο σχεδιασμός του 5008 έχει χαρακτηριστικά «coupé-SUV», με κομψές γραμμές, χαρακτηριστική μάσκα με λεπτούς LED προβολείς, και εντυπωσιακό προφίλ. Με μήκος 4.791 χλστ. και μεταξόνιο που πλησιάζει τα 3 μέτρα (2,9) είναι σαν μεγεθυμένο 3008, διατηρώντας την κομψότητα του τελευταίου.
Στο εσωτερικό αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη ματιά πως αυτό το αυτοκίνητο έχει δημιουργηθεί για να παρέχει σχεδόν τα πάντα. Το εσωτερικό του είναι ξεκάθαρα premium και συγχρόνως τόσο high tech όσο απαιτεί η εποχή μας. Στο ταμπλό δεσπόζει το Panoramic i-Cockpit, που είναι ένα από τα καλύτερα και πιο πρωτοποριακά infotainment της αγοράς. Ταυτόχρονα, το κυρτό πάνελ 21 ιντσών καλύπτει το μισό ταμπλό, δίνοντας την αίσθηση μιας αιωρούμενης κονσόλας, κάτι που ενισχύει ο LED φωτισμός του εσωτερικού κάτω από την οθόνη. Η τελευταία, τοποθετημένη για βέλτιστη εργονομία, είναι στραμμένη προς τον οδηγό, ενώ παραμένει απόλυτα προσβάσιμη και από τον συνοδηγό. Αριστερά, πάνω από το μικρό τιμόνι, η οθόνη περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες οδήγησης: ταχύτητα, μετρητή ισχύος, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ροή ενέργειας κ.λπ. Δεξιά, στο κέντρο του ταμπλό, από την οθόνη αφής, ο χρήστης ελέγχει τα συστήματα θέρμανσης και κλιματισμού, πλοήγησης, πολυμέσων και συνδεσιμότητας. Όλα ελέγχονται με μεγάλη ευκολία, κάτι το οποίο αποτελεί το μεγάλο πλεονέκτημα του συστήματος πολυμέσων της Peugeot, ενώ θετική είναι η παρουσία μερικών φυσικών διακοπτών.

Το πρόβλημα πάντως με το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι παραμένει, καθώς για συνήθεις σωματότυπους αν ρυθμιστεί όπως πρέπει κρύβει μέρος του πίνακα οργάνων.
Η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε κορυφαία επίπεδα, με τα ποιοτικά υλικά και άψογη συναρμογή, ενώ τα μεγάλα πλευρικά τζάμια προσφέρουν εξαιρετική φωτεινότητα στην καμπίνα και το σύστημα AQS (Air Quality System) ελέγχει συνεχώς την ποιότητα του αέρα, εξασφαλίζοντας ιδανική ατμόσφαιρα.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του 5008 είναι οι επτά θέσεις (διαμόρφωση 2 + 3 + 2), με την 3η σειρά (τα δύο πίσω καθίσματα που χωρούν μόνο μικρά παιδιά) να «κρύβεται» όταν δεν χρησιμοποιείται, αναδιπλούμενη στο δάπεδο και προσφέροντας έτσι έναν μεγάλο χώρο αποσκευών (από 348 σε 916 λίτρα). Άφθονες είναι επίσης οι θέσεις για μικροαντικείμενα που υπάρχουν εμπρός και πίσω, ενώ η πρόσβαση των πίσω επιβατών (της 2ης σειράς) είναι πανεύκολη, λόγω και του μεγάλου ανοίγματος των θυρών.

Επιπλέον, η μεσαία σειρά καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενη, επιτρέποντας κλίση πλάτης σε διαφορετικές θέσεις και μετατόπιση μπρος–πίσω για ευκολότερη πρόσβαση στην πίσω σειρά.
Ταυτόχρονα, η ασφάλεια και η υποβοήθηση οδήγησης δεν υστερούν καθώς υπάρχουν περισσότερα από 40 συστήματα υποβοήθησης, όπως προβολή κάμερας οπισθοπορείας, ημιαυτόνομη οδήγηση μέσω «Drive Assist Plus 2.0», cruise control με Stop & Go και αναγνώριση ορίων ταχύτητας.
Υβριδικό αλλά όχι οικονομικό
Το υβριδικό σύστημα του 5008 βασίζεται σε έναν 3κύλινδρο 1.2 PureTech βενζινοκινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DCS6). Η συνολική ισχύς φτάνει 145 ίππους, προερχόμενη από τον θερμικό κινητήρα (136 ίπποι) και την υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα (21 ίπποι). Ο τελευταίος βασίζεται σε μπαταρία 48 V (0,4 kWh), η οποία επαναφορτίζεται μέσω αναγεννητικής πέδησης κατά την επιβράδυνση.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω του νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, που μπορούν να αλλάζουν και χειροκίνητα μέσω paddles στο τιμόνι. Το κιβώτιο αυτό σε μέτριο έως σβέλτο ρυθμό αλλάζει γρήγορα και συνεργάζεται καλά με τον ηλεκτρικό κινητήρα, προσφέροντας ροή χωρίς κομπιάσματα, αλλά σε απότομες επιταχύνσεις μπορεί να καθυστερήσει μέχρι να επιλέξει τη σωστή σχέση, χωρίς όμως αυτό να αποτελεί σοβαρή ενόχληση.
Ο ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει (τουλάχιστον θεωρητικά) οικονομία στην πόλη, η οποία φθάνει (κατά τον κατασκευαστή) έως 50% και μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 20%.

Όμως στην πράξη και παρά το ότι στις αστικές διαδρομές αντιλαμβάνεσαι ότι ο ηλεκτροκινητήρας δουλεύει συνεχώς, η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, παρά τη σχεδόν συνεχή χρήση του οικονομικού προφίλ (υπάρχουν επίσης comfort & sport).
Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε το βάρος 1.700+ κιλών αμάξωμα, αλλά και τις επιδόσεις που με 11.3΄΄ για τα 0-100 και 200 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα, είναι απολύτως ικανοποιητικές, ενώ οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι ακόμα καλύτερες χάρη στην άμεση ροπή που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας.
Από τη θέση του οδηγού
Παρά τον όγκο και το μήκος του, το 5008 Hybrid δείχνει ευέλικτο, με άκαμπτο αμάξωμα (χάρη στην πλατφόρμα STLA Medium) και αναρτήσεις ρυθμισμένες ούτως ώστε να συνδυάζουν άνεση με σπορτίφ χαρακτηριστικά.
Ο κινητήρας είναι ελαστικός από χαμηλά και απρόσμενα σβέλτος, αλλά όταν ανεβάζει στροφές παράγει θόρυβο. Επίσης, με πλήρες φορτίο οι επιδόσεις επηρεάζονται και παρά το υβριδικό σύστημα γίνεται εμφανές ότι πρόκειται για μικρού κυβισμού σύνολο.
Στις στροφές, οι κλίσεις είναι – τηρουμένων των αναλογιών – περιορισμένες και το κράτημα παραμένει ελεγχόμενο, ενώ σε αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης πλησιάζει το άριστα χάρη στο σχετικά υψηλό προφίλ των ελαστικών και της μεγάλης διαμέτρου των τροχών.




Η φιλοσοφία κατασκευής του μεγάλου SUV, δεν είναι ούτε καθαρά σπορ ούτε αποκλειστικά προσανατολισμένη στην άνεση. Αντίθετα, στοχεύει σε «ευρωπαϊκής σχολής» συμπεριφορά που εστιάζει στην ακρίβεια του τιμονιού, την ποιότητα κύλισης και την προβλέψιμη αίσθηση. Χωρίς να διεκδικεί δάφνες σπορ οχήματος, προσφέρεται για οδηγική ευχαρίστηση ακόμα και σε επαρχιακές οδούς, χάρη στις ρυθμίσεις της ανάρτησης και την αίσθηση του τιμονιού.
Το τελευταίο ακολουθεί τη φιλοσοφία i-Cockpit, με μικρή διάμετρο, σχετικά άμεση απόκριση και καλή πληροφόρηση στις μεσαίες ταχύτητες. Στην πόλη, η υποβοήθηση είναι έντονη (διευκολύνοντας ελιγμούς και στάθμευση) ενώ με την αύξηση της ταχύτητας γίνεται πιο σφιχτό, προσφέροντας την «βαριά» αίσθηση που ταιριάζει σε αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους.

Μειονέκτημα, η εύρεση θέσης παρκαρίσματος στην πόλη που λόγω μήκους είναι δύσκολη υπόθεση, ενώ η διάμετρος πλήρους στροφής των 11,2 μ. δεν διευκολύνει ιδιαίτερα τον οδηγό.
Στα μειονεκτήματα θα προσθέσουμε και τις μικρές αναπηδήσεις της πίσω ανάρτησης στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων, την έλλειψη ρεζέρβας, και τη μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω, όπου όμως οι άριστης ευκρίνειας κάμερες διευκολύνουν τον οδηγό.
Δια ταύτα
Το Peugeot 5008 Hybrid 145 e-DCS6 7θέσιο είναι μία ισορροπημένη πρόταση, όντας ένα μεγάλο οικογενειακό SUV, με οδική συμπεριφορά που πλησιάζει πολύ σε αυτή των καλοστημένων σεντάν. Σχεδιαστικά κομψό, με σύγχρονο και άρτια εξοπλισμένο εσωτερικό, προσφέρει μία πραγματική εναλλακτική για οικογένειες που θέλουν συνδυασμό χρηστικότητας, ποιότητας και οικολογικής συνείδησης. Επιπλέον, διατηρώντας τις παραδόσεις της μάρκας, παρέχει σημαντικές δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης στον οδηγό του και όλα τα παραπάνω σε λογική (;) τιμή, όσο μπορεί να είναι οι 40.000 ευρώ που κοστίζει.
Υπέρ
Σχεδίαση
Ποιότητα κατασκευής
Σύγχρονες τεχνολογίες
Ευρυχωρία
Προσαρμοστικότητα εσωτερικού
Χώροι για μικροαντικείμενα
Ποιότητα κύλισης
Οδική συμπεριφορά
Κατά
Κατανάλωση
Μικρό τιμόνι που κρύβει το καντράν
Έλλειψη ρεζέρβας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 7θέσιο, SUV/Crossover
Διαστάσεις: 4.791/1.895/1.694 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.901 χλστ.
Απόσταση από το έδαφος: 236 χλστ.
Χώρος αποσκευών: 348 (7θ)/916 (5θ) /2.232 (2θ) λτ.
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 56 λτ.
Βάρος: 1.705 κιλά
Κινητήρας: (Euro 6e) βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 1.199 κ.εκ.
Ισχύς: 146 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω ημιάκαμπτος άξονας
Τροχοί: 225/55/19
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,2 μ.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 11.3΄΄
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,8 λτ/100 χλμ.
Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 132,0 γρ/χλμ.
Τιμή: Από 39.900 € (αυτ/το δοκιμής 44.500 €)