Δύο αγώνες πριν ολοκληρωθεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (WRC) του 2025, τρεις οδηγοί που ανήκουν στην ίδια ομάδα διεκδικούν σχεδόν με τις ίδιες πιθανότητες τον τίτλο της χρονιάς

Το γεγονός, εκτός του ότι δημιουργεί μεγάλο πονοκέφαλο για τους αγωνιστικούς διευθυντές της ιαπωνικής ομάδας (Gazoo Rally Team) διατηρεί στο έπακρο το ενδιαφέρον των φιλάθλων του WRC καθώς όσον αφορά τους κατασκευαστές, η Toyota φέτος δεν είχε αντίπαλο.

Ας δούμε όμως εν συντομία πως εξελίχθηκαν τα πράγματα στο τριεθνές Ράλι  που διοργανώθηκε στα εδάφη της Γερμανίας της Αυστρίας και της Τσεχίας.

Όλα ξεκίνησαν με τα Toyota Yaris Rally1 να μην έχουν αντίπαλο στις στενές ασφάλτινες δύσκολες διαδρομές. Καλύτερος της ομάδας των Toyota ήταν εξαρχής ο Γάλλος Σεμπαστιάν Οζιέ, με τους διεκδικητές του τίτλου Κάλε Ροβάνπερα και Έλφυν Έβανς να τον ακολουθούν, οδηγώντας ίδια αυτοκίνητα.

Στην ουσία, ο Γάλλος 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έσερνε τον χορό και ο μόνος που μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του, ήταν ο 25χρονος Φιλανδός δις πρωταθλητής Ροβάνπερα, ο οποίος από το 2026 θα ταξιδέψει σε άλλες αγωνιστικές πολιτείες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η μάχη ήταν σκληρή και όταν ο Ροβάνπερα πέρασε μπροστά για δέκατα του δευτερολέπτου, τότε ο Οζιέ έκανε ένα από τα σπάνια λάθη του, βγήκε από τον δρόμο, λάβωσε το Yaris και έμεινε προσωρινά θεατής. Έτσι, ο Ροβάνπερα τέθηκε επικεφαλής και τελικά πέτυχε την 3η νίκη του μέσα στη χρονιά, κάτι που του δίνει ακόμα μεγαλύτερες πιθανότητες για ένα τίτλο.

Από τη μάχη των ομοστάβλων του επωφελήθηκε ο Έβανς που ενώ στην αρχή ταλαιπωρείτο και δύσκολα έμπαινε στην εξάδα, κατάφερε τελικά να τερματίσει 2ος και να προηγείται ξανά της κούρσας για τον τίτλο του πρωταθλήματος οδηγών 2025.

Αντίθετα, ο οδηγός της Hyundai Όϊτ Τάνακ, ο όποιος απελευθερώθηκε από τις υποχρεώσεις της ομάδας για τον τίτλο των κατασκευαστών προκειμένου να διεκδικήσει αυτών των οδηγών, έχασε στα ίσια από τον Έβανς και έμεινε στο τρίτο σκαλί του βάθρου με μόνο μαθηματικές πιθανότητες να διεκδικήσει τον τίτλο στους δύο αγώνες που απομένουν.

Αντίθετα, ο Οζιέ, παρά την – ας πούμε – ατυχία του, επέστρεψε στον αγώνα της Κυριακής και κατάφερε να κερδίσει (από Super Sunday & Power Stage) 10 πολύτιμους βαθμούς που του επιτρέπουν να ελπίζει για τον 9ο τίτλο του, καθώς ισοβαθμεί στη δεύτερη θέση (πρώτος ο Έβανς με πλεονέκτημα 13 βαθμών) με τον Ροβάνπερα.

Είδηση στον αγώνα της Κεντρικής Ευρώπης είναι και το ότι, η Toyota εξασφάλισε και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών για το 2025, κάτι που αποτελεί το 5ο συνεχόμενο τίτλο της ομάδας και τον ένατο συνολικά από καταβολής παρουσίας της στο WRC.

Όσον αφορά τη Hyundai, αυτή η χρονιά δεν πήγε και πολύ καλά ενώ ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής Τιερί Νεβίλ κινήθηκε και πάλι στη μετριότητα για να βγει τελικά πάνω σε ένα στενό γεφυράκι και να εγκαταλείψει σπάζοντας το i20 που οδηγούσε. Αξίζει να σημειωθεί ότι, στο ίδιο ακριβώς σημείο ο Τάνακ πηγαίνοντας αρχικά πάνω στο γεφύρι, κατάφερε να αποφύγει την καταστροφή εκμεταλλευόμενος τον χώρο διαφυγής, κάνοντας χρήση του χειροφρένου.

Πιο σταθερός στην Κορεάτικη ομάδα, αποδείχτηκε ο Γάλλος Φουρμό, ο όποιος τερμάτισε στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, πίσω από το Yaris του Ιάπωνα Τακαμότο Κατσούτα και εμπρός από το Yaris του Φιλανδού Σάμι Παγιάρι που έφερε ένα ακόμα αξιοπρεπές αποτέλεσμα και όλα δείχνουν ότι, μετά την αποχώρηση του Ροβάνπερα μονιμοποιείται στο bucket του Toyota.

Ευνοημένη από τις «καραμπόλες» ήταν και η ομάδα M-Sport Ford με τον Ιρλανδό Μάκερλι στην 7η θέση της γενικής, θέση που δεν αποτελεί επιτυχία για τα Puma Rally1, καθώς αμέσως μετά στην κατάταξη ακολουθούν πληρώματα υποδεέστερης κατηγορίας (WRC2), με επικεφαλής τον ήδη φετινό πρωταθλητή Όλιβερ Σόλμπεργκ (Toyota Yaris GR), που όμως δεν μετρούσε για την τελική βαθμολογία σε αυτόν τον αγώνα. Πάντως, η ιστορική ομάδα του Μάλκολμ Γουίλσον ελπίζει πως στο τελευταίο ράλι της χρονιάς, στις δύσκολες αμμώδεις διαδρομές της Σαουδικής Αραβίας, θα έχει περισσότερες δυνατότητες για διάκριση αφού στο δυναμικό της προστίθεται ο Εσθονός Σέσκς και ο πολύπειρος Καταριανός Αλ Ατίγια.

Τυπικός νικητής του WRC2 στο Ράλι της Κεντρικής Ευρώπης, ήταν ο Τσέχος Γιαν Τσέρνι με Skoda Fabia RS, λίγα μόλις δευτερόλεπτα εμπρός από τον ομοεθνή του Φίλιπ Μάρες (Toyota Yaris GR).

Τέλος, το πρωτάθλημα της κατηγορίας Junior WRC (όλοι οδηγούν ίδια Ford Fiesta Rally3), που αποτελεί το φυτώριο των παγκόσμιων ράλιμεν, κέρδισε πάνω στο νήμα ο 20χρονος Σουηδός Μιλ Γιόχανσον, γεγονός που του εξασφαλίζει ένα Fiesta Rally2 για τέσσερις αγώνες WRC2 του 2026.

Η συνέχεια σε δυο εβδομάδες (6-9/11) στο ασφάλτινο ράλι Ιαπωνίας, όπου θα «βγουν μαχαίρια» μεταξύ των τριών – διεκδικητών του τίτλου – οδηγών του Toyota Gazoo Rally Team, κάτι που μάλλον απασχολεί ελάχιστα τον ουσιαστικό αρχηγό της ομάδας, τον σχεδόν 70χρονο Άκιο Τογιόντα (οδηγό αγώνων με το ψευδώνυμο «Μοριζό»). Αντίθετα, ο εμβληματικός πρόεδρος του Ιαπωνικού κολοσσού, θα «κάνει πάρτι» αν νικητής του αγώνα της χώρας του, είναι ο συμπατριώτης και προστατευόμενός του Τακαμότο Κατσούτα, ολοκληρώνοντας το μέγιστο των επιτυχιών της εταιρίας, από καταβολής παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Όσο για τις προβλέψεις του ποιος θα είναι ο πρωταθλητής οδηγός του 2025, προσωπικά πιστεύω ότι, η απόλυτη κόντρα ανάμεσα στους σχεδόν ισάξιους Οζιέ και Ροβάνπερα, θα ωφελήσει τον υποδεέστερο (αν μπορεί κάποιος να το πει αυτό για οδηγό αυτού του επιπέδου) σε ικανότητες Έλφυν Έβανς, αν ο τελευταίος δεν κάνει το λάθος και καταφέρει να κρατηθεί στις ψηλές θέσεις της κατάταξης των δυο αγώνων που απομένουν.