Ο Kalle Rovanperä θα αποχωρήσει από την καριέρα του στο WRC στο τέλος της σεζόν 2025, ολοκληρώνοντας μια πορεία που μέχρι στιγμής του έχει αποφέρει δύο παγκόσμιους τίτλους, 17 νίκες σε ράλι και μια σειρά από ρεκόρ ως ο νεότερος οδηγός στην ιστορία.
Η απόφαση αυτή του νεαρού ράλιμαν, είναι σοβαρό πλήγμα στο κύρος του WRC, καθώς ο θεσμός με εξαίρεση τον Ozier που ουσιαστικά τελειώνει την καριέρα του, στερείται οδηγών ανάλογης κλάσης, καθώς όλοι συμφωνούσαν ότι ο Kalle ήταν ο μόνος που μπορούσε να πάρει το δαχτυλίδι από τους τους Γάλλους σούπερ σταρ Leob και Ozier. Έτσι τώρα οι ελπίδες περιορίζονται στον επίσης νεαρό Oliver Solberg εφόσον αποδείξει ότι η εμφατική νίκη του στην Εσθονία δεν ήταν τυχαίο γεγονός.
Μόλις 25 ετών, ο Φινλανδός έγραψε ιστορία από τη στιγμή που εντάχθηκε στην κορυφαία ομάδα της Toyota Gazoo Racing το 2020, καθώς μόλις στη δεύτερη συμμετοχή του, κατέκτησε το βάθρο στο Ράλι Σουηδίας και έγινε ο νεότερος οδηγός που τερμάτισε στην πρώτη τριάδα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA, πριν κατακτήσει την πρώτη του νίκη την επόμενη σεζόν στο Ράλι Εσθονίας, καταρρίπτοντας και πάλι το ρεκόρ ηλικίας.

Η εισαγωγή των κανονισμών Rally1 για τα υβριδικά αυτοκίνητα το 2022 αποδείχθηκε ιδανική για τον τότε 22χρονο και τον συνοδηγό του Jonne Halttunen. Οι νίκες σε πέντε από τους επτά πρώτους γύρους – συν μια νίκη στη Νέα Ζηλανδία που του εξασφάλισε τον τίτλο – του χάρισαν το στέμμα του νεότερου παγκόσμιου πρωταθλητή στην ιστορία του WRC. Υπερασπίστηκε τον τίτλο το 2023 με μια εξαιρετικά σταθερή πορεία, που είδε το δίδυμο να τερματίζει σε όλα τα ράλι εκτός από ένα στην πρώτη τετράδα.
Όμως το 2024, η επιλεκτική συμμετοχή του Rovanperä ανησύχησε τους λάτρεις του WRC, παρά το ότι οι 4 νίκες του βοήθησαν την Toyota να εξασφαλίσει τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών.
Επιστρέφοντας το 2025 σε πλήρες πρόγραμμα, ταλαιπωρήθηκε αρχικά από την κατάργηση του υβριδικού συστήματος και την αλλαγή προμηθευτή ελαστικών, αλλά σήμερα και με τρεις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος, παραμένει στην κούρσα για τον τρίτο τίτλο οδηγών, μαζί με τους ομόσταβλούς του Οζιέ και Έβανς.

Η σοβαρότητα της απόφασης του νεαρού Φιλανδού (ο οποίος είναι στα μπάκετ από ηλικίας 8 ετών!), προκύπτει και από την παρακάτω επιστολή:
«Η απόφαση αυτή δεν ήταν εύκολη, αλλά είναι κάτι που σκεφτόμουν εδώ και καιρό. Έχοντας ήδη πετύχει τόσα πολλά στο ράλι σε αυτή την ηλικία, άρχισα να σκέφτομαι ποιες άλλες δυνατότητες θα μπορούσα να έχω και ποιες άλλες προκλήσεις θα ήθελα να αναλάβω. Ήταν μια δύσκολη απόφαση, αλλά νιώθω ότι είναι η σωστή για να κυνηγήσω τα επόμενα όνειρα και τις επόμενες προκλήσεις μου.
Από τότε που άρχισα να οδηγώ ως μικρό παιδί, το όνειρό μου ήταν να γίνω οδηγός του WRC, να κερδίσω ένα ράλι και να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής. Το να έχω πετύχει όλα αυτά σε τόσο νεαρή ηλικία ήταν μια απίστευτη αίσθηση. Έχουμε ακόμα τρία ράλι να διανύσουμε φέτος και θα δώσουμε τα πάντα και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε μέχρι το τέλος».
Ο αρχηγός της ομάδας Toyota Gazoo Racing, Jari-Matti Latvala, αποτιμώντας τη συμβολή του Kalle στην ομάδα, είπε:
«Ο Kalle έχει ήδη μια αξιοσημείωτη καριέρα στο WRC μαζί μας – ο νεότερος νικητής ράλι, ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής, δύο φορές νικητής τίτλου – και στα 25 του είναι κατανοητό ότι θέλει να αναλάβει μια νέα πρόκληση. Με τρία ράλι να απομένουν, ξέρω ότι θα θέλει να τελειώσει την καριέρα του στο WRC ως παγκόσμιος πρωταθλητής για άλλη μια φορά».
Τέλος, να σημειώσουμε ότι, ο Rovanperä αποχωρεί από το WRC, αλλά θα παραμείνει στην οικογένεια της Toyota το 2026 για να διαγωνιστεί στην κορυφαία κατηγορία μονοθέσιων αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, το Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Super Formula.