Ένα από τα πιο σκληρά Ράλλυ Ακρόπολις συνεχίστηκε για 3η κατά σειρά ημέρα, την πιο μεγάλη σε μήκος ειδικών διαδρομών, χωρίς δραματικές ανατροπές στην κορυφή αλλά με σημαντικές εγκαταλείψεις που έπληξαν κυρίως το στρατόπεδο της Toyota.

Κερδισμένη της ημέρας η Hyundai Motorsport και ειδικότερα οι Τάνακ – Γιαρβεόγια που όχι μόνο παρέμειναν στην κορυφή της κατάταξης, αλλά διεύρυναν περισσότερο την διαφορά τους από τον δεύτερο. Μόνο που αυτός ο δεύτερος δεν ήταν οι Φουρμό – Κόρια με το άλλο i20 Rally1 της Κορεάτικης ομάδας, αλλά οι Οζιέ – Λαντέ με Toyota Yaris Rally1, που δεν το βάζουν κάτω, παρά τα 42 χρόνια ηλικίας του οδηγού. 

Πιο αναλυτικά, ο Εσθονός οδηγός της Hyundai (πρωταθλητής του 2019) , σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στις πέντε από τις έξι ε.δ. της ημέρας, μην αφήνοντας κανένα περιθώριο αμφισβήτησης. Αντίθετα, ο ομόσταβλός του Αντριάν Φουρμό, που ξεκίνησε την ημέρα όντας στη δεύτερη θέση της κατάταξης και έκλεινε την διαφορά του με τον πρώτο, είχε μια επαφή με βράχο στη 10η ε.δ. που πλήγωσε τον πίσω δεξιό τροχό του Hyundai i20 Ν και τον έριξε στην 3η θέση πίσω από τον Σεμπαστιάν Οζιέ.

O Γάλλος οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, έχοντας χρησιμοποιήσει σημαντικό αριθμό ελαστικών με μαλακή γόμα εχθές, σήμερα συμβιβάστηκε με έναν συνδυασμό μαλακών και σκληρών, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να ακολουθήσει τον ρυθμό του Tanak. Παρ’ όλα αυτά, διατηρήθηκε στη δεύτερη θέση της γενικής κρατώντας ζωντανές τις ελπίδες της Toyota για νίκη. 

Η ιαπωνική ομάδα (που έχει κερδίσει και τους 6 αγώνες WRC που προηγήθηκαν του Ακρόπολις) είδε ταυτόχρονα τους δύο από τους τέσσερις οδηγούς της να εγκαταλείπουν στο δεύτερο πέρασμα από την ε.δ. Παύλιανη. Ο Ροβάνπερα από πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης μετά από μικροέξοδο και ο Κατσούτα από μια ακόμα μικροέξοδο από την οποία δεν μπόρεσε να επαναφέρει το GR Yaris Rally1 στον δρόμο. 

Προηγουμένως είχε εγκαταλείψει το Yaris του Σάμι Παγιάρι, καθώς οι τεχνικοί δεν μπόρεσαν να λύσουν το πρόβλημα με την διαροή καυσίμου, ενώ ο μόνος της ομάδας που μπορεί (θεωρητικά) να υποστηρίξει τον Οζιέ, είναι ο Έλφυν Έβανς, που προηγείται στην βαθμολογία των οδηγών, αλλά στο Ακρόπολις μόλις και μετά βίας είναι 4ος.

Μία θέση πίσω του βρίσκεται ο περσινός πρωταθλητής Τιερί Νεβίλ (Hyundai) που μετά από δυο συνεχόμενα κλαταρίσματα «απασφάλισε» και τα έψαλε άσχημα στην Hankook, τον Κορεάτη προμηθευτή ελαστικών του WRC.

Πάντως, ο Βέλγος είχε μια καλή μέρα, αφού ξεκίνησε έχοντας να παλέψει για την 6η θέση με τους Κατσούτα και Ροβάνπερα, καταφέρνοντας τελικά να επιστρέψει στην Λαμία 5ος και ελπίζει αύριο να κερδίσει πολλούς από τους έξτρα βαθμούς που δίνουν η ξεχωριστή κατάταξη της Κυριακής και η τελευταία ειδική διαδρομή (power stage).

Την εξάδα συμπληρώνει ο Γκρεγουάρ Μινστέρ (Ford Puma Rally1) που κινείται σε απελπιστικά αργό ρυθμό, αλλά έχει αποφύγει τα σοβαρά προβλήματα και εκμεταλλεύεται τις εγκαταλείψεις.

Οι εγκαταλείψεις επέτρεψαν στα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC2 να αναρριχηθούν ψηλά στη γενική κατάταξη. Ο επικεφαλής στην κατηγορία, ο Όλιβερ Σόλμπεργκ με Toyota GR Yaris, όντας στην 7η θέση δείχνει να ελέγχει  τον ανταγωνισμό των Γκας Γκρίνσμιθ  (Skoda Fabia RS) και Καγιατάν Καγιετάνοβιτς (Toyota GR Yaris), αλλά και του φετινού διεκδικητή του τίτλου Γιοχάν Ροσέλ (Citroen C3), ο οποίος μείωσε σημαντικά τη διαφορά που τον χωρίζει από την πρώτη τριάδα.

Ο υψηλός βαθμός δυσκολίας Ράλλυ Ακρόπολις επηρέασε και την κατηγορία του JWRC (όλοι οδηγούν Ford Fiesta Rally3), αν και τελικά ο Αλί Τουρκάν αντιστάθηκε επιτυχώς στην πίεση του Μίλε Γιόχανσον, μέχρις ότου ο δεύτερος εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα.

Όσον αφορά την άτυπη ελληνική κατάταξη, μετά την εγκατάλειψη του Ιορδάνη Σερδερίδη (Ford Puma Rally1), λόγω θερμοπληξίας του οδηγού, πέρασαν πρώτοι οι Πλάγος-Κουζιώνης με Skoda Fabia RS Rally2 βρίσκονται στην πρώτη θέση, μπροστά από τους Χαλκιά – Κόμνο (Renault Clio Rally3) και Καρανικόλα-Κακαβά με Ford Fiesta Rally2. 

Η αυριανή και τελευταία ημέρα του αγώνα, περιλαμβάνει δύο μεγάλες επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, στις οποίες όλα μπορούν να συμβούν, τόσο σε επίπεδο γενικής κατάταξης όσο και στις επιμέρους κατηγορίες. Οι διαφορές μεταξύ των πρωταγωνιστών δεν ξεπερνούν την χρονική καθυστέρηση εξ αιτίας αλλαγής ενός κλαταρισμένου ελαστικού, κάτι που συνέβη δεκάδες φορές στις δυο ημέρες που προηγήθηκαν.

Όσο για το ποιος θα είναι ο νικητής, αδύνατον να υπάρξει επιτυχής πρόβλεψη, αφού τα 43.6΄΄ που χωρίζουν τους Τάνακ – Οζιέ θεωρούνται μια ανάσα για το Ακρόπολις. 

Αν πάντως, αν πρέπει να κάνουμε κάποιες υποθέσεις, θα γράψουμε ότι, ο Τάνακ θέλει διακαώς βαθμούς για να διατηρήσει ζωντανές τις ελπίδες του στο φετινό πρωτάθλημα, ενώ ο Οζιέ που συμμετέχει αποσπασματικά στο WRC 2025 και δεν θέλει να διεκδικήσει τίτλο, δεν έχει τίποτα να χάσει στο «ή ταν ή επί τας» καθώς μια δεύτερη θέση δεν αποτελεί τίτλο τιμής για έναν 8άκις παγκόσμιο πρωταθλητή.

Σωστή ή λάθος η παραπάνω σκέψη, είναι κάτι που θα μάθουμε στον επίλογο του αγώνα που θα ξεκινήσει Κυριακή 29 Ιουνίου στις 14:15 στον θρυλικό «Ταρζάν», μια ειδική που ενδέχεται να παίξει καθοριστικό ρόλο.