Η τεχνολογία παίζει τον δικό της καθοριστικό ρόλο σε μια κρίσιμη στιγμή της ανθρωπότητας, όπως αυτή με την πανδημία του κορονοϊού. Στο πλαίσιο αυτό, ένα ρομπότ «προσελήφθη» προσφάτως από κατάστημα στην Ιαπωνία, με στόχο να αναλάβει την αποστολή να εξασφαλίζει ότι οι πελάτες φορούν προστατευτική μάσκα και τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας.

Ο «υπάλληλος» αυτός ονόματι Robovie, δημιούργημα του Διεθνούς Ερευνητικού Ινστιτούτου Προηγμένων Τηλεπικοινωνιών (ATR), που εδρεύει στο Κιότο, καθοδηγεί τους πελάτες στον χώρο πωλήσεων στο επίσημο κατάστημα της ποδοσφαιρικής ομάδας Σερέζο Οσάκα.

Ο ηλεκτρονικός φίλοας μας με την παιδική φωνή, προειδοποιεί τους πελάτες όταν εντοπίζει μέσω κάμερας και τεχνολογίας ακτινών λέιζερ 3D ότι δεν φορούν προστατευτική μάσκα για τον νέο κορονοϊό ή δεν τηρούν τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Η ανάθεση του έργου αυτού στο Robovie γίνεται στο πλαίσιο δοκιμής που άρχισε την περασμένη εβδομάδα και θα διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος του μήνα. Αυτή θα παραταθεί ανάλογα με την κατάσταση, σύμφωνα με το ATR και όπως μεταφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Έχοντας περίπου 120.000 καταμετρημένα κρούσματα του νέου κορονοϊού και σχεδόν 2.000 θανάτους εξαιτίας της COVID-19, η Ιαπωνία έχει αντιμετωπίσει την πανδημία καλύτερα από πολλές άλλες χώρες και οι άνθρωποι εκεί συμμορφώνονται ως επί το πλείστον με το αίτημα για την χρήση προστατευτικής μάσκας.

Ωστόσο οι αρχές καλούν σε επαγρύπνηση έπειτα από μια επανεμφάνιση κρουσμάτων του SARS-CoV-2 καθώς ο καιρός γίνεται πιο κρύος και οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο σε εσωτερικούς χώρους.