Αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και ρυθμιστικοί φορείς δίνουν το πράσινο φως στο σχέδιο να μετατραπούν τα μεγάλα επιβατικά αεροσκάφη σε θαλάμους εντατικής θεραπείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας του νέου κορονοϊού, έγινε σήμερα γνωστό από τη βρετανική οργάνωση που πρότεινε την ιδέα αυτή.

Η οργάνωση Caircraft πιστεύει πως από μεγάλα αεροσκάφη, όπως τα A380 και τα A340, τα οποία έχουν καθηλωθεί λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν για την κρίση, θα μπορούσε να αφαιρεθεί όλο το εσωτερικό τους και να εγκατασταθούν κρεβάτια εντατικής και εξοπλισμός σε διάστημα 7 έως 10 ημερών.

Εκατό έως 150 κρεβάτια θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε κάθε ένα από τα αεροσκάφη αυτά ανάλογα το μέγεθος των αεροπλάνων και η οργάνωση Caircraft αναμένει αυτή τη στιγμή τη στήριξη της κυβέρνησης για τη χρηματοδότηση και τον συντονισμό του όλου σχεδίου.

«Διεξάγουμε διάφορες συζητήσεις σε διάφορα επίπεδα. Και κατανοούμε πλήρως πόσο απασχολημένοι είναι με όλα αυτά που συμβαίνουν», είπε ο οικονομολόγος Κρις Τέρι, ένας εκ των εμπνευστών της ιδέας, περιγράφοντας τις επαφές με την κυβέρνηση.

Η οργάνωση συνομιλεί επίσης με τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ, του Καναδά, της Γερμανίας και της Μαλαισίας σχετικά με την ιδέα.

Βρετανικές αεροπορικές εταιρείες που διαθέτουν jumbo-jet υποστηρίζουν το σχέδιο, ανέφερε ο Νικ Ντάιν, επιχειρηματίας που συμμετέχει στο πρόγραμμα, χωρίς να κατονομάσει τις εταιρείες αυτές. Πιστεύεται, βέβαια, ότι σε αυτές τις εταιρείες περιλαμβάνονται η British Airways και η Virgin Atlantic, όπως επίσης ένας αριθμός βρετανικών αεροδρομίων και η βρετανική ρυθμιστική αρχή αεροπορίας.

Βάσει του σχεδίου της Caircraft, το οποίο επεξεργάζεται εδώ και μία εβδομάδα, το εκάστοτε αεροσκάφος θα πρέπει να πετάξει στην περιοχή που το χρειάζονται, προτού γίνουν οι μετατροπές σε αυτό. Δεν θα μεταφέρονται με αυτό ασθενείς.

«Αυτό που δεν θέλουμε να κάνουμε είναι ένα ιπτάμενο νοσοκομείο» επισήμανε ο Ντάιν.

Σύμφωνα με την οργάνωση, τα πλεονεκτήματα του να χρησιμοποιηθούν αεροσκάφη δεν είναι μονάχα ότι μπορούν να μετακινηθούν και ένας μεγάλος αριθμός αυτών είναι διαθέσιμος αυτή τη στιγμή, αλλά επίσης ότι ο αέρας σε αυτά φιλτράρεται.

Ο Ντάιν απέφυγε να σχολιάσει το κόστος της διαδικασίας μετατροπής ενός αεροσκάφους σε θάλαμο εντατικής.