Στο συμπέρασμα ότι οι Αιγύπτιοι έφτιαχναν κοσμήματα από μετεωρίτες κατέληξαν ειδικοί ερευνητές που μελέτησαν αρχαία αιγυπτιακή χάντρα που βρέθηκε το 1911 σε τάφο ηλικίας 5.000 ετών στην περιοχή Γκέρζεχ, 70 χλμ νότια του Καΐρου.

Η δημιουργία της χάντρας που ανακαλύφθηκε στο μνημείο ταφής και χρονολογείται την περίοδο 3.200 π.Χ. είχε διχάσει για χρόνια την επιστημονική κοινότητα.

Από τη δεκαετία του 1920 και έπειτα αρχαιολόγοι «έλιωσαν» μια χάντρα προκειμένου να αναλύσουν τα συστατικά στοιχεία της. Αυτό που ανακάλυψαν ήταν ότι στο εσωτερικό υπήρχε νικέλιο και κοβάλτιο που επέτρεπαν να υποθέσει κανείς ότι το κόσμημα ήταν φτιαγμένο από μετεωρίτες. Ωστόσο η ανάλυση ήταν ακόμη σε πρώιμο στάδιο και κανείς δεν μπορούσε να μιλήσει με βεβαιότητα για αυτό.

Αυτό όμως άλλαξε πρόσφατα χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας που επέτρεψε τις πιο εντατικές έρευνες μέσω ηλεκτρονικού μικροσκοπίου και τομογράφου οι οποίες επιβεβαίωσαν τις αρχικές εκτιμήσεις των επιστημόνων.

«Εδώ και καιρό υπήρχε η υποψία ότι τα κοσμήματα φτιάχτηκαν πολύ πριν από την εποχή του σιδήρου και συγκεκριμένα από μετεωρίτες, και τώρα έχουν επιβεβαιωθεί πέραν πάσης εύλογης αμφιβολίας» δήλωσε ο καθηγητής Thilo Rehren από το πανεπιστήμιο UCL Qatar.