Κοχύλια, αχιβάδες, κοράλλια, όστρακα, κάθε καλοκαίρι η μόδα βουτάει στον κόσμο του βυθού για να αντλήσει έμπνευση. Φέτος, όμως, τα πράγματα έγιναν πιο τολμηρά: Ένα clutch σε σχήμα ψαριού έχει κατακλύσει το Instagram, τα TikTok videos και τα street style looks, ανατρέποντας την έννοια της κλασικής βραδινής τσάντας.
Το FISHY clutch της νεοσύστατης μάρκας VIN δεν είναι απλά ένα αξεσουάρ,∙ είναι μια μικρή γλυπτική δημιουργία. Κατασκευασμένο από μπρούντζο, με χρυσό φινίρισμα και επένδυση από μαύρο βελούδο, μοιάζει περισσότερο με συλλεκτικό αντικείμενο ή με μπιζουτιέρα πολυτελείας που θα στόλιζε ένα τραπεζάκι παρά με τσάντα για βραδινή έξοδο. Παρ’ όλα αυτά, fashion insiders και trendsetters το κρατούν παντού, από δείπνα μέχρι μεγάλα events, επιβεβαιώνοντας το hype.
Δεν είναι τυχαίο πως το είδαμε πρόσφατα και στη Vogue Arabia, η οποία μίλησε για το “Sardine Girl Summer 2025”. Η νέα εποχή του fashion surrealism, που θέλει τα αξεσουάρ να θυμίζουν έργα τέχνης ή συλλεκτικά αντικείμενα, έχει βρει στο VIN έναν από τους πιο γοητευτικούς εκπροσώπους της.
Η μάρκα VIN γεννήθηκε το καλοκαίρι του 2024, όταν οι Claudia Li Johnson και Gabby Kono Abdy, δύο φίλες με πάθος για το ασυνήθιστο και το συλλεκτικό, αποφάσισαν να φτιάξουν βραδινά clutches που ξεφεύγουν από την τυπική, σοβαρή κομψότητα. Η ιδέα τους ήταν κάθε τσάντα να μην είναι απλώς αντικείμενο μόδας, αλλά μια ιστορία, ένα μικρό αφήγημα που κουβαλάς μαζί σου. Οι ίδιες μεγάλωσαν αναζητώντας vintage αντικείμενα με χαρακτήρα, μικρούς θησαυρούς που δεν περνούσαν απαρατήρητοι. Αυτή η νοσταλγία, μαζί με τη διάθεση για κάτι φρέσκο και τολμηρό, έγινε το DNA του brand.
Η αλήθεια είναι ότι το ψάρι δεν εμφανίζεται για πρώτη φορά στη μόδα. Από το εμβληματικό sardine handle της Bottega Veneta (F/W 2022) μέχρι τα beaded κονσερβοκούτια της Staud, το μοτίβο είχε ήδη ρίξει δολώματα στους σχεδιαστές. Η VIN, όμως, πήγε το trend ένα βήμα παραπέρα καθώς δεν έμεινε στη λεπτομέρεια, αλλά έκανε το ψάρι ολόκληρο το concept. Αυτό το τολμηρό βήμα έδωσε χώρο σε κάτι νέο: το “sardinecore”. Ένα microtrend που μιλά για αυθεντικότητα, ανεπιτήδευτο στυλ και το θάρρος να φορέσεις κάτι που μοιάζει παράξενο αλλά τελικά γίνεται statement.
Η VIN, βέβαια, δεν σταματά εκεί. Εκτός από το ψάρι, έχουν παρουσιάσει κι άλλα σχέδια, όπως ένα clutch σε σχήμα πιπεριάς, που επίσης έχει βρει το κοινό του. Το background της Gabby στην ηθοποιία και την παραγωγή ταινιών δίνει μια αφηγηματική διάσταση στα σχέδια, ενώ η Claudia με την επιρροή της στα social media φροντίζει να φτάσουν στο σωστό κοινό. Σε μια εποχή όπου πολλές τσάντες μοιάζουν ίδιες, το VIN βρήκε τρόπο να ξεχωρίσει προτείνοντας αντικείμενα που δεν περιορίζονται σε στιλιστικούς κανόνες. Είναι μικρά έργα τέχνης, συλλεκτικά κομμάτια που φτιάχτηκαν για να τραβούν βλέμματα και να δημιουργούν συζητήσεις. Το αποτέλεσμα; Μια μικρή μάρκα που μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο έχει γίνει talk of the town στον κόσμο της μόδας και το φετινό καλοκαίρι της ανήκει.