32
loading

Όταν η RubySam Youngz έγινε θύμα bullying σε ηλικία δέκα ετών, στην τελευταία της χρονιά στο δημοτικό, ένιωθε μόνη και μπερδεμένη. Είχε μόλις μετακομίσει με την οικογένειά της από την Αγγλία στην Ουαλία και ο άνθρωπος που την έβαλε στο στόχαστρό του χρησιμοποίησε ως «εργαλείο» για τον βασανισμό της την προφορά της. Στη συνέχεια άρχισαν να την κοροϊδεύουν για την εμφάνισή της. «Δεν έβγαζε νόημα για μένα» αφηγείται η ίδια. «Ήμουν σε ένα καινούριο μέρος, δεν ήξερα κανέναν, κανένας δεν με συμπαθούσε και πραγματικά δεν ήξερα το γιατί».

Η Youngz λέει πως το αδιάκοπο bullying, που δεν σταμάτησε ούτε στο γυμνάσιο και το λύκειο, τη σημάδεψε εφ’ όρου ζωής. Για να διαχειριστεί τη βασανιστική κατάσταση άρχισε να καπνίζει και να πίνει. Στα 46 της σήμερα, κατάφερε μόλις ένα χρόνο πριν να συμφιλιωθεί με τις επιπτώσεις που είχε το bullying στην ίδια.

«Ένιωθα πως αν κανείς δεν με συμπαθεί, δεν συμπαθώ ούτε εγώ τον εαυτό μου» εξηγεί.

Η εμπειρία της αναδεικνύει μία επώδυνη αλήθεια. Τα παιδιά, παρ’ όλη την αθωότητα και την απειρία τους, μπορούν να γίνουν οι πιο κακοί bullies. Οι πράξεις τους, πιθανώς κι επειδή δεν έχουν ακόμα ενσωματώσει στο αξιακό τους σύστημα τις κοινωνικές νόρμες που όλοι μαθαίνουμε στη ζωή μας, μπορούν να είναι ανελέητες, βίαιες και σοκαριστικές. Και να προκαλέσουν στα θύματά τους επιπλοκές που διαρκούν για όλη τη ζωή  τους.

Το πρώτο ερώτημα είναι πώς γίνεται ένα παιδί bully;

Ο ορισμός του «bully»

«Το μεγαλύτερο διάστημα, στον τομέα της έρευνας, πιστεύαμε πως υπάρχει μόνο ένας τύπος bully: Ένα πολύ επιθετικό παιδί με ζητήματα αυτοεκτίμησης, που προέρχονται από το βίαιο ή αδιάφορο σπίτι του» δηλώνει στο BBC η Dorothy Espelage, καθηγήτρια εκπαίδευσης στο University of North Carolina. Τώρα η εικόνα αυτή φαίνεται να αλλάζει.

Ο ορισμός του «bullying» που υιοθετούν οι ερευνητές περιγράφει μια μορφή επιθετικότητας ανάμεσα σε άτομα ή ομάδες ατόμων με διαφορετικά επίπεδα δύναμης. Πιθανώς δεν περιλαμβάνει ωστόσο και το φρικτό τίμημα που έχει το bullying στα θύματά του ή τους περίπλοκους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι γίνονται bullies. Είναι ωστόσο ευρέως αποδεκτός ο ρόλος – κλειδί που παίζει η διαφορά στα επίπεδα δύναμης.

«Μπορεί εσύ να εκφοβίζεις εμένα. Εσύ είσαι δημοφιλής εγώ όχι, αυτή η διαφορά δυναμικής με δυσκολεύει στο να υπερασπιστώ τον εαυτό μου» εξηγεί η Espelage. Τον δικό τους ρόλο παίζουν για τα παιδιά το εάν υπάρχει ενδοοικογενειακή βία ή επιθετικά αδέλφια, ωστόσο δεν είναι αυτοί οι μόνοι παράγοντες, προσθέτει. Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε βίαιες οικογένειες αλλά φοιτούν σε σχολεία με προγράμματα καταπολέμησης του bullying και ατμόσφαιρα αλληλοϋποστήριξης είναι πιθανό να μην καταλήξουν στον εκφοβισμό.

Τα τελευταία χρόνια η εικόνα που σκιαγραφούν οι ειδικοί για έναν «τυπικό» μαθητή - bully έχει αλλάξει. Εκτός από το «γνωστό» είδος του ανθρώπου που εκφράζει ανοιχτά και χωρίς περιστροφές την επιθετικότητά του, αναγνωρίζεται πλέον κι ακόμα μία «μορφή» του. Τα παιδιά που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία έχουν καλύτερες κοινωνικές δεξιότητες, συχνά είναι χαρισματικά και τα συμπαθούν οι δάσκαλοι. Μακριά δηλαδή από το στερεότυπο του ελαφρώς χαζούλη «νταή», η πιο εξελιγμένη εκδοχή του μπορεί να καταφεύγει ή να απορρίπτει το bullying ανάλογα κάθε φορά με τις ανάγκες του.

«Οι κοινωνικά κυρίαρχοι bullies θέλουν να είναι αρχηγοί του πλήθους» εξηγεί η Espelage. «Και ο τρόπος για να το πετύχουν αυτό είναι να σπρώχνουν άλλα παιδιά πιο κάτω στην ιεραρχία».

Τη θέση αυτή υποστηρίζουν κι άλλοι ερευνητές, σημειώνοντας πως πολλές φορές ο σχολικός εκφοβισμός έχει να κάνει περισσότερο με τον δράστη παρά με το θύμα. Σε έρευνα που έγινε σε μαθητές στην Ιταλία και την Ισπανία, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να λάβουν μέρος σε μία άσκηση που περιλάμβανε το να σκεφτούν ένα σενάριο bullying από τη σκοπιά του δράστη. Οι ερευνητές έδωσαν στα παιδιά κι ένα ερωτηματολόγιο καλώντας τα να κατηγοριοποιήσουν τους άλλους συμμετέχοντες είτε ως bully είτε ως θύμα είτε ως outsider.

Τα παιδιά που χαρακτηρίστηκαν «bullies» ήταν πιθανότερο να αντιδράσουν στο υποθετικό περιστατικό bullying εστιασμένα στην οπτική του δράστη (λέγοντας πράγματα όπως «θα ένιωθα υπέροχα επειδή θα είχα την προσοχή των άλλων παιδιών») ή δείχνοντας μηδαμινή ενσυναίσθηση («δεν νιώθω ένοχος γιατί δεν το σκέφτομαι» και «θα ήμουν αδιάφορος επειδή το θύμα δεν υποφέρει»).

Αλλά και το ίδιο το bullying έχει πάρει νέες μορφές τα τελευταία χρόνια. Ένα κοινό χαρακτηριστικό των προηγούμενων ορισμών του ήταν η επαναλαμβανόμενη επιθετικότητα σε βάρος του θύματος. Όμως στον ιντερνετικό κόσμο που ζούμε πλέον, αυτό το χαρακτηριστικό αμβλύνεται λόγω των τεράστιων επιπτώσεων που μπορεί να έχει ακόμα και μόνο ένα περιστατικό κυβερνο- bullying.

«Υπάρχει λόγος να κάνεις δύο φορές την ίδια κίνηση, όταν έχεις ποστάρει κάτι κι αυτό έχει φτάσει σε ένα εκατομμύριο ανθρώπους;» διερωτάται η Espelage. «Μάλλον όχι».

Στην πραγματικότητα, είναι τόσο ευρεία τα πεδία που συμπίπτει ο σχολικός εκφοβισμός με το cyberbullying, που ορισμένοι ερευνητές λένε πως τελικά εξελίσσονται σε ένα και το αυτό- ειδικά τώρα, που τα παιδιά συχνά έχουν τα κινητά τους τηλέφωνα μέσα στις τάξεις τους. «Στην έρευνά μου διαπιστώσαμε πως πολλές φορές οι μαθητές – bullies συνεχίζουν την παρενόχληση online» λέει η Calli Tzani-Pepelasi, λέκτορας ψυχολογίας στο University of Huddersfield. «Μπορεί να κάθονται δίπλα δίπλα αλλά προτιμούν να εκφοβίζουν ο ένας τον άλλο μέσω των social media, καθώς με αυτόν τον τρόπο οι ενέργειές τους γίνονται γνωστές σε πολλούς περισσότερους ανθρώπους και έτσι έχουν μια λανθασμένη αίσθηση «δόξας».

Εκτός από το τι οδηγεί ένα παιδί στο bullying, κρίσιμο ερώτημα είναι και το πρέπει να κάνει κανείς εάν διαπιστώσει πως το δικό του παιδί είναι αυτό που εκφοβίζει άλλα παιδιά.

Η αντίδραση του γονιού

Ένα καλό πρώτο βήμα για να εξακριβώσει ένας γονιός γιατί το παιδί του επιλέγει αυτή τη συμπεριφορά είναι να αναζητήσει το βάθος των κινήτρων του. «Αν κάποιος μου έλεγε πως το παιδί μου υιοθετεί τέτοιες συμπεριφορές, θα ήθελα να πω στο παιδί: ‘οκ, τι κερδίζεις από αυτή τη στάση; Γιατί το κάνεις;’» λέει η Espelage. «Μπορεί να είναι και το ότι το παιδί βρίσκεται σε ένα σχολείο όπου αυτό περιμένουν από το ίδιο να κάνει!»

Μια δεύτερη κίνηση είναι να σκεφτεί ο γονιός αν οι δικές του ενέργειες μπορεί να επηρεάζουν τα παιδιά του. «Για κάποιους γονείς, είναι πιθανό οι δικές τους διαπροσωπικές σχέσεις να αντανακλώνται στη συμπεριφορά του παιδιού» προσθέτει.

Ένας τρόπος να αντιμετωπιστεί ο σχολικός εκφοβισμός μπορεί να είναι ένα σύστημα «αλληλοϋποστήριξης» με τους νεότερους μαθητές να είναι «υπό τη φροντίδα» μεγαλύτερων συμμαθητών τους, οι οποίοι τους βοηθούν στο ξεκίνημά τους στο σχολείο.

«Το γεγονός πως οι νεαρότεροι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αντιγράψουν τη σωστή συμπεριφορά από τους μεγαλύτερους μαθητές» είναι ένα από τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος, λέει η Tzani-Pepelasi. Αλλά το να υπάρχει ένα υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον εν γένει είναι επίσης σημαντικό στην αντιμετώπιση του φαινομένου του bullying. «Χρειάζεται πολλή επιμονή και συνέπεια από τους δασκάλους και το υπόλοιπο προσωπικό γενικά, καθώς χωρίς αυτούς το σύστημα δεν μπορεί να λειτουργήσει» ξεκαθαρίζει.

Η Espelage συμφωνεί πως η δυνατή σχέση δασκάλων και παιδιών αποτελεί κλειδί στην υπόθεση του bullying. «Αυτό που ξέρουμε από την έρευνά μας είναι πως στα σχολεία όπου δίνεται προσοχή σε θέματα ανάπτυξης δεσμών, όπου διασφαλίζεται πως κάθε παιδί νιώθει να ανήκει στο σχολείο αυτό, διαπιστώνεται περιορισμένης έκτασης bullying» λέει.

Συχνά ωστόσο, αυτή η υποστήριξη λείπει. Το 2014, η Espelage και οι συνάδελφοί της δημοσίευσαν τα ευρήματα πενταετούς έρευνας που αναδείκνυαν ανησυχητικό σύνδεσμο ανάμεσα στο bullying και τη σεξουαλική παρενόχληση στα σχολεία. Η έρευνα έδειχνε πως το bullying μεταξύ των μικρότερων παιδιών συχνά περιλάμβανε ομοφοβικές προσβολές που κλιμακώνονταν σε σεξουαλική παρενόχληση στα μετέπειτα σχολικά χρόνια.

Αλλά τα παιδιά που εμπλέκονταν στη σεξουαλική παρενόχλησης, τόσο οι δράστες όσο και τα θύματα, συχνά δεν έδειχναν να καταλαβαίνουν πόσο σοβαρά ήταν αυτά τα περιστατικά, πιθανώς επειδή οι καθηγητές δεν παρενέβαιναν για να τα αποτρέψουν ή να τα σταματήσουν.

«Αυτό το συνεχές επιθετικότητας από το bullying στους ομοφοβικούς χαρακτηρισμούς, τη σεξουαλική βία, την εφηβική σεξουαλική βία, είναι πραγματικό» εξηγεί η Espelage.

Μετά το σχολείο

Κιμ αν το bullying είναι σε κάποιες περιπτώσεις εμπεδωμένη σχολική συμπεριφορά, είναι ένα ερώτημα τι γίνεται όταν το σχολείο τελειώνει. Σύμφωνα με την Espelage, κάποια από τα παιδιά – νταήδες εγκαταλείπουν αυτό το μοτίβο ή βρίσκουν μία άλλη διέξοδο για την επιθετικότητά τους. Όχι όμως όλα. «Θα έλεγα, βασιζόμενη στην εμπειρία μου, πώς κάποιοι από τους σχολικούς bullies επιλέγουν επαγγέλματα στα οποία αυτό το είδος συμπεριφοράς λειτουργεί, όπως αστυνομικοί, καθηγητές πανεπιστημίου, δικηγόροι.

Το πιο θλιβερό από όλα είναι πως η επίπτωση του bullying στα θύματα, ανεξαρτήτως τι θα κάνουν οι θύτες, συνήθως δεν τελειώνει με τη σχολική ζωή. Πολλές φορές μπορεί να διαρκέσει δεκαετίες, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στη σωματική και ψυχολογική υγεία. Η Youngz είναι πλέον ειδικός στη διαχείριση του πένθους κι ελπίζει να μπορέσει να βοηθήσει άλλους ανθρώπους που βιώνουν παρόμοιες απώλειες με την ίδια.

«Το bullying σχετίζεται με αυτό επειδή προκάλεσε την απώλεια του να νιώθεις φυσιολογικός, την απώλεια εμπιστοσύνης, ασφάλειας» εξηγεί.

Η μαθήτρια που την βασάνιζε περισσότερο επικοινώνησε πριν από λίγο καιρό μέσω Facebook μαζί της για να της ζητήσει συγγνώμη. Όταν έλαβε το μήνυμα, η Youngz ένιωσε οργή. «Δεν είχε κανένα νόημα για μένα, ούτε ελάφρυνε κάποιον από τον πόνο που μου είχε προκαλέσει» εξηγεί. «Μπορεί να ήταν βοηθητικό για την ίδια» προσθέτει. Κι όσο το σκέφτεται, νιώθει πως η απολογία- όπως και το bullying, που είχε τόσο αρνητική επίπτωση στη ζωή της- σχετιζόταν περισσότερο με τον θύτη παρά με την ίδια.

«Νιώθω συμπόνοια γιατί μπορώ ίσως να καταλάβω γιατί έκανε ό,τι έκανε, επειδή μπορεί κι εκείνη να περνούσε δύσκολα στο σπίτι της» σημειώνει. «Αλλά δεν μπορώ να συμφωνήσω με ό,τι έκανε».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

32
σχόλια
  1. avatar Ch14:01κυριακη3

    Και όμως λύση,για να φτιαχτεί ο εσωτερικός αν-θρωπος,είναι ο Ιησούς Χριστός.Το πρόβλημα είναι ο ίδιος ο άνθρωπος.Ο Θεός δεν θέλει τίποτα από τον άνθρωπο, μόνο να του δώσει ο άνθρωπος την καρδιά του.Ουτε τάματα,ούτε χρυσάφι, τίποτα από τα γήινα.Μονο την καρδιά του.Να του παραχωρήσει,το εγώ του.

    1. avatar Sg

      Να πουλήσει τη ψυχή του δηλαδή;
      Κάτι τέτοιο εννοείς;

    2. avatar 667

      Η θρησκεία της "αγάπης"
      Ο γιόκας του θεού "ειπε":
      "Εάν κάποιος δεν μείνει ενωμένος μαζί μου, πετιέται έξω σαν το ξεραμένο κλήμα και αυτά τα μαζεύουν και τα βάζουν στη φωτιά και καίγονται».
      « Μη νομίσετε ότι ήλθα να βάλω ειρήνη στη Γή. Δεν ήλθα να βάλω ειρήνη, αλλά μάχαιρα. Γιατί ήλθα για να διχάσω τον άνθρωπο από τον πατέρα του και την κόρη από τη μάνα και τη νύφη από την πεθερά της. » Ιησούς (Ματθ. ι΄ 34-38.)

      «

      1. Μην είσαι πονηρός, διότι κάνεις κακό στον εαυτό σου. Να μην διαβάλλει τον Λόγο του Θεού. Να είσαι καθαρός με τον εαυτό σου,, και με τους πλησίον σου. Ουδέποτε μίλησε ο Ιησούς, για μαχαίρια και ανθρώπινο αίμα, και ότι θα εγκληματισει σε άνθρωπο. Η μάχαιρα είναι, ότι ο άνθρωπος ο οποίος θα γνωρίσει με Επίγνωση, τον Ιησού Χριστό, δεν μπορεί πλέον. Να ακολουθεί την αμαρτία του κόσμου. Θα ζει και θα εργάζεται μέσα στον κόσμο, αλλά δεν θα ακολουθεί το ρεύμα του κόσμου. Η σε εσένα, η σε κάποιον άλλον, έχω απαντήσει για τα εδάφια αυτά.

  2. avatar Κάποιες φορές

    Όπως το μπουλινγκ δεν είναι και ότι χειρότερο. Προσωπικά το μπουλινγκ που υπεστη με έκανε απίστευτα σκληρό άνθρωπο μετά την ηλικία των 17. Θυμαμαι να έρχονται παιδιά να μου χτυπάνε την πόρτα όταν λείπανε οι γονείς μου για να με δείρουν. Θυμαμαι να τρέχω να φτάσω στο σπίτι και να με έχουν κάνει μαύρο μέχρι να φτάσω. Αποτέλεσμα Δευτέρα λυκείου μάγκας έρχεται να με δείρει. Είχα προμηθευτεί σιδερογροθιά την οποία κανεις δεν πρόλαβε να δει μαι με δυο γροθιές στο στομάχι λιποθύμησε. Μετά από τέσσερα χρόνια στο πανεπιστήμιο επίσης ομάδα Κρητικών στα ιωαννινα ήρθα να με δείρει για μια γκομενα. Όταν είδαν ότι πέταξα μαχαίρι με συνοπτικές διαδικασίες τράπηκαν τρία άτομα σε φυγή μα το θεο θα τους είχα σφάξει επι τόπου. Τρία η τέσσερα χρόνια μετά συνεργάτης με απείλησε ότι θα με πάρουν τέσσερις από την Καβάλα. Πήρα αμαξι πήγα έξω από το μαγαζί με σιδερογροθιά και μια πεταλουδίτσα. Τον περίμενα τέσσερις ώρες το μαγαζί δεν άνοιξε εκείνη τη μέρα..... του έσπασα και τη τζαμαρία και έσφαξα τέσσερα λάστιχα από τπ φορτηγάκι του. Φυσικά του το μαρτύρησα κιόλας λέγοντας του την επόμενη θα πάει στον Τάφο.
    Αυτό που θέλω να πω είναι ότι είμαι υποχρεος σε αυτά τα παιδιά που μου έκαναν τότε τη ζωή δύσκολη γιατί με μετέτρεψαν σε άγριο θηρίο με όψη Αγίου ανθρώπου

    1. avatar Έτσι είναι

      Όταν η φύση σε έχει κάνει να περάσεις τέτοιες στιγμές μετατρέπεσαι σε άγριο θηριο

    2. avatar Περίεργος.

      Αναλαμβάνεις "καθαριότητες" επί πληρωμή;
      Που σε βρίσκουμε;
      Τι είναι η πεταλουδίτσα;

  3. avatar KΛΕΩΝ

    Η φυση και αν κανει bullying....σ'αυτη δεν βλεπω να τις κανει κανεις παρατηρηση!

    1. avatar κ.ΚΛΑΙΩΝ

      Εσένα σίγουρα σε αδίκησε.

  4. avatar Μπουλινγκ του δε μπεστ.

    Αυτο που κανει το μπεστ,δηλαδη ,να μην δημοσιευει σχολια που δεν παραβαινουν τους κανονες ,η τα δημοσιευει μετα απο 10 ωρες, τι ειναι ? Με την ευρεια ενοια μπουλινγκ !

    1. avatar Σκέτος

      Πέσ τα ανθρωπε μου!
      Εγώ τους εστειλα εξώδικο γι αυτό το λόγο;

  5. avatar Ακούστε με και εμένα….

    Το να νικηθεί το μπουλινγκ σε αυτήν την χώρα που ζούμε και με δεδομένη την ανυπαρξιά του κράτους, είναι ένα όνειρο απατηλό.
    Δεν έγιναν αλλού, θα γίνουν εδώ?
    Η λύση, την οποία εφάρμοσα προ είκοσι χρονών για τον γιο και την κόρη μου. Να πάνε τα παιδιά σας να μάθουν μια τεχνική αυτοάμυνας, η αλλιώς "Τεχνική απόδοσης σεβασμού προς τους άλλους και κτήσης προσωπικής αυτοπεποίθησης"... όπως την λέω εγώ.
    Η κοινωνία είναι σήμερα σχεδόν Ζούγκλα. Θα γίνει Ζούγκλα κανονική συντομα όμως.
    Τα τσογλανάκια τωρα, που κάνουν απο κόμπλεξ μπουλινγκ και εκφοβισμό, πειράζουν ΜΟΝΟ όσους ξέρουν ότι τους παίρνει. Ψαχνουν, μελετούν και χτυπούν. Εκεί που δεν τους παίρνει, που θα ξεφτιλιστούν δηλαδή, κανουν τα παγόνια.
    Άν ξέρουν ότι το παιδί σας είναι πυγμάχος και θα τους πλακώσει στα κροσίδια, το μόνο που θα του κάνουν.. θα είναι να του λένε χααμογελαστά καθημερινά:
    ... "καλημέρα φιλάρα"
    ...."πως πάει man, πως είσαι?"
    και πάντα με high five!
    Τα παιδιά σας, θα μάθουν να σέβονται ολους και ιδιαίτερα τους αδύνατους, τους οποίους και σε μια ανάλογη περίπτωση θα προστατέψουν.
    Εσείς δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα άλλο για να μην εκφοβίσουν το παιδί σας. Τίποτε απολύτως, γιατί δεν θα είστε εκει.
    Το κράτος μπανανία που ζουμε είναι ανίκανο θεσμικά να προστατέψει τα παιδιά μας στα σχολεία και στον δρομο, αυτή είναι η πικρή αλήθεια.
    Τα υπόλοιπα που διαβάζετε και που δεν μπορούν να αλλάξουν είναι...υψηλές θεωρίες και ....εμπεριστατωμένες επιστημονικές μαλ...ς

    1. avatar PatentadoroS

      Σωστότατος ο παίχτης!

    2. avatar ΣΤΕΦΑΝΟΣ Λ.

      ΕΧΕΙΣ ΑΠΌΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ ΦΙΛΕ!!!
      ΜΟΝΟ ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΟΙ ΠΕΦΤΟΥΝ ΘΥΜΑΤΑ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΑ. Ο ΚΑΘΕ ΓΟΝΙΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΙΔΙΟΙ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΤΟΥΣ.

  6. avatar φωφω

    Πάντως στο δημοτικό ελευθέριος βενιζέλος,από τα λεγόμενα της μητέρας μου και την επόμενη δική μου επικρατούσε σοβαρότητα πειθαρχία καλαισθησία όρεξη για μάθηση ομαδικότητα στα παιχνίδια του διαλείμματος και στη έπαρση της σημαίας η απόλυτη προσοχή.

  7. avatar Τόνο Μάσας.

    "Τα παιδιά είναι οι χειρότεροι εγκληματίες. Η μόνη τους αθωότητα είναι ότι είναι μικρά για να κάνουν τα εγκλήματα που ονειρεύονται."
    Τα παιδιά κυριαρχούνται από τα ζωώδη, πρωταρχικά ένστικτα του ανθρώπινου είδους.
    Οι άνθρωποι κουβαλάμε ακόμα στα γονίδιά μας τον πρωτογονισμό της αγέλης και του κοπαδιού που εξελίχθηκαν σε μικρές και μεγάλες κοινωνίες.
    Η θέληση για κυριαρχία και η φυσική βία που την επιβάλλει ήταν και είναι φυσικός τρόπος και μέσο επιβίωσης.
    Με την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, τις απαγορεύσεις και την κατάλληλη καθοδήγηση απο τους γονείς και το σχολείο τα παιδιά χάνουν αυτή την φυσική βία και επιθετικότητα, την θέληση για κυριαρχία και καταπίεση των άλλων ανθρώπων.
    Οχι πάντα και όχι εντελώς.
    Δεν γίνεται να εξαλείψεις την φυσική βία γιατί αυτό μόνο με βία μπορεί να γίνει οπότε μόνο να περιοριστεί μπορεί ή να την προσπεράσουμε.
    Κατάργηση των σχολείων εκπαίδευση απο το διαδίκτυο διαμονή σε ολιγάριθμα προστατευμένα
    και ελεγχόμενα περιβάλλοντα για να περιοριστούν οι αιτίες που γεννάν αυτού του είδους κοινωνική βία.

    1. avatar Σώωωωπα!

      Στη ζούγκλα μεγάλωσες ή μασάς ξεπερασμένες θεωρίες;

  8. avatar Ch08:31Κυρ.2

    Στ! Γυμνάσιο Αθηνών,αρχές λεωφ.Βουλιαγμενης,στις φυλακές,επί εποχής ,Τζαουλ, Απάτσι,Πλυστρας.Ειχε μια μικρή κερκίδα,και ένα χώρο, παραλληλόγραμμο,που παίζαμε μπάλα.Χειμωνας, χιονόνερο, πάγος.Καθομασταν στις κερκίδες, πολλά παιδιά, μέχρι να κτυπησει το κουδούνι ,και μας ήλθε ένα κομμάτι , παγωμένου νερού,από πίσω μας,με πολύ δύναμη.Εμενα με χτύπησε πίσω στο λαιμό,στα πλάγια, αριστερά,και με έγδαρε.Πηγαμε στο γραφείο και κάναμε παράπονα.Το τελικό αποτέλεσμα του γεγονότος.! Τελειώνει η χρονιά,πήραμε τους ελέγχους,και η διαγωγή?! Κοσμία!Εγώ, πήγα στην φιλόλογο,και οι γονείς μου, γιατί κοσμια η διαγωγή.? Απάντηση,για το συμβάν,που μας πέταξαν το παγωμένο νερό.Μα είναι παθών.Απαντηση!Δεν πειράζει, έτσι η αλλιώς,του χρόνου,θα είσαι πάλι εδώ!

  9. avatar Ο Πολυχρονης και ο Ευζωνας

    Απο φετος ειναι υποχρεωτικη η φοιτηση των προνηπιων σε νηπιαγωγεια και οχι σε παιδικο σταθμο.
    Στα περισσοτερα λοιπον νηπιαγωγεια ,τα προνηπια πανε μαζι με τα περσινα νηπια,χωρις το αναλογο προσωπικο και νηπιαγωγων και βοηθητικου προσωπικου.
    Φανταστειτε λοιπον το 3 ετων και 9 μηνων παιδακι (που δεν εχει μαθει ακομη να αυτοεξυπηρετειται στην τουαλετα και η νηπιαγωγος απαγορευεται να το βοηθησει) το τι κορο'ι'δια θα τραβαει απο τα αλλα μεγαλυτερα παιδακια. Προνηπιακια καλως ηρθατε στην εποχη του μπολιγκ και με τκ νομο!

  10. avatar Ch08:08Κυριακη

    Καλημέρα σε όλη την Ελλάδα με τον Ιησού Χριστό. Δυστηχως υπήρξε, και θα υπάρχει! Αιτία, τι φταίει. Η σωστή παιδεία, που ξεκινά από την οικογένεια, από το σχολείο, από την Ορθή Διδασκαλία του Λόγου του Θεού, από την Εκκλησία.

    1. avatar Πρός ολους του μαζοχιστές:

      «Εάν κάποιος σε ραπίσει στο ένα μάγουλο, να του στρέψεις και το άλλο!»
      Πηγή: Χριστός, Ευαγγέλιο

    2. avatar Ο χριστός

      Δεν είναι η λύση,είναι το πρόβλημα.

  11. avatar Μαρκ..

    Μαθαμε τωρα μπουλινγκ παλια διναμε καμια μπουνια τα παιδια μεταξυ μας ανοιγε κ καμια μυτη κ ως εκει.τα εχετε κανει ολα μαμακηδες γυναικες θεοτρελες.κ μετα μεγαλωνουν κ τρεχουν στους ψυχολογους αντι να παρουν την πετρα κ να την στιψουν.

  12. avatar Generation X

    Στη δεκαετία του 80 άνθιζε πάντως ο σχολικός εκφοβισμός, το γνωρίζω από πρώτο χέρι. Υπέφερα στο σχολείο τόσο από συμμαθητές μου όσο και από μαθητές άλλων τάξεων. Γιατί τα "νέα" ταξιδεύουν γρήγορα και μόλις αναγνωριστεί το υποψήφιο θύμα ορμούν όλοι σαν αγέλη.

  13. avatar Λευτέρης Ο

    και εμείς φάγαμε bulling και αποφεύγαμε κάποιους στο σχολείο, αλλά αυτό μας έκανε πιο δυνατούς. Όχι κλαψιαριδες. Έλεος με τις φλωριές που προσπαθούν να περάσουν αυτές τις ημέρες. Στο τέλος τα παιδιά μας δεν θα μπορουν να επιβιώσουν πουθενά χωρίς βοήθεια.

    1. avatar κ.Λευτερη

      Σε σχολείο πήγες η σε αναμορφωτήριο;
      Προσπάθησε να θυμηθείς.

    2. avatar Το πως επίδρασε σε εσάς ο σχολικός εκφοβισμός

      δεν σημαίνει πως θα έχει την ίδια επίδραση σε όλους. Μη το θέτετε ως κανόνα. Ο καθένας είναι διαφορετικός. Σκεφτείτε πιο ανοιχτά. Ευχαριστώ

      1. avatar Sg

        Έχεις δίκιο. Αυτό που δε λένε όμως ξεκάθαρα παραπάνω είναι ότι εμείς οι γονείς πρέπει να είμαστε περισσότερο βοηθητικοί παρά παρεμβατικοί.
        Φιλικά.

  14. avatar Ας μην ειναι ο κανονας.

    Η αδιαφορια κα η μη σωστη κριση των δασκαλων ,ενθαρυνει και δυστυχως επιβραβευει τον θυτη.
    Μπουλινγκ ομως γινοταν και παλιοτερα, ισως και πιο σκληρο ,αλλα μεμονομενα.

  15. avatar Παυσιπονο

    Τα μοναδικα παυσιπονα σε αυτό το πρόβλημα ειναι, η σακατεύεις στο ξύλο τον θύτη σου σε σημείο να τον στειλεις στην εντατική του νοσοκουμείου η τον στέλνουν στο στρατό να του φύγει η μαγκιά απο πάνω του

  16. avatar φωφω

    Οι δεκαετίες 60 70 δεν είχε εφευρεθεί το bull επειδή οι τότε εκπαιδευτές μπορούσαν να υποβάλουν την ταξη την ηθική την προσοχή τον σεβασμό την διαγωγη την μελέτη και την ομαδικότητα στα προαύλια. Κατόπιν

    1. avatar Κα φωφω

      Αν ησουν μαθητρια τις 10ετιες 60-70 και μαλιστα σε γυμνασιο επαρχιακης πολης ,θα πρεπει να θυμασαι το τι τραβουσαν καποια χωριατοπαιδα ,που μεναν μονα τους σε καποιο δωματιακι που τους νοικιαζαν στην πολη ,γιατι συγκοινωνιες δεν υπηρχαν για να πηγαινοερχοντε.
      Απλα τοτε δεν το λεγανε μπουλιγκ και οι καθηγητες (καποιοι τουλαχιστον) γελαγανε και αυτοι με την δηθεν πλακα!!!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...