13
loading

Μία ελληνική επιχείρηση κατάφερε να κάνει τον γύρο παγκόσμιο προϊόν και να τον φτάσει μέχρι τον μακρινό Παναμά... Το «greek souvlaki» είναι προφανώς γνωστό στο εξωτερικό, στην Αμερική και σε πολλές χώρες, ωστόσο μια επιχείρηση έφτιαξε ένα εργοστάσιο στην Ελλάδα, ένα δεύτερο εργοστάσιο στην Αμερική, μία αλυσίδα σουβλατζίδικων και άλλαξε την εικόνα των ψητοπωλείων ελληνικού φαγητού στο εξωτερικό.

Η εταιρεία Μέγα Γύρος υπό τους επιχειρηματίες Νίκο Λούστα από τη Φλώρινα και τον Γιώργο Νίκα, της γνωστής οικογενείας των αλλαντικών, είδε έγκαιρα το κενό που υπάρχει στην αγορά της Ευρώπης και όλου του κόσμου για τα προϊόντα ψητοπωλείου και δημιούργησε ένα δυναμικό επεκτατικό πλάνο τα τελευταία δύο χρόνια.

Με ορμητήριο τον Ασπρόπυργο, έχει πλέον εδραιωθεί στις τρεις μεγαλύτερες αγορές, της Κύπρου της Γερμανίας και της Αγγλίας, έχοντας ταυτόχρονα θέση σε αγορές όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία.

Σήμερα είναι η μεγαλύτερη σε παράγωγη γύρου όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, παράγοντας ημερησίως πάνω από 30 τόνους γύρο, 200 χιλ. σουβλάκια και 5 τόνους κρεατοσκευασμάτων για λογαριασμό της ευρωπαϊκής αγοράς. Τα νούμερα είναι ενδεικτικά, ενώ μόνο στο ελληνικό εργοστάσιο απασχολούνται 250 άτομα.

madhadg1

Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από δέκα χρόνια, το 2007 με βασικούς μετόχους τον Γιώργο Νίκα και το Νίκο Λούστα, ενώ προχώρησε στην δημιουργία εργοστασίου στην Αμερική το Μάιο του 2014 διακινώντας κάθε μέρα περισσότερους από 12 τόνους γύρο - στα δικά της καταστήματα και σε άλλους πελάτες της.

Οι πωλήσεις της θυγατρικής της Μέγα Γύρος στην Αμερική το 2016 έτρεξαν με ρυθμό αύξησης 68% και ανήλθαν σε 4,676 εκατ. δολάρια ενώ οι ζημιές της περιορίσθηκαν στα 606 χιλ. ευρώ.

Σε επίπεδο ομίλου οι πωλήσεις άγγιξαν τα 30,634 εκατ. ευρώ ενισχυμένες κατά 13,6% σε σχέση με το 2015.

Όπως αναφέρθηκε η Μέγας Γύρος ιδρύθηκε το 2007 με όραμα να γίνει ο γύρος παγκόσμιο προϊόν και πλέον η ξένη αγορά φεύγει από την εικόνα που είχε για το «greek souvlaki». Υπήρξε μια διαφορετική προσέγγιση του προϊόντος του γύρου από την παρασκευή του και την κατάψυξη μέχρι την τελική διαχείριση του προϊόντος και κυρίως το ψήσιμο.

Τα προϊόντα της εταιρίας είναι διαθέσιμα στις αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής, του Καναδά, στον Παναμά και αλλού. Ήδη πολλά καταστήματα στον Παναμά και στο Μεξικό προμηθεύονται τον γύρο της εταιρείας των δύο Ελλήνων.

madhadg2

Το εργοστάσιο δε της Αμερικής είναι 5.500τμ2 στην περιοχή του Λίνχερστ στο Νιου Τζέρσεϊ, μια επένδυση που ξεπέρασε τα 4 εκατομμύρια ευρώ.

Ξεκινώντας με αργά και σταθερά βήματα και επιλέγοντας ως στρατηγική αρχικά να μπει στην αγορά μόνο με το προϊόν του γύρου κατάφερε να εδραιωθεί στην αγορά και να δημιουργήσει ζήτηση και για την υπόλοιπη γκάμα των προϊόντων.

Έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη να γίνει μια ακόμα επένδυση 500.000 ευρώ για να δημιουργηθεί μια νέα γραμμή παράγωγης κρεατοσκευασμάτων.

Έχοντας δημιουργήσει στρατηγικές συνεργασίες με αλυσίδες fastfood όπως τα GRK, εστιατόρια, diner αλλά και με πολύ δυνατούς διανομείς έχει καταφέρει τα προϊόντα του Μέγα Γύρου να φτάσει από τον Καναδά στο Παναμά και στην Καλιφόρνια.

Το άρμα των εστιατορίων GRK

Στην Αμερική, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο το άρμα της εταιρείας είναι τα εστιατόρια «GRK Fresh Greek».

«Από τους ανθρώπους που έφεραν το δράμα, τη Δημοκρατία και τα ρολόγια, σας παρουσιάζουμε την απλή τελειότητα του GRK. Σας ταξιδεύουμε σε κλασικές ελληνικές γεύσεις, που δεν έχετε ξαναδοκιμάσει. Καλή όρεξη!»

madhadg3

Με αυτό το σλόγκαν καλωσορίζει ο Έλληνας ιδιοκτήτης του εστιατορίου «GRK Fresh Greek», Γιώργος Νίκας τους πελάτες του.

Η αμερικανική εφημερίδα Washington Post φρόντισε μάλιστα να ενημερώσει τους αναγνώστες της για το άνοιγμα του εστιατορίου στην Ουάσιγκτον, ενώ η επέκταση είναι διαρκής στο Ντουμπάι και στο Αμπου Ντάμπι.

Οι «βασιλιάδες» του γύρου και ο άνθρωπος που έφερε στην Ελλάδα τα Wendy's

Οι δύο άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από την επέλαση του ελληνικού γύρου είναι οι επιχειρηματίες Νίκος Λούστας και Γιώργος Νίκας. Ο Νίκος Λούστας ξεκίνησε από τη Φλώρινα όπου μεγάλωσε και σπούδασε Γεωλογία. Από νωρίς αποφάσισε να ασχοληθεί με τον χώρο των τροφίμων δημιουργώντας στη Θεσσαλονίκη μια βιοτεχνία κρέατος η οποία επεξεργαζόταν γύρους και σουβλάκια.

Έφτιαξε εστιατόριο στη Θεσσαλονίκη, αλλά τελικά αποφάσισε να κάνει νέο ξεκίνημα για την Αθήνα, όπου γνωρίστηκε με την οικογένεια Νίκα των γνωστών αλλαντικών. Με την οικογένεια Νίκα και άλλους επιχειρηματίες κατάφερε να ιδρύσει την εταιρεία Ελληνικός Γύρος -η πρώτη προσπάθεια βιομηχανοποιημένου γύρου-, την οποία και πούλησε μετά από κάποια χρόνια.

Από την άλλη πλευρά ο Γιώργος Νίκας είχε τη δική του πορεία και ήταν εξίσου ανήσυχος... Είχε την αλλαντοβιομηχανία (πουλήθηκε στη συνέχεια), όμως δεν φαινόταν ικανοποιημένος.

madhadg4

Ο Γιώργος Νίκας ήταν αυτός που αποφάσισε το 1989 να φέρει στην Ελλάδα τα Wendy's. Έκαναν την εμφάνιση τους στην εγχώρια αγορά το καλοκαίρι του 1989. Τα Wendy's κατάφεραν να παραμείνουν στην Ελλάδα για πάνω από δέκα χρόνια φθάνοντας το 1997 να διαθέτουν περισσότερα από 10 καταστήματα στην Αθήνα, αρκετά στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες επαρχιακές. Τελικά κατέβασαν ρολά καθώς υπήρξαν προβλήματα στην ανανέωση του συμβολαίου.

Για τον Γιώργο Νίκα βέβαια δεν υπήρχε ησυχία και αποφάσισε να ασχοληθεί ξανά με τα εστιατόρια, αλλά αντίστροφα. Δεν πήρε την αντιπροσωπεία μιας αμερικανικής αλυσίδας να την φέρει στην Ελλάδα αλλά πήγε στην Αμερική και ξεκίνησε μια δική του αλυσίδα με άρμα το σουβλάκι, το γιαούρτι και το τζατζίκι. Η αλυσίδα έχει ήδη μπει στην 39η θέση των 100 σημαντικότερων «movers and shakers» στην αγορά των εστιατορίων της ΗΠΑ.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

13
σχόλια
  1. avatar ΕΒΕΛΙΝ

    ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ ΕΤΥΧΕ ΝΑΜΑΙ ΕΚΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ Κ Ο ΓΥΡΟΣ ΜΑΣ ΜΟΣΧΟΜΥΡΙΖΕ Κ Η ΟΥΡΑ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΕΙ!! Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΙΣΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ!!

  2. avatar ΤΟΥ ΚΙΤΣΟΥ Η ΜΑΝΑ ΚΑΘΕΤΑΙ

    Μς το συμπάθειο [...], μεγαλοφυής ιδέα.....σουβλάκια, δεν μας το λέγατε τόσο καιρό να φτιάξουμε και εμείς?, ας φάμε τωρα μία διπλή πίτα γιατί πείνασα με τις [...] που διαβάζω....'έφτασε η ανάπτυξη,συγγνώμη ήθελα να πω μία πίτα με γύρο, έφτασεεεεεε(η ανάπτυξη αλλά πέρασε κιόλας)

    1. avatar Bux

      Από λόγια.....

  3. avatar αρες μαρες

    Παντου και παντα στηριζουμε και υποστηριζουμε ελληνες και ελληνικα προιοντα.

  4. avatar Ελληνικό φιλότιμο

    Όλοι όσοι σχολιάζετε πικροχολα δείχνετε πόση χολή και ζήλεια έχετε μέσα σας. Μείνετε εδώ να κραζετε σαν καρακάξες όσους προκοβουν. Σαφώς η Ελλάδα δεν έχει να αναδείξει μόνο σουβλατζίδες, αλλά όλοι έχουν την τιμητική τους, από τον πιο απλό χωριάτη μέχρι τον πανεπιστημονα, εφόσον βέβαια κάνουν κάτι σημαντικό με τις δυνάμεις που διαθέτουν. Ρίξτε μια ματιά στο παρελθόν να δείτε ποιοι πολέμησαν το 1821 για την πατρίδα μας, πόσοι ήταν λόγιοι και πόσοι χωριάτες του δημοτικού

  5. avatar Sitof

    ΓΥΡΟΣ-ΣΟΥΒΛΛΑΚΙ.ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ; ΣΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΟΤΙΚΑ Η ΣΤΑ ΑΘΗΝΑΙΚΙΟΤΙΚΑ;

  6. avatar Ωωωω

    Το απόλυτο τίποτα σε επιστήμες και τεχνολογία γιατί και εσείς είστε για τα σουβλάκια, δεν έχετε καμία ενημέρωση τι κάνουν οι Έλληνες στα Πανεπιστήμια και τις επιχειρήσεις του πλανήτη.

  7. avatar Χάρις Παλαιολόγου

    καλα μιλαμε ολος ο πλανητης μιλαει για το οικονομικο θαυμα των ελληνων που λεγεται «greek souvlaki» !
    αντε, ελληναρες, και στο greek tzatziki,
    στο greek pastitsio, στα greek galaktompoυrekos...
    τεραστια η οικονομικη αναπτυξις των σημερινων ελληνων....
    που μονο ενα σουβλακι και ενα τζατζικι
    εχουν να επιδειξουν στη διεθνη κοινοτητα!
    σιγα μην ειχαν να επιδειξουν κατι σε τεχνες, επιστημες, πολιτισμο, παιδεια.....σιγα.....αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
    υγ : που ειναι ο κυρ καλτσιδης μας, ο διαβοητος criskalts
    να μας πει παλι τα παραμυθακια του περι ΄΄επιτυχημενων ελληνων΄΄???? χεχεχε

    1. avatar DNP

      Παρουσιάζονται ως «Από τους ανθρώπους που έφεραν το Δράμα, τη Δημοκρατία και τα ρολόγια…… Σας ταξιδεύουμε σε κλασικές ελληνικές γεύσεις». Και δεν βγήκε κανένας να τους κράξει τους σουβλατζήδες για όσα δηλώνουν. Δεν βγήκε κανένας να τους κράξει ότι το σουβλάκ το ντονέρ το τζατζίκ το γιαουρτλού είναι τούρκικα και μεσανατολίτικα και κλασικές γεύσεις μόνο στις πατρίδες των ανατολιτών προγόνων τους . Οπωσδήποτε όχι κλασικές ελληνικές γεύσεις. Πανηγυρίζουν για την βαριά βιομηχανία τους όπως και ο ανατολίτης τεμπέλης μικρόνους καραπαζοεισπράκτορας Καραγκιόζης ή ο ομότιμος του κουτοπόνηρος ανατολίτης Νασρεντίν Χότζας που όταν έβρισκαν στα σκουπίδια ένα κουρέλι ύφασμα το έβαζαν στην είσοδο του σπιτιού τους για πόρτα αναπληρώνοντας την έλλειψη της καλής και ακριβής πόρτας που την είχαν πουλήσει για λίγο κρασί ή ένα κομμάτι ψωμί. Έφυγαν όλες οι αξιόλογες και σοβαρές βιομηχανίες που με τα εξαγόμενα προϊόντα τους κρατούσαν καλές θέσεις στις διεθνείς αγορές στήριζαν την ανάπτυξη και την οικονομία και έμειναν στην Ελλάδα οι σουβλατζήδες τα προποτζίδικα οι καφετέριες οι ταβέρνες στα νησιά και τα μπαρ, το παρεμπόριο των καζαμπούμπου και μπαγκλαντέζων και τα ανταλακτήρια κινητών τηλεφώνων των πακιστανών, για να κοκορεύονται οι πολιτικοί ότι φέρνουν την ανάπτυξη. Όπως κοκορευόταν και το ανθρωπάκι τζουτζές στην ταινία ο κύριος πτέραρχος που τόσο επιτυχημένα υποδύθηκε ο αείμνηστος μεγάλος κωμικός Κ. Χατζηχρήστος.

    2. avatar criskalts

      αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

  8. avatar ΣΑΛΑΧΙ

    Μπράβο σας Έλληνες και εις ανώτερα!

    1. avatar Χάρις Παλαιολόγου

      +1.000
      το επιασα το ειρωνικο σχολιο σου....και συμφωνω!
      ο σημερινος ελληναρας το μονο που εχει να επιδειξει στους ξενους ειναι το «greek souvlaki» και αντε και κανενα μουσακα...
      το απολυτο τιποτα σε τεχνες, επιστημες, οικονομια, πολιτισμο.....συμφωνω!

      1. avatar criskalts

        -1.000
        αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

Παρακαλούμε περιμένετε ...