56
loading

Ιστορικές βιομηχανίες που μεσουράνησαν στην Ελλάδα και αποτέλεσαν ορόσημο για την ελληνική οικονομία σβήνουν σταθερά σε μια μακρά περίοδο αποβιομηχάνισης της χώρας, ακόμη και πριν την κρίση που έφερε στην επιφάνεια πολλά προβλήματα.

Πολλές πικρές βιομηχανικές ιστορίες γράφτηκαν για δεκάδες επιχειρήσεις, για την «Πειραϊκή-Πατραϊκή» με 4.000 εργαζόμενους, τη χαρτοβιομηχανία «Λαδόπουλου» με 1.200 εργαζόμενους, την καλτσοβιομηχανία «Μάντισον» με 250 εργαζόμενους, το εργοστάσιο της Τεοκάρ στο Βόλο και μια μακρά και ατελείωτη λίστα...

Ωστόσο οι σημερινοί 50αρηδες θυμούνται καλά δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις εργοστασίων πολυεθνικών επιχειρήσεων που αποφάσισαν να βάλουν λουκέτο στην Ελλάδα: Το εργοστάσιο της Pirelli στην Πάτρα και το εργοστάσιο της Goodyear στη Θεσσαλονίκη.

Με διαφορά πέντε ετών ανάμεσα στα δύο λουκέτα, από το 1991 στην Πάτρα μέχρι το 1996 στη Θεσσαλονίκη, οι δύο αυτές περιπτώσεις εκκωφαντικών λουκέτων για την ελληνική οικονομία, αναφέρονται μέχρι και σήμερα ως ιστορικά παραδείγματα.

Η εντολή από το Μιλάνο να κλείσει η Pirelli

wkergst1

Στην Πάτρα όλοι θυμούνται το εργοστάσιο της Pirelli, μια βιώσιμη μονάδα παραγωγής ελαστικών που «σφραγίστηκε» πριν από 26 χρόνια πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις. Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές απεργίες στην Ελλάδα, τότε που στην Πάτρα οι εργάτες ήταν μέσα στο εργοστάσιο.

Η ιταλική πολυεθνική είχε φτιάξει εργοστάσιο στη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας κατόπιν συμφωνίας του Ανδρέα Παπανδρέου και του Λεοπόλντο Πιρέλι, αλλά λίγα χρόνια αργότερα έβαλε λουκέτο και αποφάσισε να μετεγκατασταθεί στη γειτονική Τουρκία.

Η αρχή έγινε με απολύσεις εργαζομένων και μειώσεις μισθών, έξτρα βάρδιες, που οδήγησαν σε ρήξη τις σχέσεις των εργαζομένων με την εργοδοσία, στην απεργία και τελικά στο λουκέτο που άφησε χωρίς δουλειά 500 άτομα.

Η ιταλική πολυεθνική έκλεισε το καλοκαίρι του 1991 με μια ξαφνική απόφαση της οικογένειας Pirelli στο Μιλάνο. Η απόφαση αυτή είχε την προσωπική σφραγίδα του θρυλικού Λεοπόλντο Πιρέλι.

Η απόφαση για να μεταναστεύσει η εταιρεία και το εργοστάσιο στην Τουρκία ελήφθη κυριολεκτικά μέσα σε λίγες ώρες, μέσα σε ένα βράδυ. Σε μια δραματική τηλεφωνική συνομιλία της ελληνικής διοίκησης με τα κεντρικά στο Μιλάνο, ο ιδιοκτήτης της Λεοπόλντο Πιρέλι ζήτησε να σφραγισθεί άμεσα το εργοστάσιο και να εγκαταλείψει τη χώρα η ιταλική πολυεθνική.

Ο Λεοπόλντο Πιρέλι δεν αστειευόταν μπροστά στο κέρδος και στις επιχειρηματικές αποφάσεις. Ήθελε φτηνό κόστος παραγωγής για να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της πολυεθνικής του παππού του. Ήταν πρόεδρος της εταιρείας ελαστικών και καλωδίων Pirelli & C και εγγονός του Τζιοβάνι Πατίστα Πιρέλι που ίδρυσε την εταιρεία το 1872.

Ανέλαβε την ηγεσία της εταιρείας στις αρχές της δεκαετίας του 70 όταν σκοτώθηκε σε τροχαίο ο μεγαλύτερος αδελφός του Τζιοβάνι. Στο ίδιο δυστύχημα τραυματίσθηκε σοβαρά και ο Λεοπόλντο.

Μάλιστα το 1992, όταν δεν κατόρθωσε να συγχωνεύσει την Pirelli με την ανταγωνίστρια της Continental AG, παρέδωσε, πάλι μέσα σε μια νύχτα τη διοίκηση της εταιρείας στον γαμπρό του Μάρκο Τροντσέτι Προβέρα. Ο Προβέρα ήταν και ο πρώτος πρόεδρος που δεν προερχόταν από την οικογένεια Πιρέλι.

Τα κεντρικά της Goodyear στο Οχάιο ψήφισαν Πολωνία και Τουρκία

240275

Πέντε χρόνια αργότερα το δεύτερο λουκέτο πολυεθνικής ελαστικών σημάδευε και πάλι την Ελλάδα. Η αμερικανική Goodyear, αποφάσιζε να κλείσει το εργοστάσιο της Goodyear Hellas στη Θεσσαλονίκη, το μοναδικό εργοστάσιο ελαστικών που είχε απομείνει στη χώρα.

Σε αυτή την περίπτωση όμως η εικόνα ήταν διαφορετική. Η αμερικανική Goodyear κέρδιζε ό,τι ήθελε από την ελληνική κυβέρνηση και έπαιρνε πολλές δουλειές του δημοσίου, αφού ήταν και το μοναδικό εργοστάσιο παραγωγής ελαστικών που είχε μείνει. Είχαν γίνει ολόκληρα προεδρικά διατάγματα για να μένει ευχαριστημένη, ειδικά μετά το λουκέτο της Pirelli. Ακόμα και οι εργαζόμενοι δέχονταν χωρίς πολλά - πολλά τις αποφάσεις της διοίκησης. Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση οι αποφάσεις ελήφθησαν αλλού και δεν ήταν καλές για την Ελλάδα.

Μάλιστα οι έλληνες μάνατζερ της πολυεθνικής των ελαστικών έδωσαν μάχη με τους αμερικανούς συναδέλφους τους που «ψήφισαν» Πολωνία και Τουρκία, και τελικά έχασαν.

Η Goodyear Hellas με το εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη ήταν σε θέση να καλύπτει, από μόνη της, το 50% των αναγκών της εγχώριας αγοράς, ενώ πραγματοποιούσε εξαγωγές αξίας περίπου 5 δισ. δραχμών.

Η μονάδα ήταν κερδοφόρα και κανείς δεν περίμενε την ξαφνική απόφαση της πολυεθνικής. Μάλιστα λίγο πριν το λουκέτο ο τότε υφυπουργός Εργασίας Λάμπρος Κανελλόπουλος παρενέβη για να δώσει λύση σε μια διαφορά ανάμεσα στην εργοδοσία και στο συνδικάτο των 350 εργαζομένων της Goodyear.

Το θέμα ήταν η ανανέωση της συλλογικής σύμβασης και οι όροι που θα διέπουν την καθιέρωση τέταρτης βάρδιας στη μονάδα της Goodyear. Με την παρέμβαση και του υπουργού Εργασίας τότε, Ευάγγελου Γιαννόπουλου η λύση ήρθε, αλλά και το λουκέτο.

Όπως έγραφε τότε ο «Ριζοσπάστης», σε ανακοίνωσή του μετά το λουκέτο το σωματείο των εργαζομένων έλεγε: «(...) εφέτος, όπως επιθυμούσε η εταιρεία, υπογράψαμε σύμβαση και δεχτήκαμε μειώσεις επιδομάτων, μείωση προσωπικού, λειτουργία 4ης βάρδιας εκεί που η εταιρεία επιθυμούσε για φέτος, με δυνατότητα επέκτασης σε όλο το εργοστάσιο, όταν η εταιρεία το επιθυμούσε. Ολα τα παραπάνω, με στόχο τη μείωση του κόστους».

Τι θα έκανε η Goodyear ήταν φανερό, η ελληνική κυβέρνηση είχε κάποια δείγματα, αλλά κανείς δεν ήθελε να το πιστέψει. Η πολυεθνική έκανε τότε στροφή προς την ανατολική Ευρώπη και στη Βόρειο Αφρική. Η εταιρεία διέθετε εργοστάσια σε 8 χώρες στην Ευρώπη και στη Βόρειο Αφρική 10 μονάδες, εκ των οποίων οι δύο στην Τουρκία, με 13.000 εργαζομένους. Όταν απέκτησε μια μεγάλη μονάδα στην Πολωνία, έκλεισε την Ελλάδα και μετανάστευσε...

240272

Οι Έλληνες μάνατζερ έδιναν τη μάχη τους εκείνη την εποχή, ωστόσο μία μέρα οι διάδοχοι του «θρόνου» του Charles Goodyear (Τσαρλς Γκουντγίαρ), του ιδρυτή της εταιρείας έστειλαν από τις ΗΠΑ ως τελεσίδικη την απόφαση να κλείσει η ελληνική μονάδα που λειτουργούσε από το 1967.

Όπως έλεγε στην εφημερίδα «Το Βήμα» το 1996 ο τότε υφυπουργός Εργασίας Λάμπρος Κανελλόπουλος «το νέο τεχνολογικό μοντέλο παραγωγής, η αυτοματοποίηση, οι σύγχρονες τηλεπικοινωνίες και η προϊούσα διεθνοποίηση της οικονομίας μεταβάλλουν πλήρως τη δομή και τα χαρακτηριστικά της παραγωγικής διαδικασίας, των προϊόντων, των αγορών, του κόστους παραγωγής αλλά και των ίδιων των επιχειρήσεων.

Οι εξελίξεις αυτές οδηγούν το πολυεθνικό κεφάλαιο σε στρατηγικές ανακατατάξεις σε παγκόσμια κλίμακα και ακυρώνουν σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες των εθνικών προστατευτικών πολιτικών, όπως τις γνωρίζαμε ως σήμερα».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

56
σχόλια
  1. avatar PAPANDREOU

    Πόσα εργοστασια εκλεισε ο ΜΕΓΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ η πιτσος, ζανουσι,αυτοκινητιβιομηχανια Βολου
    διοτι οι κουμουνοσισιαλΗΣΤΕΣ ηθελαν να διαλυσουν την ελλαδα με εγκριση του ΑΝΔΡΕΑ
    ο οποιος και ελεγε η ελλαδα στους ελληνεσ και φορους μην πληρωνετε

    1. avatar ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧ.

      Τι ανεγκέφαλα λες? Ο Ανδρέας δεν ήταν καν στην κυβέρνηση το 1991....!!! Ο Μητσοτάκης κυβερνούσε τότε!
      Επίσης θα έπρεπε να έλεγες και ευχαριστώ καθότι ο Ανδρέας έκλεισε τη συμφωνία με τον Λεοπόλντο Πιρέλι χωρίς κανέναν μεσάζοντα και με δική του πρωτοβουλία!

  2. avatar Both

    Η οπελ και η νισαν γιατι κλείσανε;

  3. avatar Τρελλός Βοστιτσάνος….

    Το εργοστάσιο της Pirelli στη Πάτρα το έκλεισαν με τη στάση τους οι Συνδικαλιστές......όλα έγιναν γιατί απολύθηκαν 10 - 15 άτομα....όλοι όμως με κοινωνικά κρητήρια.....κανένας απολυμένος παντρεμένος με παιδιά.....οι απολυμένοι ήσαν όλοι ή ανύπαντροι ή παντρεμένοι χωρίς παιδιά.....Οι συνδικαλιστές ανέστειλαν τη λειτουργία του Εργοστασίου....Οι παραγγελείες "έτρεχαν" και το εργοστάσιο δε δούλευε να παραδώσει....έ....πόσο νομίζετε ότι μπορεί να περιμένει ο επιχειρηματίας;....Αντί να προτείνουν όλοι οι εργαζόμενοι λίγη μείωση απο τους μισθούς τους.....και αυτή η μείωση να γίνει ουσιαστικά "ρεφενές" ώστε να μην απολυθούν οι συνάδελφοί τους, αυτοί οι έξυπνοι ανέστειλαν τη λειτουργία της επιχείρησης!!!......Ακόμα και αλλιώς να το πάρουμε.....θα .θυσιάζονταν οι λίγοι για χατήρι των πολλών. Δεν το έχετε ξαναδεί ποτέ αυτό το "έργο";....Η ιστορία είναι γεμάτη με θυσίες των λίγων για χατήρι των πολλών.....Τί ήταν προτημότερο;.....να απολυθούν 20 και να συνεχίσουν να έχουν δουλεία οι 450;....το ότι πήγαν και οι 500 σπίτι τους στη τελική ήταν καλύτερο;.....τί ήταν καλύτερο; να παίρνουν όλοι λίγο λιγότερο....αλλά να παίρνουν ΟΛΟΙ.....ή να μην πάρει κανείς τους ΤΙΠΟΤΑ; όπως και έγινε;

    1. avatar duck

      Aκριβως 30 χαραμοφαιδες που θελαν να τρωνε το σαντουιτς με μαχαιροπιρουνο, και προτιμησαν να φτωχηνουν σπιτια. Ενας ανθρωπος που ενας απο τους δυο γονεις του δουλευαν τοτε στην pirelli και το διελυσαν οικονομικα τα καθικια οι συνδικαλιστες.
      ΑΛΛΑ ΤΑ ΚΑΘΙΚΙΑ ΔΕ ΒΡΙΣΚΑΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕΤΑ ΣΤΗ ΠΑΤΡΑ ΓΙΑΤΙ ΛΕΓΑΝ: ΕΔΩ ΕΚΛΕΙΣΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΜΑΓΑΖΙ;

      ΖΗΤΩ Ο ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΖΗΤΩ Ο ΑΧΡΕΙΣΤΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΤΟΥ

      1. avatar duck

        YΓ: Ειχε δωσει τελεσιγραφο ο Πιρελι, η μπαινετε και δουλευετε η το κλεινω το εργοστασιο , αλλα που...

  4. avatar Tasos Athanasiou

    Η μεγαλύτερη μάστιγα της Ελληνικής οικονομίας ήταν και είναι ο αριστερός συνδικαλισμος διότι δεν έχει στόχο την βελτίωση των όρων εργασίας και αμοιβών αλλά την δημιουργεία προβλημάτων στην εργοδοσία και μέσω αυτών την ενδυνάμωση των εργοπατερων.
    Ένα παράδειγμα για το πως διέλυσαν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, επισκευαστικη ζώνη Περάματος, Σαλαμίνας, Χαλκίδας κ.α.
    Η ναυτιλιακή εταιρεία που εργαζόμουν αποφάσισε το 1994 να φέρει ένα πλοίο 250.000 τ. για επισκευή στο ναυπηγείο Ελευσίνας. Το πλοίο θα παρέμενε για τουλάχιστον 30 ημέρες αλλά την δεύτερη κιόλας ημέρα το συνδικάτα αποφάσισε απεργία με αποτέλεσμα οι εργασίες να σταματήσουν και το πλοίο να είναι πλέον όμηρο των συνδικαλιστων. Παρά τις προσπάθειες να υπάρξει κατανόηση από την πλευρά των εργαζομένων και να ελευθερωθει το πλοίο,εν τούτοις παρέμεινε για πάνω από 20 ημέρες ακινητοποιημενο. Η εταιρία λόγω του ότι ήταν χρονοναυλωμενο έχασε πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια και από τότε κανένα πλοίο της εταιρείας δεν προσέγγισε για επισκευή στην Ελλάδα.

  5. avatar Νικος1

    Η Goodyear εφυγε επειδη το το δημοσιο ζητουσε μεγαλο % απο τα καζινο, τοτες!
    Πολιτικα παιχνιδια-συμφεροντα...

  6. avatar mad dog

    θυμαμαι πολυ καλα τις απεργιες στο εργοστασιο της πατρας

    ενα απο τα αιτηματα των συνδικα-ληστων ηταν να μην κατασκευαζουν ελαστικα tubeless αλλα να συνεχισουν την παραγωγη ελαστικων με σαμπρελα - ποιος θα τα αγοραζε δεν τους ενδιεφερε καθολου

    θυμαμαι επισης πολυ καλα το κυνηγητο και το ξυλο που ετρωγαν οι εργατοπατερες συνδικα-ληστες απο τους απλους εργαζομενους οταν εκλεισε το εργοστασιο

  7. avatar Προς αντικομουνιστές σχολιαστές

    Και τα δυο σωματεία, στην Pirelli και στην Goodyear, τα έλεγχαν οι δεξιοί και οι πασόκοι, κομουνιστής ούτε για δείγμα.

  8. avatar Εργαζόμενος στης Goodyear

    Οι πολυεθνικές πάνε εκεί που έχει μεγαλύτερο κέρδος.
    Στην Pirelli και στην Goodyear οι εργαζόμενοι δέχτηκαν, και υπόγραψαν τα σωματεία και των 2 εργοστασίων, μεγάλες μειώσεις μισθών και πλήρη κατάργηση δικαιωμάτων, πριν το κλείσιμο οι εταιρίες ώμος τα έκλεισαν γιατί στην Τουρκία είχαν μεγαλύτερα κέρδη, όχι από το εργατικό κόστος.
    Οι κινητοποιήσεις έγιναν από την μέρα που η εταιρία έκλεισε.
    Η εργαζόμενοι της Goodyear δικαιώθηκαν από όλα τα ελληνικά δικαστήριο μέχρι και στον Άρειο πάγο και από το ευρωπαϊκό δικαστήριο.
    Οι εργαζόμενοι διεκδίκησαν και πήραν εκατομμύρια ευρώ από την εταιρία.

    1. avatar basilis kalmaz.

      Φιλε κανεις λαθος, τοσα χρονια η κοκακολα επενδυει η αμστελ επενδυει και τοσα αλλα εργοστασια που ευτυχως εχουν παραμεινει στην χωρα μας. Να τα γραφεις ολα.

      1. avatar Λεωνίδας αεκ

        Στην Πάτρα που ταλαιπωρειται απο την ανεργία, χρόνια τώρα, δεν ειδα κανεναν περα απο την Αθηναϊκή Ζ. να την στηρίζει. Προσφάτως ξεκίνησε την παλια μαρκα ΜΑΜΟΣ δίνοντας δουλεια σε πολυ κόσμο.

    2. avatar duck

      ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ ΣΤΗΝ ΠΙΡΕΛΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ,Α, ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙ ΜΙΣΘΩΝ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ. ΜΗ ΓΡΑΦΕΤΕ ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΞΕΤΕ ΕΞΥΠΝΟΙ, ΑΙΝΤΕ...

      1. avatar ΠΕΤΡΟΣ ΑΝΙΧΝΕΥΤΗΣ

        Πεστα χρυσοστομε!! με αυτα που κανουν και λενε θα διωξουν τα λιγα εργοστασια στην χωρα μας. Οι μεγαλες εταιριες παντα ελεγχονται περισότερο. Κναουν επενδυσεις δινοντας νεες δουλειες οπως η παπαστρλατος, η αθηναικη ζυθοποιία, η μπαριλα και αλλοι. ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΥΡΙΣΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΗΜΕΤΕΡΩΝ ..ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΑΝΟΙΓΕΙ ΜΥΤΗ...

  9. avatar criskalts, τον έχει αλλάξει μια Σαλονικιά

    η πραγματικη αιτια που εφυγαν ολες οι βαριες βιομηχανιες απο την ελλαδα , δη αυτες των ελαστικων, μεχρι που αρχισαν τα μνημονια,
    ηταν οι κυριοι συνδικαλιστες....
    που αντι να ειναι ευχαριστημενοι που ειχαν δουλεια και καλα αμοιβομενη μαλιστα ηθελαν ολο και πιο πολλα προνομια, ολο αδειες, ολο αυξησεις κλπ....τα γνωστα των τεμπεληδων συνδικαλιστων στην ελλαδα δηλαδη....
    και γι αυτο ο επιχειρηματιας/πολυεθνικη ειπε ''αντε γεια'' ελληναρες κακομαθημενοι!
    βεβαια οταν εκλεισαν τα εργοστασια αυτα , η ελλαδαρα
    ηταν στην εποχη των παχεων αγελαδων
    οπου ο καθενας χωρις πολυ κοπο ευρισκε δουλεια, οι διορισμοι στο δημοσιο και στις δεκο ηταν στο απογειο τους κλπ...οποτε τοτε κανεις δεν ενδιαφεροταν για το μελλον.....
    σημερα ομως που η ελλαδα εχει χρεοκοπησει, η ανεργια της ειναι στο 30% και τα λοιπα χαλια....παρακαλαει για επενδυσεις να ερθουν, αλλα δεν....δεν....δεν...
    εδω ενα ελληνικο
    που λειτουργουσε ποσα χρονια σαν αεροδρομιο, ξαφνικα οι δημ.υπαλληλοι/αεργοι/κυφηνες αρχαιολογοι/αρχικο[...]
    θυμηθηκαν οτι ΄΄εχει αρχαια΄΄ και ΄΄δαση΄΄ και δεν αφηνουν να προχωρησει η επενδυση....ελλαδισταν!

    1. avatar criskalts

      ΟΥΣΤ καλέ τρολού...

    2. avatar Απάντηση σε: criskalts, τον έχει αλλάξει μια Σαλονικιά

      Στην Pirelli και στην Goodyear οι εργαζόμενοι δέχτηκαν, και υπόγραψαν τα σωματεία και των 2 εργοστασίων, μεγάλες μειώσεις μισθών και πλήρη κατάργηση δικαιωμάτων, πριν το κλείσιμο οι εταιρίες ώμος τα έκλεισαν γιατί στην Τουρκία είχαν μεγαλύτερα κέρδη, όχι από το εργατικό κόστος.
      Οι κινητοποιήσεις έγιναν από την μέρα που η εταιρία έκλεισε.

      1. avatar duck

        ΣΤΗ ΠΙΡΕΛΙ ΕΞΥΠΝΕ, ΠΟΥ ΔΕ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙΣ, ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΟΤΑΝ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΑΛΛΑ ΠΡΙΝ ΚΛΕΙΣΗ ΓΙΑΤΙ ΗΘΕΛΑΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΑΡΕΣ MADE IN GREECE ΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΑ ΧΡΩΣΤΟΥΣΕ Ο ΠΙΡΕΛΙ, ΞΕΦΤΙΛΑ ΑΡΧΙΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗ ΟΥΤΕ ΕΙΧΑΝ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΟΥ ΠΟΥΛΗΜΕΝΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΑΚΟ ΤΗΣ ΚΑΚΙΑΣ ΩΡΑΣ.

  10. avatar gataki

    Δεν είναι μόνο το κόστος του προσωπικού που κάνει μια πολυεθνική να φύγει από μια χώρα... είναι και άλλοι πολλοί παράγοντες ... οι εταιρείες έφυγαν γιατί ήξεραν την φοροεπιδρομη που θα γινόταν καθυστέρησε μερικά χρόνια αλλά τελικά ήρθε ...

    1. avatar ΑΛΑΝ

      gataki: Πολύ σωστά οι καπιτάλες είναι ως γνωστόν είναι και προφήτες.... Την εποχή που μειώνονταν οι φόροι αυτοί εφεύγαν γιατί είχαν ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ότι μετά από 20 χρόνια θα αυξάνονταν ότι θα αυξάνονταν !!!
      Στην Πάτρα φίλε την Πιρέλη την έκλεισαν οι [...] οι συνδικαΛΗΣΤΕΣ. Είναι το ίδιο φύραμα που έκλεισε την Πειραϊκή Πατραϊκή , τον Λαδόπουλο κ.λ.π.
      Ας όψετε ό Ανδρέας που τους φούσκωσε τα μυάλά ότι είναι " ο τέταρτος πυλώνας" της δημοκρατίας .
      'Εκτοτε η παραγωγική βάση της οικονομίας ΜΕΧΡΙ και ΣΗΜΕΡΑ κατέρευσε .

    2. avatar criskalts, τον έχει αλλάξει μια Σαλονικιά

      δεν πειραζει....μπορει να μην υπαρχει καμια μεγαλη βιομηχανια στην ελλαδα αυτη τη στιγμη αλλα υπαρχουν μπολικες δεκο
      και μπολικα σουβλατζιδικα, καφετεριες, κρεπερι κλπ.....ολα καλα....ακμαζει η ΄΄ελληνικη οικονομια΄΄.....

      1. avatar criskalts

        χεχε
        τρόλι
        χεχε

    3. avatar criskalts, τον έχει αλλάξει μια Σαλονικιά

      δεν πειραζει....στην ελλαδαρα σημερα μπορει να μην εχουμε επενδυσεις και βαρια βιομηχανια, αλλα εχουμε
      απλετα:
      - δημοσιους υπαλληλους/αεργους κοπριτες
      - καραβαναδες που ξοδευουν εκατομμυρια ευρω σε φιεστες αλα β κορεα
      - ηλιο, θαλασσες με πετρελαια χυμενα απο σαπιοκαραβα
      - διαφθορα παντου, δη στο δημοσιο
      - κακομαθεια
      - παρανομες χωματερες
      - και φυσικα μουσακα, τζατζικι, φετα και θυμαρι....

      1. avatar criskalts

        και φυσικα μουσακα, τζατζικι, φετα και θυμαρι....
        κρέμα μπουγάτσα...
        άτσα μαρή

  11. avatar φασδφςδαγσφασφ

    ο συνδικαλιστής θα πρέπει να σκέφτεται το καλο της επιχείρησης και από εκεί να πάρει το μερίδιο που του αναλογεί!!! στην Ελλάδα σκέφτομαι πως θα πάρουν περισσότερα

    1. avatar criskalts, τον έχει αλλάξει μια Σαλονικιά

      σωστα! και ειναι να απορει κανεις σημερα πως υπαρχουν ακομα αυτα τα μιασματα , αυτοι οι κακομαθημενοι πουλημενοι
      καλοπερασακηδες που λεγονται ελληναρες συνδικαλιστες....
      εγω παντως στον κλαδο που δραστηριοποιουμαι τους συνδικαλιστες τους εχουμε σαν σκουπιδια, τους πεταμε αυγα και ντοματες οταν τους δουμε και ενιοτε και κανενα φυλλο σφολιατας....

      1. avatar criskalts

        και καμιά μπουγάτσα με σανό

  12. avatar dk.

    Αχ ! Τα λάστιχα στην Ελλάδα... !

    Κάποτε αγόρασα στην Πολωνία ένα σετ λάστιχων Goodyear GT-3. Και ήμουν πολύ ευχαριστημένος από την απόδοση των σε άσφαλτο, ακόμα και με πυκνή βροχή. Ήρθα στην Ελλάδα και προτού έμαθα να προσέχω εδώ, θανάσιμα τρύπησα δύο από αυτά τα λάστιχα. Και φυσικά τα άλλαξα με 2 άλλα «τα ίδια» Goodyear GT-3. Και μετά έγινε (και δεν έγινε καλά) φρενάρισμα στην Εθνική Οδός, ΜΠΑΜ ! 1900 Ευρώ ζημία, και το γιατί ? μα γιατί ί ί ?
    Αφού υπήρχε αρκετή απόσταση για καλό φρενάρισμα !

    Βαθιά απογοητευμένος κοιτάω τα λάστιχά μου και…
    Ενώ στα δύο πίσω, τα παλιά, έγραφε Made in Poland, στα δύο μπροστινά, τα καινούργια, έγραφε όλα τα ίδια, τα ίδια, τα ίδια… και Made in Turkey.
    Και τότε θυμήθηκα της ατέλειωτες μικρές αγγελίες «Αγορά» , από τα χρόνια του «σοσιαλισμού», στα τότε άδεια μαγαζιά μας: «Θα αγοράσω (...). Όχι τούρκικο !»

    -----------------------------------------------
    Και τα ελληνικά προϊόντα ; που είναι τώρα ; Μήπως έλιξαν με της ατελείωτες ελληνικές υπέργειες ;

  13. avatar ΠκΦ

    Οταν οι συνδικαλιστες ζητουν αυξηση του κοστους εργασιας,χωρις να εχουν προτασεις για αυξηση της παραγωγηκοτητας=μειωση του γενικου κοστους,περνουν κοσμο στον λαιμο τους.Ιδιως οταν προκειται για πολυεθνικες,που σημερα ειναι εδω αυριο ειναι εκει.Ο σωστος συνδικαλιστης δεν παλευει μονο για τους ορους εργασιας αλλα και για την βιωσιμοτητα της επιχειρησης.Δεν ειναι ΕΜΕΙΣ απεναντι σ'ΑΥΤΟΥΣ .

  14. avatar efkleidou

    ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΝΠΤΥΞΗ -ΠΡΟΚΟΠΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΣΟΒΑΡΟΙ ΟΛΟΙ -ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ-ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ -ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΨΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ -6500 ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ -ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.ΣΟΒΑΡΟΙ -ΣΟΒΑΡΟΙ-ΣΟΒΑΡΟΙ-...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

  15. avatar Alex.

    Το οτι ειμαστε ολιγον τρομπες ολοι το γνωριζουμε...ετσι καλο θα ηταν να μην κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο μας ολοι εχουμε κανει λαδια ετσι οποτε ας μην κρινουμε τους διπλα ας δουμε πως θα φτιαξουμε κατι απο ολη αυτην την ιστορια.πως θα γινουμε λιγο καλυτερη ως κοινωνια.

  16. avatar Διονυσης 76

    Καλος ο συνδικαλισμος και απαραιτητος, αλλα ο κακος συνδικαλισμος κλεινει σπητια. Βλεπε Περαμα ναυπηγοεπισκευαστικη ζωνη, 20000 κοσμος δουλευε, τους εφαγε η Παπαριγα

    1. avatar Απάντηση σε: Διονυσης 76

      Ο αντικομουνισμός στο μεγαλείο του!!!
      Και στα δυο σωματεία ήταν δεξιοί και πασόκοι, κομουνιστής ούτε για δήγμα.
      Όταν έκλεισαν τα δυο εργοστάσια, Pirelli και Goodyear η Παπαρήγα δεν ύπαρχε (1991-2013) και φυσικά ούτε και το Π.Α.ΜΕ ( 3 Απρίλη του 1999 )

      1. avatar ALAN1

        Αγαπητέ Διονύση, Μήπως ήλθες από το παραπέτασμα όπου διαβαζες την πράβδα και άκουγες την φωνή της αλήθειας;
        Από το 1977 η αριστερά με όποιο όνομα κυριαρχούσε στα συνδικάτα. Οι δε συνδικαλιστές της αριστεράς, είχαν αιτήματα που σκοπό είχαν ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ να κλείνουν τα εργοστάσια και κάθε είδους παραγωγική μονάδα. Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΦΤΩΧΕΙΑ και την διάλυση της μεσαίας τάξης 'οπως τώρα καλή ώρα...

  17. avatar te

    η γαγκραινα των μεγαλων ελληνικων επιχειρησεων ητανε και ειναι ο κακου τυπου συνδικαλισμος
    σε ολον τον πλανητη εχουν συνδικατα, αλλα οι απαιτησεις τους ειναι πραγματικες
    εδω εχουμε συνδικα-ληστες οι οποιοι δουλευουν για λογαριασμο συγκεκριμενων
    κομματων με μοναδικο σκοπο να κλεισουν οι ιδιωτικες βιομηχανιες για να γυρισουμε
    σε τυπου ΣΟΒΙΕΤ καταστασεις

  18. avatar ΜΥΓΔΟΝΑΣ

    ΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΟΚΟΜΜΟΥΝΙΑ ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΗΣΤΕΣ ΤΑ ΕΚΛΕΙΣΑΝ.

    1. avatar Απάντηση σε: ΜΥΓΔΟΝΑΣ

      Και στα δυο σωματεία ήταν δεξιοί και πασόκοι, κομμουνιστής ούτε για δείγμα.
      Όταν έκλεισαν τα δυο εργοστάσια, Pirelli και Goodyear δεν ύπαρχαν απεργιες, μονο μειωσεις μισθων ειχαν!!!

      1. avatar Ζhkos

        Μ αρέσει που γνωρίζεις τι ψήφιζαν οι συνδικαλιστές!!!!Κι εγώ που ήξερα οτι φακελλώματα έκαναν μόνο στην χούντα...

  19. avatar Ο συνδικαλιστής

    Φοβερά ανακριβές άρθρο. Πράγματι το εργοστάσιο της Τουρκίας υπήρχε από τη δεκαετία του 70 και ο λόγος που έκλεισε η Πάτρα ήταν γιατί οι εργάτες αρνήθηκαν να δουλέψουν τα καινούργια μηχανήματα της εταιρίας. Οι συνδικαλιστές τους κατέστρεψαν. Νόμιζαν πως χειραγωγούσαν την εταιρεία. Την πάτησαν

  20. avatar SCULLYXL5

    ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ!!!

Παρακαλούμε περιμένετε ...