Ξεπερνώντας και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις για την φετινή τουριστική χρονιά, οι αυξημένες προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις από το εξωτερικό «απογειώνουν» τις αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα.

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων σε επεξεργασία των στοιχείων του ετήσιου προγραμματισμού των πτήσεων της Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων (ΕΑΣΠ), κάνει λόγο για 19 εκατομμύρια αφίξεις και συνάμα επισημαίνει την ανάγκη για υλοποίηση επενδύσεων στις ξενοδοχειακές υποδομές.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, Ανδρέα Ανδρεάδη, η Ελλάδα χρειάζεται 150.000 νέες κλίνες, όπως επίσης και πλέον 100.000 αναβαθμισμένες προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες της ζήτησης με γνώμονα την ποιότητα. Οι παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι ο στόχος των για 24 εκατ. αφίξεις τουριστών έως το 2021 (Πρόβλεψη της McKinsey), θα επιτευχθεί πολύ πιο γρήγορα.

Ο κ. Ανδρεάδης σημειώνει ότι τα 20 εκατομμύρια τουρίστες είναι η οροφή σε αυτή τη φάση για την Ελλάδα, καθώς γνώμονας παραμένει η προσφορά ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών.

Η σημασία των αερομεταφορών στην περιφέρεια

Τον καταλυτικό ρόλο των αερομεταφορών στην αύξηση της τουριστικής κίνησης της χώρας επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς και μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Σπύρος Γαλιατσάτος και μεταφέρει τα λαμβάνοντα στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου.

“Οι αεροπορικές εταιρίες απογείωσαν τον εισερχόμενο τουρισμό σε Κεφαλονιά και Κέρκυρα. Η μεν Κεφαλονιά καρπώθηκε 31% και πλέον αύξηση στην τουριστική της κίνηση πέρυσι, η δε Κέρκυρα, σημείωσε, η έλευση της Rynair έσωσε την παρτίδα των αφίξεων για το νησί του Ιουνίου”.

Αφού τόνισε ότι το 85% των τουριστών καταφθάνει στην Ελλάδα από αέρος, στάθηκε στην πολύ σημαντική παράμετρο των δυναμικών πακέτων που αναπτύσσονται παγκοσμίως και δημιουργούν νέα δεδομένα και στις αφίξεις των τουριστών.

Όπως τόνισε, με την ανάπτυξη των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, αλλά και του διαδικτύου, πλέον ο υποψήφιος τουρίστας για τη χώρα μας, μπορεί να πραγματοποιήσει ξεχωριστή κράτηση καταλύματος, αυτοκινήτου και φυσικά αεροπορικού εισιτηρίου, παρακάμπτοντας την παραδοσιακή οδό του διεθνούς Tour Operator.

Αυτή η τάση σε παγκόσμιο επίπεδο ξεπερνάει το 50% σημειώνει ο κ. Γαλιατσάτος και στην Ελλάδα κινείται με ανοδικούς ρυθμούς. Από την πλευρά των ξενοδόχων των αστικών περιοχών επισημαίνεται, ότι πράγματι ο υποψήφιος πελάτης επιλέγει μόνος του να κάνει κράτηση σε αεροπλάνο και ξενοδοχείο, ενώ οι ξενοδόχοι της περιφέρειας σημειώνουν ότι η εξάρτηση από τους μεγάλους τουριστικούς πράκτορες παραμένει ζωτική.

Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι η τάση των δυναμικών πακέτων είναι ακμάζουσα και για την Ελλάδα. Να τονιστεί ότι από την έρευνα του ΣΕΤΕ, προκύπτει ότι οι τακτικές πτήσεις θα είναι πλέον περισσότερες από τις πτήσεις τσάρτερ (51% τακτικές / 49% τσάρτερ) σηματοδοτώντας στη χώρα μας συνθήκες μεγαλύτερης ισορροπίας στα τουριστικά δίκτυα διανομής, άρα και στη ζήτηση.

Ο κ. Γαλιατσάτος εκτίμησε ότι και φέτος η Κεφαλονιά θα καταγράψει και φέτος διψήφια νούμερα ανόδου του εισερχόμενου τουρισμού, ενώ αισιόδοξα είναι και τα μηνύματα και για την αύξηση του εγχώριου τουρισμού. Οι 2 πτήσεις καθημερινά της Aegean στο νησί από τις 2 Ιουλίου αλλά και η μείωση κατά 50% των ναύλων στις θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν προϋποθέσεις για σημαντική άνοδο του, αναφέρει ο κ. Γαλιατσάτος.

Παραμένοντας στην περιφέρεια, ο πρόεδρος των ξενοδόχων Λακωνίας Δημήτρης Πολλάλης σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την ανάγκη χρήσης του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης ως πολιτικού και για πτήσεις χαμηλού κόστους τουριστικού και εμπορικού χαρακτήρα. Μόνο μέσα από τη λειτουργία του εν λόγω αεροδρομίου εκτιμά ότι το τουριστικό προϊόν της Πελοποννήσου θα απογειωθεί συνολικά.

Όπως είπε, μπορεί το αεροδρόμιο να στην Καλαμάτα πράγματι να έχει συνεισφέρει στην άνοδο του τουριστικού ρεύματος αλλά μόνο για την περιοχή της Μεσσήνης, σημειώνει.

Ο χάρτης των αεροπορικών συνδέσεων με επίκεντρο το Ελευθέριος Βενιζέλος

Με βάση τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για την καλοκαιρινή περίοδο 2014, περισσότερες από 160 νέες εβδομαδιαίες πτήσεις, επιχειρούν από το Ελευθέριος Βενιζέλος.

Συγκεκριμένα:

  • Η Aegean έχει πτήσεις σε 6 νέους προορισμούς Αμβούργο, Νυρεμβέργη, Ανόβερο, Μπέρμιγχαμ, Νάντ & Κατάνια καθώς και σε 8 υφιστάμενους προορισμούς για το ΔΑΑ Άμπου Ντάμπι, Ζυρίχη, Βηρυτός, Κοπεγχάγη, Μασσαλία, Στοκχόλμη, Αμάν και Σμύρνη
  • Η Vueling πετά με δυο καθημερινές πτήσεις από/προς τη Ρώμη 
  • Η Transavia.com πετά από και προς το Αϊντχόβεν, ενώ παράλληλα η αδελφή εταιρία Transavia France, ξεκινά πτήσεις σε Νάντ, Παρίσι και Λυών 
  • H easyJet με πτήσεις προς το Αμβούργο 
  • Η Meridiana μρ πτήσεις από και προς τη Νάπολη 
  • H Air Armenia με πτήσεις από και προς το Ερεβάν 
  • Η Arkia με πτήσεις από και προς Τελ Αβίβ 
  • Η Alitalia με πτήσεις και στο Μιλάνο (Λινάτε) 
  • Η SAS με πτήσεις από και προς το Γκέτεμποργκ 
  • Η Brussels Airlines με πτήσεις από και προς τις Βρυξέλλες 
  • Η Mahan Air με πτήσεις από και προς τη Τεχεράνη 
  • Η Croatia Airlines με πτήση από και προς το Σπλίτ 
  • Η Singapore επαναφέρει τις εβδομαδιαίες πτήσεις της από και προς Σιγκαπούρη, μετά από ένα χρόνο αποχής από την αγορά της Αθήνας
  • Η Gulf Air επανέρχεται στην Ελληνική αγορά με πτήσεις από/προς το Μπαχρέιν 
  • H Ryanair με καθημερινές πτήσεις προς 6 προορισμούς, εκ των οποίων 3 εσωτερικού (Θεσσαλονίκη 5 πτήσεις ημερησίως – Χανιά 2 πτήσεις ημερησίως και Ρόδο 1 πτήση ημερησίως), και 3 διεθνείς (Μιλάνο/Μπέργκαμο, Πάφο και Λονδίνο/Στάνστεντ με 1 καθημερινή πτήση)
  • Πτήσεις εσωτερικού από/προς το Ηράκλειο και η Ελληνική Minoan Air.


Εταιρείες Χαμηλού Κόστους στην Αθήνα το 2014

Τέλος καταγράφεται αύξηση 33% (από 12 σε 16) των εταιρειών χαμηλού κόστους που επιχειρούν στο ΔΑΑ το καλοκαίρι 2014. Αυτό συνεπάγεται με αύξηση των εξυπηρετούμενων προορισμών κατά 36% (από 25 σε 34 πόλεις και 38 αεροδρόμια). Όπως τονίζεται οι εταιρείες χαμηλού κόστους αποτελούν το 28% του συνόλου των αεροπορικών εταιριών που θα επιχειρούν προγραμματισμένες πτήσεις στην Αθήνα το καλοκαίρι εφέτος.