Στην τελική ευθεία βρίσκονται τα αυτόνομα οχήματα της Ford και πολύ σύντομα αναμένεται να κυκλοφορήσουν και στους δρόμους. Μέχρι τότε όμως υπάρχουν κάποια ρομπότ στις αυτοκινητοβιομηχανίες που κάνουν δουλειά ενώ παράλληλα δοκιμάζεται το περιβάλλον που τα επόμενα χρόνια θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

Όπως συμβαίνει με το ρομπότ που φέρει το ψευδώνυμο «Survival». Λόγω της ικανότητας προσαρμογής του στο περιβάλλον το αυτοκινούμενο ρομπότ παραδίδει ανταλλακτικά σε ένα από τα εργοστάσια παραγωγής της Ford έχοντας την ικανότητα όχι μόνο να αποφεύγει εμπόδια και να αλλάζει διαδρομή αν κάτι διακόπτει την πορεία του, αλλά και να σταματά κάθε φορά που είναι απαραίτητο, όπως εξηγεί το ΑΜΠΕ.

Έχοντας εξελιχθεί εξολοκλήρου από τους μηχανικούς της Ford, το συγκεκριμένο ρομπότ είναι το πρώτο του είδους του που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε ευρωπαϊκό εργοστάσιο της εταιρείας.

«Το προγραμματίσαμε για να καταγράψει όλη την επιφάνεια του πατώματος του εργοστασίου, ώστε, με τη συμβολή των αισθητήρων, να λειτουργεί αυτόνομα, χωρίς την ανάγκη χειριστών» δήλωσε ο διευθυντής του τομέα των ανταλλακτικών Εντουάρντο Γκαρσία και συνέχισε: «Την πρώτη μέρα, η αντίδραση των εργαζομένων ήταν σαν να έβλεπαν ταινία επιστημονικής φαντασίας, καθώς σταματούσαν και το παρατηρούσαν καθώς περνούσε από δίπλα τους. Τώρα είναι αφοσιωμένοι στα καθήκοντά τους, γνωρίζοντας ότι το ρομπότ είναι αρκετά έξυπνο για να κάνει τη δουλειά του χωρίς να πέσει επάνω τους».

Η παράδοση ανταλλακτικών και υλικών συγκόλλησης σε διαφορετικούς σταθμούς εργασίας του εργοστασίου αποτελεί μία εργασία πρωταρχικής σημασίας για την αδιάλειπτη παραγωγή των Kuga, Mondeo και S-MAX. Ωστόσο, για τους εργαζόμενους της Ford, η εργασία αυτή είναι χρονοβόρα και σχετικά ανιαρή. Το ρομπότ δεν υποκαθιστά το έμψυχο δυναμικό του εργοστασίου, όμως μπορεί να απελευθερώσει μέχρι και 40 ώρες δημιουργικής απασχόλησης καθημερινά αναλαμβάνοντας τα παραπάνω καθήκοντα και επιτρέποντας στους εργαζομένους να αξιοποιούν το χρόνο τους σε πιο περίπλοκες εργασίες.

Το ρομπότ είναι εξοπλισμένο με ένα ράφι που διαθέτει 17 θυρίδες για τη συγκράτηση υλικών διαφορετικών διαστάσεων και βάρους. Για την αποφυγή σφαλμάτων, το σύστημα ανοίγματος/κλεισίματος των θυρίδων λειτουργεί αυτόματα – κάτι που σημαίνει ότι οι χειριστές σε κάθε σταθμό εργασίας έχουν πρόσβαση μόνο στα υλικά που προορίζονται γι’ αυτούς.