Κεραμέως: Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, τέλος στους αιώνιους φοιτητές

Οι προγραμματικές δηλώσεις της υπουργού Παιδείας


ΠΟΛΙΤΙΚΗ
15:17
22/07/2019
Κεραμέως: Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, τέλος στους αιώνιους φοιτητές
28
loading

Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ανώτατο όριο ολοκλήρωσης των σπουδών, κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου προανήγγειλε, μεταξύ άλλων, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε η υπουργός Παιδείας, η μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στοχεύει σε ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας. Ενδεικτικά:

  • Πρώτον, επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου.
  • Δεύτερον, θεσπίζουμε σύγχρονες και αποτελεσματικές δομές διοίκησης, με διακριτές και σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες.
  • Τρίτον, καθιερώνουμε ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων.
  • Τέταρτον, ενισχύουμε την αυτονομία και εξωστρέφεια των Ιδρυμάτων.

Απελευθερώνουμε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.

Διευρύνουμε τη δυνατότητα δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.

Ενισχύουμε τα θερινά/χειμερινά σχολεία σε τομείς που η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα (π.χ. πολιτισμός, ναυτιλία, τουρισμός).

Αναπτύσσουμε εκπαιδευτικά προγράμματα εξ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, με επένδυση στις νέες τεχνολογίες.

Αξιοποιούμε τη δυνατότητα ΣΔΙΤ για την κάλυψη επιμέρους αναγκών των Ιδρυμάτων (π.χ. για κατασκευή φοιτητικών εστιών).

Εισάγουμε νέο θεσμικό πλαίσιο για δωρεές προς τα Ιδρύματα και για την υλοποίηση πατεντών και επιστημονικών ιδεών.

Προχωρούμε στην απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ, χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες διαφάνειας και λογοδοσίας.

Επεκτείνουμε τον θεσμό της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

  • Πέμπτον, θωρακίζουμε την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) και εισάγουμε διαδικασίες αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.

Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.

Τέλος, σχετικά με τον τομέα των Θρησκευμάτων, δόθηκε πρόσφατα η ευκαιρία και στον Πρωθυπουργό και σ’ εμένα να αναπτύξουμε κάποιες πρώτες σκέψεις μας αναφορικά με τη νέα σχέση που σκοπεύουμε να οικοδομήσουμε με την Εκκλησία, σεβόμενοι τους διακριτούς θεσμικούς ρόλους Πολιτείας και Εκκλησίας.

Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η υπουργός Παιδείας ανέφερε:

«Κεντρική μας επιδίωξη είναι να απελευθερώσουμε το σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας, και να δείξουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας.

Απλουστεύουμε μια σειρά από διαδικασίες για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες.

  • Θωρακίζουμε θεσμικά τη σχολική μονάδα, αναβαθμίζουμε το ρόλο του Διευθυντή, προωθούμε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών.
  • Δίνουμε μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τη διδασκαλία στην τάξη.
  • Επενδύουμε περισσότερο στους εκπαιδευτικούς, σημαίνει ότι τους προσφέρουμε τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου να επιτελούν απρόσκοπτα το έργο τους.

Εστιάζουμε, μετά από πολλά χρόνια, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

  • Προωθούμε ένα σύστημα αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με αποκλειστικό στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης.
  • Καταγράφουμε συγκεκριμένες ανάγκες που υπάρχουν για εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης ανά τη χώρα και επιλύουμε σταδιακά το μείζον θέμα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

    Και ανακοινώνουμε σήμερα τη μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις.

  • Στην ειδική αγωγή, προχωρούμε ήδη στην επίσπευση της διαδικασίας πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών.

Σε ένα τρίτο επίπεδο, διασφαλίζουμε πρόσβαση σε ποιοτικότερη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές και τους εξοπλίζουμε με νέες δεξιότητες.

  • Επαναφέρουμε και ενισχύουμε τον θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.
  • Μελετούμε ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο. Το πρόγραμμα σπουδών εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή. Ενισχύουμε, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής.
  • Δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), όπως π.χ. η δημιουργικότητα, η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, όπως και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), π.χ. ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, ψηφιακά δικαιώματα.
  • Καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των μαθητών.
  • Στην Ειδική Αγωγή, προσαρμόζουμε σταδιακά το εκπαιδευτικό μας σύστημα στην κατεύθυνση της πλήρους ανάπτυξης της ενταξιακής εκπαίδευσης (inclusive education), δημιουργούμε προγράμματα σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, κατάλληλα σταθμισμένα ως προς το είδος της αναπηρίας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, και ιδρύουμε προστατευμένα εργαστήρια μαθητείας και κατάρτισης.
  • Ενισχύουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου, με στοχευμένες παρεμβάσεις αναφορικά με το Εθνικό Απολυτήριο και τις προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη.
  • Θεσπίζουμε νέο πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση με μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας, για παράδειγμα όσον αφορά στην εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, και προστατεύουμε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
  • Βελτιώνουμε άμεσα στρεβλώσεις τους ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και σε βάθος χρόνου, επιφέρουμε ουσιαστικότερες αλλαγές μετά από ενδελεχή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς. Καθορίζουμε ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.

Αλλάζουμε ριζικά την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Δια βίου μάθηση. Στόχος μας, η Επαγγελματική Εκπαίδευση, από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς. Ενδεικτικά:

Ιδρύουμε πρότυπα ΕΠΑ.Λ. και προβλέπουμε ενεργότερο ρόλο των κοινωνικών εταίρων σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
Θεσπίζουμε νέο πλαίσιο λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας.

Στη Δια Βίου Μάθηση:

Παρέχεται η δυνατότητα πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων σε κάθε ενδιαφερόμενο, στο πλαίσιο της μη τυπικής και άτυπης μάθησης.

Αναβαθμίζουμε τις δεξιότητες των ενηλίκων για τη βέλτιστη ένταξη ή επανένταξη στην αγορά εργασίας και τη μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

28
σχόλια
  1. avatar electrical engineer

    Και ελεγα και εγω, τι εφταιγε για την εγκληματικοτητα, τα μνημονια, την διογκωση του χρεους, τα σκανδαλα, την λιστα Λαγκαρντ κτλ κτλ.
    Το ασυλο βεβαια... Σας αξιζει οτι και να σας κανει ο Κουλης και το συναφι του. Αυτοι να τρωνε με χρυσα κουταλια και εσεις να πλακωνεστε μεταξυ σας για τα ψιχουλα. Οχι οτι ο ΣΥΡΙΖΑ ηταν καλυτερος, τα ιδια χαλια ηταν. Αλλα δικομματισμο επιλεξατε. Ας τον κεραστείτε τωρα.
    Το αστειο της υποθεσης. Οταν η Γιαννακου πηγε να περασει το Ν+2 το 80% των συμφοιτητων μου που ανηκανε στην ΔΑΠ το περναγανε το οριο και πηγαινανε για διαγραφη... Θα πεσει πολυ γελιο!
    Περα απο την πλακα ποσο 2006 οι αλλαγες... Για κλαματα...
    Στο εξωτερικο εχουν διαγραφες, αλλα παραλληλα εχουν δομες στεγασης φοιτητων, υποχρεωτικες παρουσιες στα μαθηματα και ο καθηγητης δεν διανοειται να κοψει το 50% των φοιτητων σε εξεταση γιατι μετα περναει απο επιτροπη που κρινει την καταλληλοτητά του να διδασκει.
    Αλλα στην χωρα της κακομοιριας που ολοι ευχονται να πεθανει η κατσικα του γειτονα οι πληβειοι πλακωνονται μεταξυ τους για τα κουκια ενω ο αφεντης τρωει το παντεσπανι.
    Καληνυχτα Ελλαδα....

  2. avatar Επιστροφή νόμου Γιαννάκου!

    Ο υποψήφιος πού συγκεντρώνει 10 είναι ικανός, και αυτός με 9,99 είναι ανίκανος;

  3. avatar Μακαρι να γινουν ολα αυτα

    Περιμενουμε να δουμε αν για πρωτη φορα στην ζωη μας η ψηφος δεν πηγε χαμενη!!!Λογια ειπαν πολλοι...εργα εκανε ο κανενας

  4. avatar ρεθυμνιωτης

    Θα σταθώ μόνο στην άρση του άσυλου.
    Ευτυχώς που έξω από τα πανεπιστήμια , έχουμε εξαρθρωσει όλους τους εμπορους ναρκωτικών ,τραμπουκους ,μαχαιροβγαλτες ,πιστολαδες ,κλέφτες ,τρομοκράτες ,κουκουλοφορους κ.λπ.
    Δεν θα βρεις έξω ναρκωτικό για ναρκωτικό ανε πηδηξεις .δεν θα συναντήσεις έξω κανένα από την παραπάνω συνομοταξια ο κόσμος να χαλάσει. Τι μας έμεινε; να μπουζουργιασουμε τους αποδελοιπους που οχυρωθηκαν μέσα στα πανεπιστήμια. Η υποκρισία , της υποκρισιας ,ω υποκρισια!

    1. avatar SteliosK

      Εσύ θεωρείς νορμάλ πρώτα να εξαρθρωθεί η εγκληματικότητα στους δρόμους και μετά στο πανεπιστήμιο έτσι? Δηλαδή το πανεπιστήμιο το έχεις για νορμάλ να υπάρχουν αυτά όπως αντίστοιχα περιμένεις να τα δεις σε τίποτα σοκάκια στην Ομόνοια. Τι πανεπιστήμιο τι κωλάδικο ένα και το αυτό... για σένα ίσως για εμάς όχι!

      1. avatar Ρεθυμνιτης

        Εγώ φίλε μου δεν βάζω προτεραιότητες.
        Κρίνω και επικρίνω μόνο τις αιτιασεις προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος.

        1. avatar SteliosK

          Ο στόχος είναι να επανέλθει η κανονικότητα επιτέλους σε αυτή τη χώρα. Αν αυτό δεν σ' αρέσει δικαίωμά σου, αλλά δικαίωμά μας είναι και οι υπόλοιποι να αποζητούμε τη κανονικότητα. Βαρεθήκαμε πια. Γεράσαμε και όλο τα ίδια και τα ίδια. Και ας θες να κρίνεις δες πρώτα στην πράξη και μετά κρίνε. Αυτό περιμένουμε όλοι μας. Τα λόγια είναι ωραία αλλά επιτέλους πρέπει να δούμε και πράξεις. Να γίνονται πράγματα. Να προχωράμε μπροστά. Να έχουν τα παιδιά μας να ελπίζουν. Απλά πράγματα και μετά βλέπουμε και τα πιο σύνθετα...

    2. avatar Κουφός Ντίνας

      Όταν λέμε πανεπιστημιακό άσυλο εννοούμε άσυλο ιδεών και διαλόγου. Αυτό που υπάρχει σήμερα είναι υποτιμητικό για τους φοιτητές και εκπαιδευτικούς. Στο κάτω κάτω ας μην προκαλέσουν την είσοδο της αστυνομίας.

  5. avatar Θα τολμησει κανεις;;

    Καταργηση των κομματικων φοιτητικων παραταξεων. Ολοι ξερουμε πώς λειτουργουν σε πολλα επιπεδα μεσα στα πανεπιστημια. Με πιο κραυγαλεο, την ωσμωση αναμεσα σ`αυτες και τους καθηγητες.

  6. avatar Douskas John

    • Πρώτον, επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους Παπάδες , καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως στο 118 για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου και 1118 για τανκς εντός και εκτός του πανεπιστημιακού χώρου
    • Δεύτερον, θεσπίζουμε σύγχρονες και αποτελεσματικές δομές διοίκησης, με διακριτές και σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες περί διοίκησης από πεφωτισμένους ανθρώπους σαν τον Άνθιμο
    • Τρίτον, καθιερώνουμε ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων αν ανήκουν στην ΔΑΠ .
    • Τέταρτον, ενισχύουμε την αυτονομία και εξωστρέφεια των Ιδρυμάτων δίνοντας λόγο σε εμάς και σε εμάς

    1. avatar Εξωγήινε..

      ...τι σχέση έχεις εσύ με την παιδεία ;
      Άντε καλέ μου στην τρύπα σου και άσε τα σχόλιά για κανένα άλλο ..οκ;

    2. avatar Φιλαράκο..

      Την έχεις βάψει ! σε βλέπω αγρότη σε
      βραχονησίδα..άντε και καλή σοδειά.

  7. avatar PanosGianaros

    Η κατάργηση των εξετάσεων για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια
    πότε θα γίνει . . . . . τελικά ;
    υ.γ
    Να καταργηθεί το μάθημα της Κοινωνιολογίας γιατί όπως είπε κάποιο φασίζων ' ' όν ' ' είναι - - Αριστερή εφεύρεση . . . !

  8. avatar Αισθητική υποβάθμιση

    Πώς είναι έτσι αυτή... Σα [...]!

  9. avatar Master of Papets

    Ωραία όλα αυτά...ώρα να γίνουν πράξεις διοτι αλλίως θα φύγετε πιο γρήγορα απο ότι ηρθατε. Σεβασμος στις αρχές και τους νόμους από όλους. Επισης κομματα στα πανεπιστημια εξω και οταν λεμε εξω εννουμε όλοι εξω οχι μονο οσους δεν μας αρεσουν. Να απαγορευτουν οι κομματικές οργανώσεις και να τελειωνει ολο αυτο μια και καλη. Αντε πια... στηρίξτε την εκπαιδευση στον τουρισμο....μας λειπουν δεκαδες χιλιάδες κόσμου και κάνουν εισαγωγη απο το εξωτερικο και για αυτους - υποχρεώστε τις τουριστικές μονάδες σε βάθος χρόνου να έχουν σωστο προσωπικο και φυσικα να υπαρχει ελεγχος και σε αυτους..

  10. avatar Αλέξηηηηηηηηη

    Βλέπε να μαθαίνεις πως δημιουργούν τα κόμματα βάσεις και χρήματα.Και για να μην μπορεί να μιλήσει κάνεις άσυλο παπαλα ....

  11. avatar Τελικά

    τα κόμματα που επανέρχονται στην εξουσία ανακυκλώνουν τα πεπραγμένα τους!

  12. avatar Φωυ

    Ελάχιστη βαση θα ισχύει και για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια;;; υπάρχουν γιατροί δικηγόροι μηχανικοί με πτυχία πανεπιστημίων προην ανατολικού μπλοκ με 3,5,6 κτλ. Όσο για τους υπέρμαχους των ιδιωτικών πανεπιστήμιων να γκουγκλαρει βημα ιδιωτικα πανεπιστήμια

  13. avatar Ειδοποιός διαφορά

    Για αυτό σας ψηφίσαμε και θα σας ψηφίζουμε.

  14. avatar Άγνοια…

    Καλά και άγια όλα αυτά, αλλά είναι επικοινωνιακές κορδέλες και φανφάρες. Ο κρατικός ΠΥ έχει λεφτά να δώσει στα πανεπιστήμια, που με το ζόρι έχουν ΠΥ για να κάνουν συντήρηση του Ασανσέρ? Θα ενισχύσει τους τακτικούς ΠΥ για να μπορούν τα πανεπιστήμια να επιτλέσουν τον ρόλο τους ή θα μείνουμε στο άσυλο που επί της ουσίας έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια?

  15. avatar μπραβ κοπελαρα μου…

    τσακισε τα καθαρματα της αναρχιας..πετα τους εξω απο παντου να πανε να σκασουν να δουλεψουν οπως εγω οι αλητες σπασε τους στο ξυλο......

    1. avatar Nikath13

      πεταξε εξω την ΔΑΠ και την ΠΑΣΠ και την ΚΝΕ που μολυνουν την εκπαιδευση ντε, τολαμς; μπααααα μπεεεεεεε

  16. avatar el

    Για να δουμε και το ουλτρεξ

  17. avatar θυεμις

    η ειδικη αγωγη να ενισχυθεί στην δευτεροβαθμια εκπαιδευση !

  18. avatar SteliosK

    Επιτέλους τα αυτονόητα! Και να ξεριζωθούν τα κομματόσκυλα που λυμαίνονται το χώρο των πανεπιστημίων εδώ και πόσα χρόνια. Τα πανεπιστήμια θα πρέπει είναι μόνο για γνώση και φοίτηση.

  19. avatar καταργηστε το ασυλο…..

    ειναι η πληγη του φαραω τοσα χρονια.....ανδρα βομβιστωςν και αναρχικως ηταν μεχρι τωρα....τα πανμια ανηκουν μονο σε φοιτητες και καθηγητες

    1. avatar Nikath13

      κατηργησε ομως και την ΔΠΑ και την ΠΑΣΠ και την ΚΝΕ... αλλα σιγα και να το κανετε, μπεεεεεεε

  20. avatar Social Distortion.

    Εξαιρετικές κινήσεις.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει