Το θέμα της απελευθέρωσης των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών τέθηκε στο σημερινό υπουργικό Συμβούλιο, στο οποίο ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Δημήτρης Ρέππας, ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως την επίσπευση του χρόνου της μεταβατικής περιόδου δεν την έθεσαν οι εκπρόσωποι του μηχανισμού στήριξης, αλλά η κυβέρνηση κατόπιν, «δείχνοντας» έτσι τον πρώην υπουργό Γιάννη Ραγκούση.

Ειδικότερα, στο σημερινό υπουργικό Συμβούλιο, ο κ. Ρέππας μίλησε για το θέμα των φορτηγών, υπενθυμίζοντας το νόμο που ο ίδιος προώθησε το καλοκαίρι του 2010 ως υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την απελευθέρωση των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών. Επρόκειτο για μία από τις πρώτες μεταρρυθμίσεις και την πρώτη μεγάλη σύγκρουση με πολυήμερες απεργίες και αποκλεισμούς του Υπουργείου από τους επαγγελματίες.

«Ο νόμος αυτός έγινε κατόπιν απόλυτης συμφωνίας με τους εκπροσώπους του μηχανισμού στήριξης, στους οποίους και δόθηκε το κείμενο του νομοσχεδίου στα Αγγλικά. Για τη σύνταξή του προηγήθηκαν επίπονες διαπραγματεύσεις, όπως και για όλες τις μνημονιακές υποχρεώσεις που θεωρούνταν ακραίες και πάντα βρίσκαμε την χρυσή τομή» τόνισε χαρακτηριστικά.

Επίσης, διευκρίνισε πως «προφανώς την επίσπευση του χρόνου της μεταβατικής περιόδου δεν την έθεσαν οι εκπρόσωποι του μηχανισμού στήριξης, αλλά η κυβέρνηση κατόπιν».

Ο υπουργός, επιπλέον, υπενθύμισε πως, μεταξύ άλλων, με το νόμο αυτό απελευθερώθηκαν και τα κόμιστρα και τώρα στην αγορά είναι ελεύθερα προς όφελος του πολίτη. «Η συζήτηση γίνεται σήμερα για τα Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης, αλλά πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι με Προεδρικό Διάταγμα απελευθερώθηκε και η αγορά των Φορτηγών Ιδιωτικής Χρήσης βυτιοφόρων εταιρειών καυσίμων», τόνισε και πρόσθεσε πως «οι όροι για το άνοιγμα της αγοράς χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών, είναι σύμφωνοι με ό,τι ισχύει στην Ε.Ε».

Ειδικότερα, η σημερινή προωθούμενη ρύθμιση για τα φορτηγά, συντομεύει τον μεταβατικό χρόνο κατά ένα έτος, αλλά θέτει περισσότερους όρους και περισσότερες προϋποθέσεις:

-Η οικονομική εγγύηση είναι παραπάνω από τις 9.000 ευρώ που είχαμε ορίσει
-Τα οχήματα πρέπει να είναι τεχνολογίας euro5, που είναι καινούρια και τα ακριβότερα, αντί για euro4 και euro5 που είχαμε προβλέψει
-Δεν μπορούν να δραστηριοποιηθούν μη κοινοτικοί πολίτες στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την ψήφιση του νόμου που προέβλεπε τριετή μεταβατική περίοδο, ως χρυσή τομή μεταξύ του μηχανισμού στήριξης και των επαγγελματιών, η Ν.Δ. και ο ΛΑ.Ο.Σ. επέμεναν σε πενταετία.