Η ομάδα Red Bull Husqvarna Factory Racing θα είναι η νέα παρουσία στην κατηγορία Moto3 του παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας για το 2014. Team manager της νεοσύστατης ομάδας θα είναι ο Aki Ajo και επίσημος οδηγός ο νεαρός Βρετανός Danny Kent.

Με την έναρξη του πρωταθλήματος MotoGP στις 23 Μαρτίου στην Doha του Qatar θα γίνει και η πρώτη εμφάνιση της ομάδας, γεγονός που δείχνει ότι τα πράγματα έχουν προχωρήσει αρκετά. Όλα όμως έχουν τις -προφανείς- εξηγήσεις τους.

Μια δεύτερη συμμετοχή με Husqvarna θα έχει ο πολλά υποσχόμενος νεαρός αναβάτης Niklas Ajo από τη Φιλανδία. Με την είσοδο της στα Grand Prix Road Racing το 2014, η Husqvarna ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο στην αγωνιστική της ιστορία.

Τα κόκαλα των ιδρυτών της Husqvarna μπορεί να τρίζουν βλέποντας το θυρεό να συμμετέχει σε αγώνες ταχύτητας και δη Grand Prix, ωστόσο η ζωή προχωρά και οι εξελίξεις τρέχουν γρήγορα.

Όταν η Husqvarna πέρασε ολοκληρωτικά στα χέρια της ΚΤΜ, το σχέδιο ήταν προδιαγεγραμμένο. Οι νέες τεχνολογίες και τα «πειράματα» θα υλοποιούνται και εξελίσσονται σε μοντέλα της Husqvarna, πριν περάσουν στην ευρεία παραγωγή των ΚΤΜ. Ένα ρόλο που μέχρι πρότινος έπαιζε η Husaberg, μόνο όμως στις μοτοσυκλέτες για το χώμα.

Μετά την ώθηση που έλαβε το αυστριακό εργοστάσιο από την Ινδία, η ανάπτυξη των μοντέλων δρόμου αποτελεί μονόδρομο. Τα πράγματα βαίνουν καλώς, πέρα ακόμη από τις προσδοκίες των Αυστριακών που δεν διστάζουν να αυξάνουν ρυθμό, όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες.

Η εμπλοκή στον ύψιστο θεσμό των αγώνων ταχύτητας δεν μπορούσε να είναι απλούστερος για τη Husqvarna. Η ΚΤΜ κατέκτησε τα πάντα μέσα στο 2013, εξαφάνισε κάθε αντίπαλο, σε βαθμό που οδήγησε σε αλλαγές των κανονισμών για να εξισορροπηθεί η κατάσταση.

Έτσι η συνταγή είναι γνωστή και επιτυχημένη. Με λίγο χρώμα και μερικές επεμβάσεις διαφοροποίησης της μοτοσυκλέτας, το βασικό συστατικό για μια επιτυχημένη πορεία, υπάρχει. Μένει να γίνει και η υλοποίηση ώστε πλέον η ΚΤΜ να «ελέγχει» πλέον τις 2 από 4 συμμετοχές εργοστασίων στη Moto3.

Η κατηγορία Moto3 εισήλθε το 2012, αντικαθιστώντας την κατηγορία δίχρονων 125cc. Η κατηγορία αναδεικνύει το ταλέντο των νέων αναβατών και τους προετοιμάζει να προχωρήσουν στη Moto2. Από εκεί πια ο δρόμος είναι ανοικτός για τη μεγάλη κατηγορία των MotoGP.

Οι κινητήρες των μοτοσυκλετών της κατηγορίας είναι 250 cc, μονοκύλινδροι και φυσικά τετράχρονοι. Το ελάχιστο συνολικό βάρος μοτοσυκλέτας και αναβάτη είναι 148 kg, ενώ οι αναβάτες της Moto3 δεν μπορεί να είναι άνω των 28 ετών.

Ο Stefan Pierer, CEO της ΚΤΜ δήλωσε σχετικά: «Η συμμετοχή της Husqvarna στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Moto3 θα δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον τόσο στην κατηγορία όσο και στη μάρκα. Η Husqvarna έχει μια ιστορία 110 ετών και είναι διάσημη στον αγωνιστικό χώρο. Η συμμετοχή στη Moto3 θα την ενισχύσει περαιτέρω και θα της δώσει μεγαλύτερη ώθηση να γίνει δυνατότερη από ποτέ. Ανυπομονούμε να δούμε μεγάλο ανταγωνισμό του χρόνου».

Η υποστήριξη από τη Red Bull έδωσε φτερά στη νέα ομάδα και τα στελέχη της νεοσύστατης ομάδας, κάτι που φαίνεται και από τις ενθουσιώδεις δηλώσεις του Pit Beirer, επικεφαλής πλέον και της Husqvarna Motorsport, πέρα από αγωνιστικός διευθυντής της ΚΤΜ.

«Μετά τη δέσμευσή μας για συμμετοχή στους αγώνες offroad, η είσοδος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Moto3 σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην ιστορία της Husqvarna. Έχοντας την υποστήριξη του κ. Pierer και του Δ.Σ. της Husqvarna Motorcycles, είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτό το καινούριο εγχείρημα».

«Θα φέρουμε τους καλύτερους ανθρώπους και θα κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε το εγχείρημα να έχει την επιτυχία που του αξίζει. Ο Danny Kent θα είναι ο επίσημος εργοστασιακός αναβάτης και ο Niklas Ajo ο επίσημος οδηγός υποστήριξης. Με δύο εξαιρετικά ταλαντούχους νέους αναβάτες ανυπομονούμε να ξεκινήσει αυτό το καινούριο ταξίδι της Husqvarna στα Grand Prix Road Racing».