Μετά από δύο χρόνια διαβουλεύσεων, στις 20 Νοεμβρίου, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έλαβε ιστορικές αποφάσεις σχετικά με τη Μοτοσυκλέτα. Σημαντική συμβολή στη θετική έκβαση των συζητήσεων για τη διαμόρφωση των αποφάσεων προς όφελος των μοτοσυκλετιστών είχε μέσω έντονου lobbying, η Πανευρωπαϊκή Ομοσπονδίας Λεσχών Μοτοσυκλετιστών (FEMA).

Η υποχρεωτική τοποθέτηση ABS σε όλες τις μοτοσυκλέτες από το 2016 αποτελεί μέγα βήμα ασφαλείας, αν και εκφράζονται φόβοι ότι αρχικά τουλάχιστον, στις φθηνότερες μοτοσυκλέτες θα υπάρξει επιβάρυνση τιμής. Ενα σύστημα ABS κοστίζει από 300 ως 500 ευρώ και θα είναι αδύνατο για τους κατασκευαστές φθηνών μοντέλων να απορροφήσουν το κόστος αυτό.

Εκτός… εκτός αν γίνει υποχρεωτική η τοποθέτησή των ABS και σε Κίνα ή Ινδία, οπότε ο όγκος των πωλήσεων θα εκμηδενίσει το κόστος. (Πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο.)

Οι κατασκευαστές ABS πάντως δείχνουν έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την πρόκληση και συνεχίζουν να ρίχνουν στην αγορά όλο και πιο σύνθετα, εξελιγμένα και, εν πολλοίς, αποτελεσματικά συστήματα.

Μεγάλη νίκη της Λογικής και της Μοτοσυκλέτας στην Γαλλία, όπου μετά από 27 τόσα χρόνια, καταρρίπτεται το μέτρο του περιορισμού της ιπποδύναμης στους 100 ίππους.

Οι νέοι νόμοι θα πρέπει να εγκριθούν πρώτα και από τα αντίστοιχα Συμβούλια Υπουργών.

Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά τις αποφάσεις που πάρθηκαν στο Στρασβούργο.

Υποχρεωτικό το ABS
Από την 1η Ιανουαρίου 2016, όλες οι μοτοσυκλέτες με κινητήρα 125 κυβικών και πάνω, είτε πωλούνται είτε απλά βγάζουν πινακίδα στην Ευρώπη, υποχρεούνται να φέρουν ABS. Οι μοτοσυκλέτες με κινητήρα από 51 ως 124 κ.εκ. υποχρεούνται να φέρουν σύστημα CBS (συνδυασμένων φρένων).

Μετά το 2018 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει το ενδεχόμενο να επιβάλει τη χρήση ABS και στα μικρά σκούτερ, αυτά των 50 κυβικών.

Το μέτρο ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με 643 ψήφους υπέρ, 16 κατά και 18 αποχές.

Euro 4 & 5
Από την 1η Ιανουαρίου 2016 όλες οι μοτοσυκλέτες θα υποχρεούνται να συμμορφώνονται προς τα στάνταρ εκπομπών ρύπων Euro4. Το 2017 η υποχρέωση θα επεκταθεί και στα αυτόματα. Από το 2020 όλα τα μηχανοκίνητα δίκυκλα θα πρέπει να συμμορφώνονται προς τις νόρμες Euro5.

Νέα κατηγοριοποίηση των δικύκλων
Προδιαγράφηκαν νέες κατηγορίες οχημάτων, ώστε να διευκολυνθεί ο προσδιορισμός προδιαγραφών για κάθε μία ξεχωριστά, και μάλιστα εξειδικευμένα, ανάλογα με τη χρήση τους.

Δείτε τον σχετικό πίνακα εδώ (http://www.fema-online.eu/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=335&cntnt01returnid=15)

Κατάργηση ορίου 100 hp στην Γαλλία
Στην Γαλλία ισχύει από το 1985 νόμος που περιορίζει τη μέγιστη ισχύ των μοτοσυκλετών στους 100 ίππους. Τότε πίστευαν ότι τα ατυχήματα και δη τα θανατηφόρα, σχετίζονται με την ιπποδύναμη της μοτοσυκλέτας. Αυτή η θέση αποδείχτηκε -μέσα από πολλές έρευνες- τελείως λαθεμένη, όμως ο νόμος συνέχισε να ισχύει στην Γαλλία.

Όμως προχτές το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε να ακυρώσει αυτόν τον περιορισμό της Γαλλία, επιβάλλοντας ομοιόμορφη νομοθεσία. Η πώληση μοτοσυκλετών χωρίς περιορισμούς ιπποδύναμης θα ξεκινήσει επίσης από την 1η Ιανουαρίου 2016. Κάτι για το οποίο τώρα διαμαρτύρονται έντονα οι γαλλικές λέσχες μοτοσυκλετιστών.

Δείτε στο video την διαφορά στο φρενάρισμα με και χωρίς ABS

Στο επόμενο video, δείτε πως λειτουργεί το σύστημα της Honda με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συνδυασμένα φρένα και ABS. Φορέθηκαν για πρώτη φορά στο CBR600RR και ήταν το πρώτο σύστημα ABS που φορέθηκε σε supersport μοτοσυκλέτα.

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.