Η τεχνολογία C-V2X αναμένεται να μπει στη ζωή μας τα επόμενα χρόνια κάνοντας τη ζωή μας πάνω στη σέλα της μοτοσυκλέτας μας πιο ασφαλή για εμάς αλλά και τους γύρω μας.

Δεν θα σας κουράσουμε με πολλές τεχνικές λεπτομέρειες για το τι είναι η τεχνολογία Cellular-Vehicle to Everything ή «Κυψελοειδής επικοινωνία ενός Οχήματος με τα Πάντα» σε ελεύθερη μετάφραση.

Το μυστικό βρίσκεται ήδη στις τσέπες μας και δεν είναι άλλο από το smartphone μας το οποίο, σε συνδυασμό με τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας μπορεί να επιτρέψει την επικοινωνία ενός οχήματος με ένα άλλο (Vehicle to Vehicle ή V2V) ή με έναν πεζό (Vehicle to Pedestrian – V2P) ή ακόμη και με υποδομές Vehicle to Inftrastructure – V2I).

duluedjt

Αυτό σημαίνει πως σημαντικές πληροφορίες, όπως ένα όχημα που έρχεται κατά πάνω μας, αλλά δεν είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού, μπορούν να φτάσουν αστραπιαία σε μας, σαν προειδοποίηση και να εξασφαλίσουν την ακεραιότητα τη δική μας αλλά του άλλου.

Η τεχνολογία C-V2X επιτρέπει παράλληλα την ταυτόχρονη επικοινωνία πολλαπλών οχημάτων, υποδομών και πεζών σε μια αρκετά μεγάλη ακτίνα και αυτό, σε συνδυασμό με τα ραγδαία βήματα που κάνουν τα λογισμικά τεχνητής νοημοσύνης αλλά και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης τον τελευταίο καιρό, μπορεί και θα οδηγήσει σε σημαντικές εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας.

Χαράς ευαγγέλια λοιπόν για εμάς τους δίτροχους αφού στο εύλογο μέλλον θα μπορούμε να ξέρουμε τι έρχεται κατά πάνω μας πριν γίνει το κακό, για παράδειγμα όταν έχουμε μπροστά μας μια τυφλή στροφή ή μια διασταύρωση που δεν μας δίνει καλή ορατότητα. Ακόμη πιο σημαντικό ίσως είναι ότι γνωρίζει και το άλλο όχημα την παρουσία μας πάνω στο δρόμο.

mi8e94ye

Η τεχνολογία C-V2X δεν είναι ένα θεωρητικό σενάριο. Γίγαντες της κινητής τηλεφωνίας, όπως η γνωστή κατασκευάστρια chipset, Qualcomm, η γιαπωνέζικη Docomo, η Huawei και η Vodafone αλλά και η Bosch δουλεύουν πυρετωδώς πάνω στην εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας που θα εφαρμοστεί με το επόμενο δίκτυο τηλεφωνίας 5ης γενιάς (5G), ταχύτερο και ανώτερο συνολικά από το σημερινό 4G.

Οι τρεις τελευταίες προχώρησαν σε δοκιμές για πρώτη φορά και σε ευρωπαϊκό έδαφος τον περασμένο χρόνο στην Βαυαρία, όπου έγινε και χρήση δικτύου 5G. Ανάλογες δοκιμές αναμένεται να γίνουν και στην Ιαπωνία με τη Nissan και την Docomo, Continental, Ericsson και Qualcomm να συμμετέχουν από κοινού για να επιδείξουν τα προτερήματα αυτής της τεχνολογίας στην ασφάλεια αλλά και του τρόπου που μπορούν να υποστηρίξουν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης που έχουν αρχίσει να παίζουν δυνατά στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.

Η C-V2X θα προσφέρει χείρα βοηθείας και στα υπόλοιπα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως για παράδειγμα το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αφού πλέον το όχημα «βλέπει» σε πραγματικό χρόνο αν υπάρχει κάποιος δίπλα ή αν έρχεται όχημα με μεγαλύτερη ταχύτητα από την δική μας. Οι δίτροχοι βγαίνουν κερδισμένοι από αυτό όπως και να έχει και όσο γρηγορότερα εφαρμοστεί τόσο το καλύτερο.

Δείτε και ένα βίντεο που απεικονίζει με μεγάλη σαφήνεια τι σημαίνει C-V2X: