Η BMW φέρνει την κλήση επείγουσας ανάγκης (eCall) στις μοτοσυκλέτες

Από το 2017 θα προσφέρεται προαιρετικά σε όλες τις μοτοσυκλέτες της


ΜΟΤΟΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
22:54
21/05/2016
Η BMW φέρνει την κλήση επείγουσας ανάγκης (eCall) στις μοτοσυκλέτες
2
loading

Νέο βήμα στον τομέα της ασφάλειας από την ΒΜW. Οι Βαυαροί ανακοίνωσαν πως από το 2017 θα είναι σε θέση να εξοπλίζουν όλες τις μοτοσυκλέτες τους με ένα σύστημα Εξυπνης Επείγουσας Κλήσης (Emergency Call ή IEC).

Το σύστημα θα προσφέρεται προαιρετικά και θα καλεί βοήθεια στον τόπο ενός ατυχήματος ή άλλου συμβάντος που απαιτεί επέμβαση σωστικών μέσων, βελτιώνοντας τις πιθανότητες επιβίβωσης των εμπλεκομένων.

Μια πανευρωπαϊκή έρευνα του 2011 βρήκε ότι όταν σε κάποιο συμβάν εμπλέκονται οχήματα που διαθέτουν ένα σύστημα eCall, η βοήθεια καλείται στον μισό σχεδόν χρόνο (40-50% ταχύτερα) από ό,τι όταν το σύστημα απουσιάζει. Μετά από αυτό το εύρημα, αποφασίστηκε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ο υποχρεωτικός εξοπλισμός των αυτοκινήτων από το 2018 με σύστημα eCall.

Διαβλέποντας τη μελλοντική υποχρεωτική εφαρμογή του και στις μοτοσυκλέτες, η BMW αποφάσισε να το προσφέρει προαιρετικά από το 2017, έχοντας το πλεονέκτημα να διαθέτει ήδη την τεχνολογία από τα αυτοκίνητά της.

fdssgs

Πώς λειτουργεί το σύστημα που μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε χειροκίνητα είτε αυτόματα; Αφότου κρίνει πως δημιουργήθηκε μια κατάσταση ανάγκης, το IEC της BMW στέλνει τις γεωγραφικές συντεταγμένες της μοτοσυκλέτας στο Κέντρο Κλήσεων της BMW.

Από εκεί ξεκινά μια αλληλουχία ενεργειών (που έχουν κυρίως να κάνουν με την πιστοποίηση της ακριβούς θέσης του συμβάντος ακόμη και της λωρίδας κυκλοφορίας και της κατεύθυνσης της κίνησης), ώστε να απλουστευθεί η ανεύρεση της μοτοσυκλέτας.

Η λειτουργία του συστήματος απαιτεί σύνδεση με ένα κινητό τηλέφωνο και φυσικά την ύπαρξη μιας μονάδας επικοινωνίας εγκατεστημένη στη μοτοσυκλέτα. Είναι συμβατή με κάθε πάροχο κινητής τηλεφωνίας και καλύπτει ολόκληρη την Ευρώπη.

Η αυτόματη λειτουργία του BMW ΙΕC ενεργοποιείται στην περίπτωση μιας σύγκρουσης, η χειροκίνητη από τον αναβάτη ή όποιον άλλο, με την πίεση ενός διακόπτη στο τιμόνι.

Ακολουθεί σύνδεση με το Κέντρο της BMW και προσπάθεια συνομιλίας με τον ιδιοκτήτη / αναβάτη / θύμα, κάτοχο του τηλεφώνου. Ο αναβάτης θα μπορεί να επικοινωνεί με το Κέντρο Κλήσεων στην γλώσσα του αλλά η κλήση των σωστικών μέσων είναι ανεξάρτητη αυτής της φωνητικής επικινωνίας.

Όλες οι εκτελούμενες ενέργειες εμφανίζονται στην LCD οθόνη της μοτοσυκλέτας μαζί με τα στοιχεία της κλήσης, ενώ η λειτουργία του συστήματος πιστοποιείται και από ένα έντονο ηχητικό σήμα.

sdfagad

Στην περίπτωση που το συμβάν δεν είναι τελικά σοβαρό, ο αναβάτης έχει την ευχέρεια να ακυρώσει την κλήση χειροκίνητα.

Το BMW IEC eCall είναι αρκετά έξυπνο ώστε να αντιλαμβάνεται την ποιοτική διαφορά μεταξύ μιας σύγκρουσης, μιας απλής πτώσης της μοτοσυκλέτας από το σταντ ή μιας πτώσης με λίγα χιλιόμετρα χωρίς άλλες επιπτώσεις ή συμμετοχή τρίτου οχήματος.

Στην περίπτωση σοβαρού συμβάντος μπορεί ακόμη να αντιληφθεί εάν η σύγκρουση έγινε με άλλο όχημα ή με ακίνητο αντικείμενο, ενώ ένας αισθητήρας κλίσης μπορεί να διακρίνει μεταξύ ενός low side (όταν γλιστρά το μπροστινό) και ενός highside (όταν γλιστρά το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.

Η παροχή του συστήματος IEC eCall θα ξεκινήσει από την Γερμανία και σταδιακά θα επεκταθεί στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και διεθνώς.

Θανάσης Χούντρας

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

2
σχόλια
  1. avatar leo4782

    Τι καλά που θα ήταν αν έφτιαχνε και μοτοσυκλέτες που δεν θα θέλουν συνεργείο μια φορά το μήνα,τουλάχιστον...

  2. avatar Λεβέντης

    Θα έπρεπε να το έχουν ήδη όλες οι μοτοσυκλέτες κατασκευασμένες απο το 2010 τουλάχιστον.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει