Στο Tokyo Motor Show η Honda συνέχισε να «θεραπεύει» το θέμα «νοσταλγία», παρουσιάζοντας ένα νέο CB1300S Super Bol D’or. Πρόκειται για μια ανανεωμένη έκδοση του υπάρχοντος από το 2008 μοντέλου που αποτίει φόρο τιμής στον ιστορικό αγώνα αντοχής.

Το Super Bol D’ Οr του 2014 φορά νέες ζάντες με λεπτότερες αλλά περισσότερες ακτίνες, προβολέα LED, μικροδιαφοροποιήσεις στα πλαστικά και το φέρινγκ και εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, όταν τα προηγούμενα μοντέλα είχαν 5 σχέσεις στο κιβώτιο. Η μοτοσυκλέτα θα εμφανιστεί επίσημα στις 20 Νοεμβρίου.

Παράλληλα θα παρουσιαστούν και τα ανανεωμένα CB400 Super Four και CB400 Super Bol D’or, πιθανότατα μόνο για την ιαπωνική αγορά.

Δίπλα στα μεγάλα θα παρουσιαστεί και ένα 50άρι scooter με την αλλόκοτη ονομασία Dunk (τρίποντο;). Φαίνεται ότι στα νέα μοντέλα της Honda που προορίζονται για πιτσιρικαρία, επιλέγονται για κάποιον λόγο μικρά μονοσύλλαβα ονόματα, εύκολα στην απομνημόνευση: πέρυσι Grom, φέτος Dunk.

Το Dunk φορά LED στο πίσω φωτιστικό σώμα, έχει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, και μεικτό πίνακα οργάνων (με ψηφιακά και αναλογικά όργανα). Η αισθητική του είναι κι αυτή επηρεασμένη από την ρετρό διάθεση της εταιρείας με γραμμές που έχουν ξεπεραστεί εδώ και 30 χρόνια. Και επανέρχονται, όπως συνηθίζεται στη μόδα…

Το σκούτερ πάντως δείχνει ενδιαφέρον, γιατί φέρνει στην παραγωγή μια νέα τεχνολογία εκκίνησης κινητήρων. Συγκεκριμένα το μοτέρ του Dunk παίρνει μπροστά από έναν επαγωγικό ηλεκτροκινητήρα προσαρμοσμένο στο άκρο του στροφάλου του. Με μια πατέντα της Honda όταν λειτουργεί ο τετράχρονος κινητήρας εσωτερικής καύσης, o ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως εναλλάκτης, φορτίζοντας την μπαταρία.

Το πλεονέκτημα της νέας διάταξης είναι ότι συμβατικός κινητήρας ξεκινά άμεσα και χωρίς κραδασμούς από σβηστός, με την εκκίνηση να ρυθμίζεται από την ECU. Μικρό άνοιγμα του γκαζιού με τον κινητήρα σβηστό, ενεργοποιεί το σύστημα ACG, ο ρότορας του ηλεκτροκινητήρα περιστρέφεται, γυρίζει άμεσα τον στρόφαλο και το μοτέρ παίρνει μπροστά.

Φαίνεται πως οι εταιρείες μοτοσυκλετών ετοιμάζονται να εφαρμόσουν και στους δικούς τους κινητήρες συστήματα start – stop που θα σβήνουν τα μοτέρ στα φανάρια, για μείωση κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Στοιχείο που η Honda έχει εφαρμόσει ήδη από το 2010 στο PCX 125.

Δείτε τα μοντέλα από το περίπτερο της Honda στο σαλόνι του Τόκιο…