Μπορεί οι πωλήσεις μοτοσυκλετών να μην περιλαμβάνονται στους επίσημους δείκτες της οικονομικής κατάστασης μιας χώρας, όμως σίγουρα για την Ιταλία είναι.

Οι γείτονες, αν και ως προς τα οικονομικά μεγέθη δεν έχουν καμία σχέση με την Ελλάδα, έχουν αρχίσει κι αυτοί την πορεία προς την… «ανάκαμψη» με μέτρα λιτότητας, αύξηση φόρων (ο ΦΠΑ θα πάει τον Ιούλιο στο 22%) και ανεργίας, καθώς και κλείσιμο επιχειρήσεων (104.000 μέσα στο ’12).

Κυβέρνηση παρά τις εκλογές δεν υπάρχει ακόμη και μάλλον δεν θα υπάρξει για αρκετό διάστημα. Όλα αυτά στη μεγαλύτερη χώρα παραγωγό διτρόχων της Ευρώπης, σημαίνουν κούμπωμα του κόσμου και περιορισμό δαπανών, που τελικά άγγιξαν και τα πολυαγαπημένα δίκυκλα των Ιταλών.

Έτσι το Μάρτιο φέτος πουλήθηκαν μόλις 13.892 άνω των 50 κυβικών. Ο αριθμός αντιπροσωπεύει πτώση 47,8% σε σχέση με το Μάρτιο του 2012. Οι πωλήσεις σκούτερ μειώθηκαν ακόμη περισσότερο, κατά 56,3%.

Στην Ιταλία οι πωλήσεις μοτοσυκλετών αντιπροσωπεύουν το 31,9% της αγοράς, όμως φέτος το Μάρτιο το μερίδιό τους κατρακύλησε στο 12%. Από τον Ιανουάριο ως το Μάρτιο του 2013 οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 36,3%, πέφτοντας στις 32.009 μονάδες.

Οι μοτοσυκλέτες με κυβισμό πάνω από 250 κυβικά σημείωσαν μείωση 58,4%, ενώ αυτές μέσου κυβισμού (300 – 500cc) σημείωσαν μείωση 40,2%, πέφτοντας στις 5.428 μονάδες.

Μεγάλα θύματα της κρίσης είναι τα μάξι σκούτερ. Πουλήθηκαν μόλις 1.683 μονάδες, σημειώνοντας πτώση 59,6% και αυτό παρά την άφιξη νέων μοντέλων στην αγορά. Οι μοτοσυκλέτες με κινητήρα άνω των 1.000 κυβικών μειώθηκαν συγκριτικά λιγότερο: οι 4.137 μονάδες αντιπροσωπεύουν πτώση «μόλις» 26,7%.

Οι μεταξύ 800 και 1.000 κυβικών επίσης μειώθηκαν κατά 27,5% ενώ συντριβή γνώρισαν και οι πωλήσεις των «πενηνταριών» με συνολική μείωση Ιανουαρίου – Μαρτίου κατά 41,2%. Αντίθετα προς την Ελλάδα, μείωση αν και κατά μόλις 22,8% σημείωση η αγορά μεταχειρισμένων.

Πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα; Κοιτάζοντας στους γείτονες, μάλλον δύσκολα και για τους Ιταλούς. Που σημαίνει ότι τα χειρότερα έπονται…