Ο Marko Petrovic είναι μόλις 28 ετών, σχεδιαστής από τη Σερβία. Ολοκλήρωσε τις σπουδές και τη διατριβή του στο σχεδιασμό οχημάτων στο πανεπιστήμιο Domus στο Μιλάνο και έβαλε αμέσως τον πρώτο του στόχο. Να σχεδιάσει μια μοτοσυκλέτα διαφορετική όσο και επιβλητική

Το αποτέλεσμα είναι η ARAC ZXS που παραμένει ακόμη ένα concept, μια ιδέα στα χαρτιά, ένα στάδιο απ’ όπου περνούν όλα τα μοντέλα του κόσμου πριν βρουν το δρόμο για την παραγωγή. H ZXS έχει ελάχιστα κοινά να μοιραστεί με τις συμβατικές μοτοσυκλέτες δρόμου των ημερών μας.

Ο σχεδιασμός είναι νέος, το πλαίσιο από αλουμίνιο και εξαιρετικά ελαφρύ και ο κινητήρας ένας ισχυρός θηριώδης δικύλινδρος V με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό. Ο κυβισμός δεν έχει «αποφασιστεί» ακόμη, ούτε και το αν θα έχει κάποιο σύστημα υπερτροφοδότησης.

Συνδυάζοντας όλα αυτά έχουμε μια μοτοσυκλέτα ξεχωριστή τόσο αισθητικά όσο και σε απόδοση. Εκεί όμως που δεν μπορεί να μπει σε σύγκριση είναι σε ό,τι αφορά στον κινητήρα της που θα ξεπερνά οτιδήποτε κινείται στην κατηγορία. Παρότι ανήκει ως άποψη στα γυμνά «street fighters» πείθει εύκολα ότι έχει τον ανταγωνισμό «για πρωινό», έστω κι αν είναι μικρότερη σε διαστάσεις και πιο συμπαγής.

Δυναμική σε όψη όσο και επιθετική, συνδυάζει αιχμηρές γραμμές και καμπύλες γύρω από τον εντυπωσιακό κινητήρα. Η ιδέα σχεδιαστικά ήταν να μην ξεχωρίζουν οι επιφάνειες σε πλαστικές και μεταλλικές. Το ενιαίο σύνολο να δείχνει σαν να έχει μεταλλικό δέρμα που καλύπτει απ’ άκρη σε άκρη όλη τη μοτοσυκλέτα.

Παίζοντας με δύο χρώματα –μαύρο και πορτοκαλί σε αυτή την εκδοχή- και μεταλλική βαφή, ενσωματώνει μια ευρύχωρη σέλα που προσφέρει ασυνήθιστα μεγάλη επιφάνεια για τον οδηγό. Το κλείσιμο της ουράς φιλοξενεί και το πίσω φωτιστικό σώμα.

Οι προβολείς εμπρός είναι δύο νέας τεχνολογίας φωτιστικά σώματα που το φως βγαίνει μέσα από το γυαλί, χωρίς να διακρίνεται η λυχνία. Τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι στο μεγαλύτερο μέρος τους ανακυκλωμένα και η κατανάλωσή του είναι εξαιρετικά χαμηλή.

Ένα από τα πρόσθετα χαρακτηριστικά του είναι το ονομαζόμενο «safe drive», ένα σύστημα που μπορεί να ενεργοποιείται και απενεργοποιείται κατά βούληση του οδηγού και «διαβάζει» το δρόμο. Αναγνωρίζει τα δεδομένα τριγύρω και αξιολογεί τις αποστάσεις σε σχέση με την ταχύτητα που κινείται η ίδια αλλά και τα άλλα οχήματα.

Έτσι, όσο είναι ενεργοποιημένο, ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα κίνησης της μοτοσυκλέτας και τη διατηρεί στην «ασφαλή ζώνη» ενεργοποιώντας το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα πέδησης. Δεν επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων όταν κινείται σε αστικό περιβάλλον.

Έξω από την επιβαρυμένη κυκλοφορία των πόλεων το σύστημα μπορεί αν απενεργοποιηθεί και ο οδηγός έχει και πάλι τη δυνατότητα να απολαύσει τις χάρες της ARAC ZXS.

Η τελική μετάδοση γίνεται με ιμάντα ο πίσω τροχός είναι εξαιρετικά φαρδύς με ζάντα 6,25 και ελαστικά με εξαιρετικά βαθιές αυλακώσεις που ασφαλώς δεν θα τη συνοδεύουν αν ποτέ βρει το δρόμο για την παραγωγή.

Μια ενδιαφέρουσα πρόταση που δείχνει αν μη τι άλλο ότι η «μοτοσυκλέτα» με συμβατικές προδιαγραφές δεν έχει εξαντληθεί ακόμη σχεδιαστικά…