Έχοντας κατακτήσει αμέσως την τέταρτη θέση των πωλήσεων ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της BMW, μπορούμε να θεωρήσουμε το R nineT σαν μεγάλη εμπορική επιτυχία.

Λογικά η BMW σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τη φλέβα που χτύπησε, όπως κάνει η Ducati με το Scrambler. Δημιουργεί λοιπόν μια ολόκληρη σειρά, βασισμένη στο ρετρό «αναμνηστικό» μοντέλο και τον κινητήρα του, τον εξαιρετικό αεροελαιόψυκτο μπόξερ με τα 1.170 κυβικά.

malb3

Πρώτη προσθήκη ήταν το Scrambler που παρουσιάστηκε πέρυσι στην έκθεση EICMA του Μιλάνου και ήδη συνωστίζεται στις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου στο Βερολίνο, προκειμένου να φτάσει στα καταστήματα το φθινόπωρο.

Όμως καθ’ οδόν βρίσκονται δύο ακόμα εκδόσεις, βασισμένες στην ίδια πλατφόρμα. Για την ώρα είναι γνωστά μόνον με τα ονόματά τους: R NineT Pure και R NineT Racer. Την ύπαρξή τους ανακάλυψαν οι συντάκτες του Motorcycle.com, αφού βρήκαν πως η BMW έλαβε πιστοποίηση για τα δύο αυτά μοντέλα από την Υπηρεσία Περιβάλλοντος της Καλιφόρνια (California Air Resources Board).

Έτσι συνολικά στα τέλη της χρονιάς θα υπάρχουν τέσσερα μοντέλα στη σειρά R nineT: το βασικό, το Scrambler και τα δύο αόρατα προς το παρόν Pure και Racer.

Σύμφωνα με τα έγγραφα Έγκρισης Τύπου της Καλιφόρνια, ο ίδιος αεροελαιόψυκτος κινητήρας εκπέμπει λιγότερους ρύπους (τόσο υδρογονάνθρακες όσο και μονοξείδιο του άνθρακα) στην έκδοση 2017 απ’ ό,τι στην υπάρχουσα.

Στα έγγραφα δεν αναφέρεται οτιδήποτε σχετικό με το πώς θα είναι οι δύο νέες μοτοσυκλέτες ούτε σε πια κατηγορία εντάσσονται.

Όμως θεωρείται βέβαιο πως η μία από τις δύο θα βασίζεται στο πρωτότυπο Lac Rose που παρουσιάστηκε τον Ιούνιο στο Φεστιβάλ Wheels & Waves. Το Lac Rose είναι εμπνευσμένο από τη μοτοσυκλέτα που κέρδισε στο Rally Dakar, οπότε θα μπορούσε να αποτελεί τη βάση για το Racer.

Σε αντίθετη συλλογιστική όμως μας ωθούν τα λόγια του Edward Heinrich, διευθυντή σχεδιασμού της BMW Motorrad, κατά την παρουσίαση του Concept Lac Rose: Είπε ότι «πρόκειται για μια “ελεύθερη” και εξαιρετικά προσωπική απόδοση της μοτοσυκλέτας που κέρδισε το 1985 στο Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ». Οι χαρακτηρισμοί «ελεύθερη» και «προσωπική» θα μπορούσαν να υποδηλώνουν πως από το πρωτότυπο Lac Rose προέρχεται η R nineT Pure.

Όπως και να έχει, το δεύτερο μοντέλο, είτε λέγεται Racer είτε λέγεται Pure, θα είναι μάλλον μια Cafe Racer. Το σίγουρο μέσα στην αβεβαιότητα αυτή είναι πως η BMW έχει ήδη την στρατηγική, την τακτική και τους κατάλληλους ανθρώπους για να παίζει με τις λέξεις και τις έννοιες τους.

Και μπορεί έτσι συντηρεί και διευρύνει το ενδιαφέρον του κόσμου για το κρύβεται πίσω από τις φετινές κουρτίνες των εκθέσεων. Σύντομα, αρχές Οκτωβρίου το αργότερο, θα γνωρίζουμε. Και μετά θα αρχίσει το παιχνίδι φυσικά για το επόμενο, 5ο μοντέλο της σειράς R nineT…

malb1

Θανάσης Χούντρας