Η Πριγκίπισσα Μαρίνα της Ελλάδας και της Δανίας δεν υπήρξε απλώς μια βασιλική μορφή με ξένες ρίζες στο Βρετανικό Στέμμα, έγινε σύμβολο χάρης, μόδας και λαϊκής αγάπης. Από την Αθήνα μέχρι το Λονδίνο, από τις πρώτες της δημόσιες εμφανίσεις μέχρι τα τελευταία της χρόνια, η Μαρίνα δεν «φορούσε» απλώς τα βασιλικά της καθήκοντα, τα μετέτρεψε σε ζωντανή παρουσία, γεμάτη αισθητική και σταθερή αξιοπρέπεια.
Η αρχή μιας πορείας γεμάτης λάμψη
Η Μαρίνα γεννήθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 1906 στην Αθήνα, κόρη του Πρίγκιπα Νικολάου της Ελλάδας και της Μεγάλης Δούκισσας Ελένης της Ρωσίας.

Οι πρώτες δεκαετίες της ζωής της σημαδεύτηκαν από περιπλανήσεις, παλάτια , εξορία, ζωές σε διαφορετικές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και εκπαίδευση που συνδύαζε την παράδοση με την κοσμοπολιτική κουλτούρα. Αυτές οι εμπειρίες διαμόρφωσαν τη Μαρίνα, την έκαναν από νωρίς να γνωρίζει τι σημαίνει προσωπικό στυλ.

Το 1934 παντρεύτηκε τον Πρίγκιπα Γεώργιο, Δούκα του Κεντ — ο γάμος τους αποτέλεσε γεγονός μεγάλης σημασίας για τα βρετανικά κοσμικά και βασιλικά κύκλους. Παντρεύτηκε στο Αβαείο του Westminster, με νυφικό από τον Edward Molyneux, που είχε υφανθεί σε εργαστήριο της Λυών.

Η βασίλισσα της λεπτομέρειας στη μόδα
Η παρουσία της Μαρίνας στη μόδα δεν ήταν περιορισμένη σε περιστασιακές εμφανίσεις, σχεδόν κάθε της επιλογή, από το φόρεμα, το ύφασμα, το καπέλο, μέχρι το χρώμα, έδινε νέο τόνο. Οι εφημερίδες, τα περιοδικά μόδας όπως το Vogue και το Tatler, και τα φωτογραφικά στούντιο της εποχής δεν έχαναν ευκαιρία να σχολιάσουν τα καπέλα της — τα “Marina hats”, που έγιναν τάση και αντέγραφαν παντού στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Μια από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της επιρροής της στη μόδα ήταν όταν φόρεσε στο Royal Ascot το 1961 ένα φόρεμα σε αποχρώσεις του γαλάζιου‑τυρκουάζ (turquoise-blue) που απέκτησε αμέσως το όνομα “Marina Blue”.
Ένα χρώμα που πέρασε στην ιστορία ως συνώνυμη της ίδιας μια ένδειξη ότι η επιρροή της δεν ήταν απλώς στιγμιαία αλλά διαχρονική.
Όταν έκανε μόδα ακόμη και το κάπνισμα
Σε μια εποχή όπου το κάπνισμα ήταν προνόμιο των ανδρών και η εικόνα της γυναίκας όφειλε να παραμένει «άψογη» και αποστειρωμένη, η Δούκισσα του Κεντ, έσπασε τους κανόνες.
Δεν επηρέασε μόνο τη μόδα με τις ενδυματολογικές της επιλογές αλλά επανακαθόρισε και τη θηλυκή εικόνα στη δημόσια σφαίρα. Με ένα τσιγάρο ανάμεσα στα λεπτά της δάχτυλα, και ντυμένη πάντα με αβίαστη κομψότητα, η Μαρίνα κατόρθωσε να μετατρέψει το κάπνισμα, τότε κοινωνικά αποδεκτό μόνο για άνδρες, σε δήλωση αυτοπεποίθησης.
Οι φωτογραφίες της στους κοσμικούς κύκλους του Λονδίνου, με τσιγάρο και βλέμμα αινιγματικό, φιλοξενούνταν στα περιοδικά μόδας και ενέπνεαν γυναίκες σε όλη την Ευρώπη να διεκδικήσουν έναν πιο ανεξάρτητο ρόλο.
Το καθαρό προφίλ και η λαϊκή αποδοχή
Παρά το βασιλικό της ύφος, η Μαρίνα δεν αποστρεφόταν τις δύσκολες στιγμές ούτε τις ευθύνες. Όταν ο σύζυγός της, ο Δούκας του Κεντ, σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα το 1942, η Μαρίνα, μόλις 36 ετών, παρέμεινε δραστήρια, με σεμνότητα.
Η απώλεια ήταν μεγάλη, αλλά δεν την παρεμπόδισε να συνεχίσει το δημόσιο έργο της — εκπροσωπήσεις, φιλανθρωπικές δράσεις και παρουσίαση σε εκδηλώσεις.
Η Μαρίνα πέθανε στις 27 Αυγούστου 1968 στο Kensington Palace, αφήνοντας πίσω της όχι μόνο τρία παιδιά και μια βασιλική οικογένεια, αλλά και μια εικόνα φωτεινή, γεμάτη στιλ. Στο φέρετρό της απλώθηκε η ελληνική σημαία, μια τελευταία τιμή στην πατρίδα που της έδωσε τις ρίζες της.