Συνολικά 1.664 διορισμοί για 11.045 συνταξιοδοτήσεις δείχνουν τα στοιχεία του αιρετού στο ΚΥΣΠΕ κ. Παληγιάννη. Κάνοντας κανείς την αφαίρεση διαπιστώνει ότι μέσα σε 5 χρόνια το εκπαιδευτικό δυναμικό της Α/θμιας Εκπαίδευσης μειώθηκε κατά 9.381 εκπαιδευτικούς.

Ωστόσο η μείωση του εκπαιδευτικού δυναμικού δε συνδέεται και με μείωση του μαθητικού δυναμικού, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΤΥΠΟΣ

2009-2010

2013-14

ΔΗΜΟΤΙΚΑ

587.383

589.967

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

146.250

154.783

Ο κ. Παληγιάννης δίνει αναλυτικά στοιχεία των αποχωρήσεων ανά έτος όπως φαίνεται από τον πίνακα που ακολουθεί.


ΕΤΟΣ

ΠΕ06

ΠΕ11

ΠΕ16

ΠΕ60

ΠΕ70

ΣΥΝΟΛΟ

2010

62

11

12

1074

2817

3976

2011

51

40

9

324

1057

1481

2012

35

14

7

326

1098

1480

2013

115

54

12

436

1571

2188

2014

106

58

2

358

1396

1920

2010-14

369

177

42

2518

7939

11045

Όσον αφορά τους διορισμούς το 2010 διορίστηκαν 1019 δάσκαλοι και 336 νηπιαγωγοί. Το 2011 οι διορισμοί των δασκάλων ανήλθαν σε 50 και των νηπιαγωγών σε 61. Το 2012 οι διορισμοί μειώθηκαν περαιτέρω καθώς οι προσλήψεις των δασκάλων ήταν 5 και των νηπιαγωγών 35. Το 2013 οι διορισμοί των νηπιαγωγών ανήλθαν σε 82 και των δασκάλων σε 17.

ΔΑΣΚΑΛΟΙ

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

2010

2817

1019

2011

1057

50

2012

1098

5

2013

1571

17

2014

1396

0

ΣΥΝΟΛΟ

7939

1091

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

2010

1074

336

2011

324

61

2012

326

35

2013

436

82

2014

358

0

ΣΥΝΟΛΟ

2518

514

Από τα νούμερα που παραθέτουμε πιο πάνω γίνεται αντιληπτό γιατί κάθε χρόνο απαιτούνται διορισμοί χιλιάδων αναπληρωτών που πλέον δεν καλύπτουν λειτουργικά κενά αλλά και οργανικά. Οι δάσκαλοι τα τελευταία χρόνια μειώθηκαν κατά 6.848 ενώ οι νηπιαγωγοί κατά 2.004.

Ως εκ τούτου σημειώνονται μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών χωρίς πάλι να καλύπτεται το σύνολο των κενών. Ήδη στους δασκάλους οι προσλήψεις έφθασαν τις 4081 ενώ στους νηπιαγωγούς τις 1.709.

Ο κ. Παληγιάννης αναφέρει ότι «η κάλυψη των κενών με προσλήψεις αναπληρωτών είναι μια προσωρινή λύση και δε συμβάλλει στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε δεν αμφισβητείται η αδήριτη ανάγκη για μόνιμους διορισμούς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μόνιμους διορισμούς εδώ και τώρα με βάση την προϋπηρεσία και την επιτυχία στον ΑΣΕΠ.

Η πολιτεία οφείλει να επενδύσει στην εκπαίδευση ώστε επιτέλους να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο και ποιοτικό σχολείο, που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και προκλήσεις της εποχής μας. Ένα σχολείο για όλους και φυσικά, ένα δημόσιο σχολείο, πολύ καλύτερο από τα ιδιωτικά που ούτως ή άλλως και σήμερα είναι και ας το αμφισβητεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας».

Καλόγηρος Βασίλειος