Στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους βρίσκεται το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας αφού πρώτα η νομοπαρασκευαστική επιτροπή έδωσε το «πράσινο φως». Τις επόμενες μέρες το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ώστε να ξεκινήσει η συζήτησή του.

Μπορεί τα κόμματα της αντιπολίτευσης να εκφράζουν τις ενστάσεις τους για το πολυνομοσχέδιο αλλά όπως δήλωσε στενός συνεργάτης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου στο news.gr το νομοσχέδιο θα κατατεθεί άμεσα και υπάρχει  η βεβαιότητα ότι θα ψηφιστεί από τους βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.

Ως προς τον πιθανό χρόνο ψήφισης του πολυνομοσχεδίου αυτό τοποθετείται χρονικά στα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου όπως αναφέρεται και σε δελτίο τύπου της ΔΟΕ.

Το γεγονός ότι το νομοσχέδιο θα συζητηθεί τις επόμενες μέρες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων επιβεβαιώνεται και από τα όσα περιγράφονται στην ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ  για τη συνάντησή της με τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ιδιαίτερα θερμό και συνεργατικό κλίμα και κατά τη διάρκειά της συζητήθηκε εκτενώς το δραματικό φαινόμενο των μαζικών απολύσεων σε πολλά ιδιωτικά σχολεία τις τελευταίες εβδομάδες. Σε αυτήν, παραβρέθηκε και τοποθετήθηκε η πρόσφατα απολυμένη εκπαιδευτικός κ. Χριστοφορίδου Σοφία που υπηρετούσε επί 20 χρόνια στην Ελληνογερμανική Αγωγή Παναγέα-Σάββα.

Σχετικά με το ζήτημα των απολύσεων, όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου, η ΟΙΕΛΕ κατέθεσε στον Υπουργό αναλυτικά στοιχεία για περίπου 150 καταγγελίες σύμβασης που έχουν λάβει χώρα το τελευταίο διάστημα. «Αξίζει να σημειωθεί ότι οι απολύσεις αυτές είναι τμήμα μόνο του κύματος διώξεων που έχουν εξαπολύσει ορισμένοι ιδιοκτήτες, καθώς πλέον οι περισσότερες διοικήσεις ιδιωτικών σχολείων δεν αποστέλλουν στοιχεία στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό τους. Η απολυμένη εκπαιδευτικός κ. Χριστοφορίδου μίλησε για την άδικη, αναιτιολόγητη απόλυσή της μετά από πολύχρονη και επιτυχή υπηρεσία στο σχολείο που υπηρετούσε και για το γεγονός ότι με την ισχύουσα νομοθεσία οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία είναι αναλώσιμοι» τονίζεται στο δελτίο τύπου.

Επίσης συζητήθηκε αναλυτικά το ζήτημα των δράσεων που μπορούν να κάνουν τα ιδιωτικά σχολεία. Η ΟΙΕΛΕ εξέφρασε την ικανοποίησή της, καθώς με τη σχετική διάταξη του σχεδίου νόμου «χτυπιέται» η γραφειοκρατία των παρεκκλίσεων, ενώ παράλληλα δίδεται η δυνατότητα στα ιδιωτικά σχολεία να πραγματοποιήσουν όσες δράσεις επιθυμούν, πέραν των 40 ωρών του διευρυμένου ωρολόγιου προγράμματος υπό δύο προϋποθέσεις: 1. Τον έλεγχο των δράσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και 2. Τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων (έκδοση διοριστηρίων) των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις δράσεις αυτές.

Μεταξύ των άλλων αναφέρονται στο δελτίο τύπου τα ακόλουθα:

Διατυπώθηκε και από τις δύο πλευρές η άποψη ότι η φορολόγηση με 23% ΦΠΑ των φροντιστηρίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των κέντρων ξένων γλωσσών είναι παράλογη και πλήττει ευθέως τη λαϊκή οικογένεια που είναι υποχρεωμένη να στέλνει τα παιδιά της σε αυτές τις δομές εκπαίδευσης, καθώς και τους εργαζόμενους, οι οποίοι θα «πληρώσουν» το κόστος με νέες περικοπές μισθών ή απολύσεις.

Περιγράφηκε από τον Πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ το σοβαρό ζήτημα της εκτεταμένης ανομίας στην πιστοποίηση προσόντων που παρέχουν ιδιωτικοί φορείς της εκπαίδευσης. Τονίστηκε η ανάγκη για συστηματικό δημόσιο έλεγχο σε κάθε τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, έτσι ώστε να επικρατούν συνθήκες ισονομίας στην απονομή τίτλων σπουδών και επαγγελματικών προσόντων και να αρθεί έτσι το «πάγωμα» που η Κομισιόν έχει επιβάλει στην αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων. Συμφωνήθηκε ότι το επόμενο διάστημα θα διεξαχθεί αναλυτικός διάλογος για το συγκεκριμένο θέμα.

Για τα προαναφερθέντα ζητήματα, όπως και για τα υπόλοιπα φλέγοντα θέματα που αφορούν την ιδιωτική εκπαίδευση (υπηρεσιακή κατάσταση εκπαιδευτικών, αναπληρωτές, έλεγχος ιδιωτικών σχολείων, παραβιάσεις της εργατικής και της εκπαιδευτικής νομοθεσίας) ο Υπουργός Παιδείας κάλεσε την Ομοσπονδία να καταθέσει το επόμενο διάστημα σύντομο υπόμνημα.

Καλόγηρος Βασίλειος