Ανθεκτικός στην κρίση αποδεικνύεται ο κλάδος του κρασιού στην Ελλάδα, που μεταξύ 2007 και 2011 κατόρθωσε να κερδίσει περίπου 40 εκατ. ευρώ σε τζίρο, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, όπως γνωστοποίησε ο σύμβουλος της εταιρείας οικονομικών ερευνών Icap, Κωνσταντίνος Σιούμης.

Μιλώντας σε εκδήλωση της διεθνούς έκθεσης Oenos, στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σιούμης εξήγησε ότι οι αυξημένες αντοχές του κλάδου ενδέχεται να συνδέονται με τον εξαγωγικό του προσανατολισμό.

Πάντως, την ίδια στιγμή που ο κλάδος υπερ-αποδίδει σε επίπεδο τζίρου και μικτής κερδοφορίας, στην καθαρή κερδοφορία σχεδόν υπο-αποδίδει. Η τάση αυτή, σύμφωνα με τον κ. Σιούμη μπορεί να οφείλεται σε παράγοντες όπως ο ακριβός δανεισμός (το κόστος δανεισμού στον κλάδο είναι υψηλότερο σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς).

«Οι ελληνικές επιχειρήσεις κρασιού θα πρέπει να εστιάσουν τις προσπάθειές τους για βελτίωση κερδοφορίας στην καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και των δικτύων διανομής, αλλά και των πιστώσεων (πρέπει να συρρικνώσουν τον χρόνο πίστωσης που δίδουν), καθώς και στη μείωση των διοικητικών δαπανών», σημείωσε.

Σε ό,τι αφορά τον κλάδο των ποτών (αναψυκτικά, οίνοι και άλλα αλκοολούχα), οι επιχειρήσεις φαίνεται ότι ακολουθούν γενικά μια θετική πορεία: σύμφωνα με τα στοιχεία της Icap, το ποσοστό των ασυνεπών -στις οικονομικές τους υποχρεώσεις- επιχειρήσεων του κλάδου αυξήθηκε μεν σημαντικά τα τελευταία χρόνια (φτάνοντας στο 6,89% πέρυσι, έναντι 4,96% το 2011 και 2,75% το 2010), αλλά παραμένει πολύ χαμηλότερο σε σχέση με τον μέσο όρο της ελληνικής αγοράς (όπου το 20% των επιχειρήσεων λογίζονται ως ασυνεπείς). Μείωση παρουσίασε πάντως και η πιστοληπτική ικανότητα των επιχειρήσεων, από την κατηγορία C1 (μέσος πιστοληπτικός κίνδυνος) στη D2 (αυξημένος).