Να θεωρούνται περαιωμένες οι επιχειρήσεις οι οποίες συμμορφώθηκαν ήδη με τον νόμο περί αυτοπεραίωσης ζητούν οι επαγγελματοβιοτέχνες με επιστολή που απευθύνουν προς τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου.

Η Συνομοσπονδία ζητεί να μπορούν να εξαιρεθούν, προαιρετικά, τυχόν λανθασμένες αυτοπεραιώσεις με αίτηση της επιχείρησης, ενώ σημειώνει πως το φορολογικό σύστημα και οι διαδικασίες ελέγχου πρέπει να αναθεωρηθούν ριζικά.

Παράλληλα, όπως επισημαίνεται στην επιστολή, πρέπει και οι επιχειρήσεις να απαλλαγούν από το άγος πολύχρονων ανέλεγκτων χρήσεων και υποκειμενικών ή και πελατειακών ελέγχων.

«Αυτές είναι οι βασικές αιτίες του κακού που πρέπει ν΄ αντιμετωπιστούν, ώστε να οικοδομηθεί και η φορολογική συνείδηση. Σε αυτές τις κατευθύνσεις πρέπει να είναι και οι προτάσεις και η κριτική και όχι στην εξάντληση μιας εφήμερης και πολλές φορές υποκριτικής κριτικής για το αν είναι καλή ή όχι η περαίωση», όπως σημειώνεται στην επιστολή.

Κατά τη ΓΣΕΒΕΕ, η περαίωση θα πρέπει, για να γίνει τουλάχιστον ανεκτή, να έχει τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά :

«Να είναι ΑΠΟΛΥΤΑ Προαιρετική. Να αποτελεί δηλαδή ένα δεύτερο Πυλώνα διαδικασίας ελέγχου, εκτός της συνήθους, υπάρχουσας διαδικασίας του δειγματοληπτικού τακτικού ελέγχου.

Να λαμβάνει υπ΄ όψιν την παρούσα εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία για τις επιχειρήσεις. Θα υπάρξουν επιχειρήσεις που θα προκρίνουν την διαδικασία της αυτόματης περαίωσης, αλλά δεν θα μπορέσουν τελικά και να την επιλέξουν, λόγω αδυναμίας πληρωμής υψηλών εισφορών.

Οι Συντελεστές δηλαδή που καθορίζουν τις χρηματικές καταβολές, αλλά και οι δόσεις αποπληρωμής που κατ΄ αρχάς προτείνονται από το Υπουργείο Οικονομικών, πρέπει να αναθεωρηθούν.

Να μην εμπλακούν στην έκτακτη αυτή διαδικασία περαίωσης και οι Μικρές επιχειρήσεις που έχουν επιλέξει τα τελευταία χρόνια την μόνιμη διαδικασία της αυτοπεραίωσης.

Σε αντίθετη περίπτωση η αξιοπιστία της όλης διαδικασίας θα τρωθεί και θα αποτρέψει καθοριστικά την επιλογή της προτεινόμενης περαίωσης.

Να ληφθεί υπ΄ όψιν ότι σε πολλές κατηγορίες επιχειρήσεων (καπνικά, βενζινάδικα, περίπτερα), το ύψος του τζίρου διαμορφώνεται κύρια από τους επιβαλλόμενους φόρους (μεγάλοι φόροι, πολύ μικρά κέρδη). Στις περιπτώσεις αυτές πρέπει να υπάρξει ειδική κατηγοριοποίηση των συντελεστών που προσδιορίζουν την χρηματική καταβολή».

Μεταξύ άλλων, η ΓΣΕΒΕΕ ζητεί το ποσοστό με το οποίο πρέπει να πολλαπλασιάζονται τα δηλωθέντα ακαθάριστα έσοδα να μειωθεί από 2% σε 1%.

Ανάλογη μείωση πρέπει να γίνει και στις ειδικές κατηγορίες :

α) με συντελεστή : τρία τοις χιλίοις (3‰)

Κ.Α. 4214: έμπορος(πρατήριο) Βενζίνης και πετρελαίου

Κ.Α. 5402: πρατήριο χονδρικής πωλήσεως προϊόντων καπνοβιομηχανίας.

Κ.Α. 5402: έμπορος προϊόντων καπνοβιομηχανίας χονδρικώς, και να συμπεριληφθούν και τα περίπτερα.

β) με συντελεστή : έξι τοις χιλίοις (6‰)

Κ.Α. 4235: έμπορος πετρελαίου θέρμανσης διανομή κατ΄ οίκον.

9. Στην περίπτωση ύπαρξης παραβάσεων τα ποσοστά των περιπτώσεων α, β, γ του σχεδίου της ρύθμισης να μειωθούν σε 10%, 20% και 30%.

10. Τα ελάχιστα ποσά ανά κατηγορία Βιβλίων πρέπει να μειωθούν κατά το ήμισυ.

11. Η προκαταβολή της ρύθμισης από 25% πρέπει να μειωθεί σε 10%. Η δε ημερομηνία 12/11/2010 δεν είναι ρεαλιστική για την αποστολή των σημειωμάτων. Πρέπει να μεταφερθεί τουλάχιστον στις 15-12-2010. Ανάλογες προβλέψεις πρέπει να γίνουν και στην κατεύθυνση της επιμήκυνσης των μηνιαίων δόσεων που αφορούν στην καταβολή των οφειλών.

12. Στις παραβάσεις του Κ.Β.Σ. που επαυξάνουν τον φόρο περιλαμβάνεται και η μη επίδειξη των θεωρημένων Βιβλίων στον Τακτικό ή Προληπτικό Έλεγχο. Θεωρούμε ότι είναι μη ουσιώδης παράβαση για να επισύρει επαύξηση φόρου. Πρέπει επίσης να ορισθεί κάποιο όριο για τις παραβάσεις του ΚΒΣ.

13. Στη διαδικασία της περαίωσης δεν πρέπει να ενταχθούν επιχειρήσεις που εξέδωσαν πλαστά τιμολόγια.