Περαιτέρω υποχώρηση του κύκλου εργασιών και ζημίες προ φόρων έναντι κερδών εμφάνισε το 2011 ο εγχώριος κλάδος αλλαντικών, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat.

Όπως σημειώνεται, η οικονομική κρίση και το περιορισμένο εισόδημα των καταναλωτών συνέβαλλαν στην υποχώρηση της ζήτησης για τα προϊόντα του κλάδου την τελευταία διετία, καθώς τα αλλαντικά δεν θεωρούνται προϊόντα πρώτης ανάγκης.

Η υποχώρηση της αγοράς οφείλεται επίσης στις συνεχείς προσφορές και μειώσεις τιμών που προβαίνουν οι εταιρείες του κλάδου, προκειμένου να ανταποκριθούν στις πιέσεις των καταναλωτών για φθηνότερα προϊόντα.
Σύμφωνα με την Hellastat, στον κλάδο διαμορφώνεται ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο εντείνεται και από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία λόγω της χαμηλότερης τιμολόγησής τους κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια.

Επιπλέον, οι αλλαντοβιομηχανίες έχουν να αντιμετωπίσουν και το ούτως ή άλλως περιορισμένο μέγεθος της εγχώριας αγοράς, όπως εξάλλου δεικνύει και η χαμηλή κατά κεφαλήν κατανάλωση αλλαντικών στη χώρα μας.
Ακόμη, η έλλειψη επαρκούς ποσότητας εγχώριων πρώτων υλών καθιστά τον κλάδο εξαρτώμενο από προμηθευτές του εξωτερικού, γεγονός το οποίο συνεπάγεται αυξημένα έξοδα παραγωγής. Μάλιστα, οι όροι εμπορικής συνεργασίας έχουν διαφοροποιηθεί, με τα διαστήματα παροχής πίστωσης να περιορίζονται, ενώ πολλές αγορές διενεργούνται πλέον τοις μετρητοίς.