Παράξενη επιστημονική έρευνα καταλήγει πως τα χταπόδια είναι… από άλλο κόσμο

Ίχνη εξωγήινης ζωής βλέπουν στον εγκέφαλο και τα μάτια του μαλακίου

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
16/05/2018
Παράξενη επιστημονική έρευνα καταλήγει πως τα χταπόδια είναι… από άλλο κόσμο

Τα χταπόδια είναι ομολογουμένως περίεργα ζώα, τα κάνει όμως αυτό εξωγήινα όντα;

Αν πιστέψουμε μια νέα μελέτη που προκάλεσε τριγμούς στο οικοδόμημα της επιστήμης, ναι! Η αμφιλεγόμενη μελέτη εμφανίστηκε στην επιθεώρηση «Progress in Biophysics and Molecular Biology» για να ισχυριστεί πως τα χταπόδια είναι τόσο περίπλοκα όντα που η φύση τους εξηγείται μόνο αν δεχτούμε πως είναι είδη εξωγήινης ζωής.

Η μελέτη έγινε μάλιστα από 33 επιστήμονες, αν και όπως παρατηρούν οι επικριτές ούτε ένας τους δεν είναι ζωολόγος, και κάποιοι μάλιστα είναι θερμοί οπαδοί της ιδέας ότι η ζωή στον πλανήτη μας ξεκίνησε από σπόρους που φυτεύτηκαν από εξωγήινα μικρόβια.

Η μελέτη αναρωτιέται μάλιστα ακόμα και αν η έκρηξη της ζωής στην Κάμβρια Περίοδο, όταν πριν από 500 εκατ. χρόνια άρχισαν να εμφανίζονται πιο περίπλοκα είδη ζωής, ήταν «γήινη ή κοσμική;». Την ξέρουν την απάντηση, εξωγήινη ήταν η πυροδότηση της ζωής στη Γη και κάποια από τα εξωγήινα αυτά μικρόβια εξελίχθηκαν σε… χταπόδια.

ΧΤΑΠΟΔΙ

«Το γονιδίωμα του χταποδιού δείχνει έναν απίστευτο βαθμό περιπλοκότητας», παρατηρούν οι ερευνητές, την ίδια ώρα που μια σειρά χαρακτηριστικών του, όπως ο μεγάλος του εγκέφαλος και τα ιδιαίτερα μάτια μου, «εμφανίζονται ξαφνικά στην εξελικτική σκηνή». Και καταλήγουν: «Η εξέλιξη από το καλαμάρι στο χταπόδι είναι συμβατή με μια πληθώρα γονιδίων που εισέβαλαν μέσω εξωγήινων ιών»!

Ακόμα και για αυγά χταποδιού που είχαν κρυοδιατηρηθεί σε έναν κομήτη που κατέπεσε στον πλανήτη μας πριν από εκατομμύρια χρόνια κάνουν λόγο, αν και μια σειρά από επιστήμονες γέλασαν με όλα αυτά. Όπως ο Mark Carnall του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης…